برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده نامدار پیانو چند آلبوم آماده‌ی انتشار دارد
سامان احتشامی: به زودی مجموعه‌ای از موسیقی فیلم‌های خاطره‌انگیز را منتشر می‌کنم
موسیقی ما - سامان احتشامی آلبوم تك‌نوازی پیانو را بر اساس هفت دستگاه موسیقی ایران منتشر خواهد كرد. اولین سری از این آثار در دستگاه «همایون» است و احتشامی این دستگاه را با بداهه‌نوازی پیانو اجرا خواهد كرد. این در حالی است كه او اثر دیگری با نام «ملودیكافه» را با سازهایی چون پیانو، سازهای پوستی و ملودیكا نیز آماده‌ی انتشار دارد.
 
این آهنگساز و نوازنده‌ی پیانو درباره‌ی این مجموعه به «موسیقی ما» می‌گوید: «من چند سال قبل آلبوم «ملودیكا» را همراه با پیانو، ملودیكا و همچنین سازهای ضربی به انتشار درآوردم كه «سینا سلیم‌زاده» تنظیم قطعات آن را برعهده داشت. حالا «ملودیكافه» را بر اساس موسیقی فیلم‌هایی كه مخاطب با آن خاطره دارد و همچنین «خواب‌های طلایی» جواد معروفی خواهم نواخت. به این خاطر اسم آن را «ملودیكافه» گذاشته‌ام كه بیشتر مناسب اجرا و پخش در فضاهای كافه است.»
 
او همچنین توضیح می‌دهد: «قرار است موسیقی فیلم‌هایی كه من  در یك دهه‌ی گذشته منتشر كرده‌ام، در قالب دو سی‌دی منتشر شود. در این آثار، موسیقی فیلم‌هایی چون «رستگاری در 8 و 20 دقیقه»، «این ترانه عاشقانه نیست»، «شكاف»، «خط ساغر» و همچنین انیمیشین «شازده كوچولو» (كاری از «نورالدین زرین‌كلك») در آن آمده است.»
 
آنطور كه این آهنگساز و نوازنده‌ی پیانو می‌گوید، همچنین یك آلبوم دارد كه در آن «ژاله صادقیان» گزیده‌ای از اشعار سعدی را دكلمه كرده و او موسیقی‌اش را ساخته است: «خانواده‌های ایرانی از دیرباز همراهی و همنشینی بسیاری با اشعار كلاسیك داشته‌اند؛ اتفاقی كه این روزها بسیار كم‌رنگ شده است. حالا دیگر بسیاری از نوجوانان هیچ‌گونه شناختی درباره‌ی اشعار شاعرانی چون سعدی و حافظ ندارند و در این میان ما وظیفه داریم تا آنها را با این مسائل آشنا كنیم. انتشار این اثر، در واقع تلاشی برای آشنایی بیشتر جوانان با این آثار بوده است. ضمن آنكه تلاش كردم موسیقی‌ای که برای این اشعار استفاده می‌شود، با صدا‌ها و افکت‌های مرتبط با اشعار هماهنگی داشته باشد، به همین خاطر صدای شمشی یا آب در آن شنیده می‌شود.»  
 
احتشامی در پایان می‌گوید: «تمامی این آثار مراحل ضبط خود را پشت سر گذاشته‌اند و حتی مجوزهای لازم نیز کسب شده است. اما به خاطر وضعیت نابسامانی كه این روزها در زمینه‌ی انتشار آثار وجود دارد، امكان محدودی برای انتشار محصولات موسیقایی وجود دارد. ضمن آنكه به خاطر نابسامانی‌های اقتصادی، مردم توان كمتری برای خرید این آثار دارند.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مرداد 1394 - 11:01

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سامان احتشامی: به زودی مجموعه‌ای از موسیقی فیلم‌های خاطره‌انگیز را منتشر می‌کنم | موسیقی ما