برنامه یاد بعضی نفرات
 
نیویورک چهلمین سالگرد تبعیت جان لنون به کشورش را جشن گرفت
29 جولای، روز «جان لنون» نامیده شد
موسیقی ما - چهل سال بعد از آنکه جان لنون (John Lennon) گرین‌کارت خود را دریافت کرد، شهر نیویورک با یک اثر هنری از او تجلیل نمود و چهل‌سالگی این رویداد را جشن گرفت. این اثر هنری (tapestry) که چیزی شبیه به کوبلن است شهر منهتن را به شکل زیردریاییِ زردی تصویر کرده‌است که به سمت مجسمه آزادی می‌رود و روی سکان آن، جان لنون علامت صلح را نشان می‌دهد. (اشاره به آلبوم مشهور گروه بیتلز به نام «زیردریایی زرد یا yellow submarine)

یوکو اونو (Yoko Ono)، همسر جان لنون، بونو (Bono)، خواننده گروه یوتو (U2)، «د اج» (The Edge)، گیتاریست این گروه و جیمی لاوین (Jimmy Iovine) در مراسم پرده‌برداری از این اثر هنری در موزه ملی مهاجرین  الیس (Ellis Island Immigration Museum) شرکت کردند. این مراسم روز 29 جولای برگزار شد و این روز به طور رسمی از طرف دفتر شهردار نیویورک روز «جان لنون» نامیده شد.

اونو در این مراسم سخنرانی کرد و در بخشی از سخنرانی‌اش گفت: «جان می‌دانست وجود صلح چقدر ضروری و حیاتی است... او این را می‌دانست که آنچه اعتقاد ماست روزی به حقیقت خواهد پیوست.»

بیل شیپسی (Bill Shipsey) بنیانگذار «هنر برای امنستی» (Art for Amnesty) که بنیادی وابسته به سازمان عفو بین‌الملل (Amnesty International) است این اثر هنری را سفارش داده تا از اونو برای اینکه به عفو بین‌الملل اجازه انتشار کاور آثار لنون را داده تشکر کند. این تابلوی عظیم توسط پیتر سیس (Peter Sis) هنرمند چکی خلق شده و بهای آن توسط بونو، د اج و لاوین پرداخت شده‌است.
منبع: 
رویترز و میوزیک فیدز

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394 - 08:55

دیدگاه‌ها

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 19:52

یاد بگیریم!
ما هم بزرگان بیشماری داشته ایم که مفاخر و ثروت معنوی ملی ما محسوب میشوند که به دنیا وظیفه داریم آنان را بشناسانیم. اما از دید عده ایی تنگ نظر مرده پرستی قلمداد میشود.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 29 جولای، روز «جان لنون» نامیده شد | موسیقی ما