برنامه یاد بعضی نفرات
 
از بلبل گیلان در شهرکرد و کانادا تجليل مي‌شود
ناصر مسعودی: دیگر در شرایطی نیستم که بخواهم اما و اگرهای اجرای زنده را از سر بگذرانم
موسيقي ما - جمعه 26 تيرماه بزرگداشت استاد «ناصر مسعودي» -خواننده‌ي برجسته و خاطره‌ساز گيلان كه با نام «بلبل گيلان» شناخته مي‌شود- در شهركرد برگزار خواهد شد. قدیمی‌ترین خواننده اشعار گیلکی و خالق آثار ماندگاري چون «میرزا کوچک‌خان» (چقدر جنگلا خوسی)، «کوراشیم»، «بنفشه گل» و غيره، در اين باره به سايت «موسيقي ما» مي‌گويد: «دوستان فرهنگ‌دوست شهركرد و چهارمحال و بختياري سال گذشته پيشنهاد برگزاري مراسم بزرگداشتي را به من دادند؛ اما من كسالت داشتم و به اين خاطر از آنها خواستم تا اين مراسم به تعويق بيفتد. امسال بعد از بازگشت از سفر بالاخره با پيگيري‌هاي اين دوستان قرار شد مراسم بزرگداشتي براي من و همچنين آقاي «ميلاد كيايي» -نوازنده‌ي صاحب‌نام سنتور- انجام دهند.»

مسعودی همچنين قرار است سفري به كانادا داشته باشد كه در آنجا نيز مراسم بزرگداشتي برای او برگزار خواهد شد و به احتمال فراوان چند قطعه را نيز در آنجا اجرا می‌کند. اين خواننده، در اين سال‌ها چندان فعاليتي در ايران نداشته است:‌ «در اين سال‌ها من مدتي كسالت داشتم و خودم هم علاقه‌ي چنداني به فعاليت در اين خصوص نداشتم؛ به‌هرحال براي اجراي هر برنامه‌اي، مميزي‌هايي وجود دارد و من ديگر در جايگاهي نيستم تا بتوانم براي اجراي يك برنامه، اين اما و اگرها را از سر بگذرانم.»

مسعودي كه در طول 50 سال فعاليت‌هاي هنري‌اش، قطعات ماندگار بسياري را خلق كرده، همچنين مي‌گويد: «بايد همه تلاش خود را انجام دهند تا موسيقي اصيل ايراني حفظ شود. من البته در اين سال‌ها چندان فعاليتي در عرصه‌ي موسيقي نداشته‌ام و از كم‌وكيف آنچه در موسيقي گيلان مي‌گذرد، بی‌اطلاعم. اما جوانان بايد نهايت تلاش خود را انجام دهند تا موسيقي محلي و ملي‌شان فراموش نشود. اين تلاش زماني اهميت بيشتري پيدا مي‌كند كه به اين نكته توجه داشته باشيم كه موسيقي سنتي و محلي سال‌هاست مورد بي‌مهري‌هاي فراواني قرار گرفته است. البته شايد بايد بزرگان موسيقي و موسيقي سنتي و محلي جايگاه درستي داشته باشند تا جوانان هم به انجام فعاليت‌هايي از اين دست ترغيب شوند.»

«ناصر مسعودي» از حضور «علی‌اکبرخان شهنازی»، ‌«احمد عبادي» و «ملوك ضرابي» بهره برده و هم‌زمان با آغاز به‌کار رادیو گیلان در سال ۱۳۳۶ به رادیو آمد. او به عنوان یکی از نخستین خوانندگان در رادیو به اجرای برنامه پرداخت. از او در ۵۰ سال فعالیت هنری بیش از ۵۰۰ ترانه به‌جا مانده که از میان آنها، بیش از ۲۰۰ آهنگ فارسی و سنتی، ۱۵ «برگ سبز» و ۱۰ «شاخه گل» و بیش از ۲۵۰ ترانه محلی گیلکی هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مرداد 1394 - 12:49

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ناصر مسعودی: دیگر در شرایطی نیستم که بخواهم اما و اگرهای اجرای زنده را از سر بگذرانم | موسیقی ما