برنامه یاد بعضی نفرات
 
با استقبال خوب علاقه مندان موسیقی صورت می گیرد؛
موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» تا پایان ماه منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» با آهنگسازی «کریستف رضاعی» تا پایانِ ماه جاری منتشر خواهد شد و این در حالی است که این آهنگساز هم‌اکنون مشغول ساخت موسیقی، جدیدترین تجربه‌ی کارگردانی مانی حقیقی است که چندی قبل فیلمبرداری آن در جزیره‌ی «قشم» به پایان رسید.

موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» یکی از پراستقبال‌ترین موسیقی آثار سال‌های اخیر سینمای ایران است، هر چند خود «کریستف رضاعی» درباره‌اشبه خبرنکار سایت موسیقی ما بگوید:« گمانم بخش مهمي از اين اتفاق به خاطر تعادل ظريفي است كه ميان تصوير، ديالوگ، موسيقي و بازي‌ها شكل گرفته است. تمام اجزاي اين فيلم به يك نقطه‌ي درست رسيده و همين باعث مي‌شود تا همه‌چيز در آن به صورت برجسته‌اي ديده شود.»

موسیقی این فیلم بر اساس چند ملودی بین‌المللی که اشعار گیلکی روی آن آمده بود، ساخته شده است. شاعر اين قطعات «جهانگير صدري‌پور» است. حالا رضاعی می‌گوید که علاوه بر موسیقی‌ای که در فیلم شنیده شد، چند قطعه‌ که در فیلم شنیده نشده است نیز در آلبوم خواهد آمد؛ همچنین قطعاتِ موسیقی که بر اساس تصویر کوتاه شده‌اند، به صورت کامل در این آلبوم منتشر خواهد شد: «داستان فیلم در رشت می‌گذرد،‌ بنابراین من اين سه ملودي را محور موسيقي فيلم قرار دادم و بقيه‌ي ملودي‌ها را بر اساس آن ساختم. حالا تغییراتی در آن شکل گرفته است و به نوعی موسیقی‌اش کامل‌‌تر از آن چیزی است که در فیلم سینمایی شنیده شده است.»

نکته‌ی جالب در این میان، انتشارِ این اثر توسط شرکتی است که خود «رضاعی» مدیریتِ آن را برعهده دارد. او مجوز این شرکت با نامِ «میم» - منظومه‌‌ی موازی موسیقی- را پنج سال پیش دریافت کرده و حالا با انتشارِ این اثر، قرار است این نشر به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کند. او در این باره می‌گوید:‌ »آغاز فعالیت این شرکت به معنای قطع همکاری من با شرکت‌های دیگر نخواهد بود، برای مثال اگر همکاری دیگری با نشر هرمس ایجاد شود، از آن استقبال خواهم کرد؛ اما از زمانی به بعد احساس کردم با توجه به فعالیت‌هایم در حوزه‌ی موسیقی فیلم و همچنین همراه با گروه «نور» را توسط شرکتی که مدیریتش برعهده‌ی خودم است، انجام شود.»

این آهنگساز بر این اعتقاد است که شرکت‌های نشر موسیقی در حالِ حاضر هر کدام روی یک سبک موسیقی خاص متمرکز شده‌اند و حالا «میم» فعالیت‌های او را دنبال می‌کند، هر چند که آنطور که رضاعی می‌گوید، فعلا قصدِ انتشارِ آثار دیگر هنرمندان را ندارد. او همچنین درباره‌ی هزینه‌های احتمالی این ماجرا هم توضیح می‌دهد: «بیشتر فعالیت‌های من در زمینه‌ی موسیقی فیلم است که توسط تهیه‌کننده‌ی فیلم پرداخت شده است و کافی است من بازنگری‌ مجددی برای انتشار آن به صورت آلبوم داشته‌ باشم، در این میان چاپ اثر هزینه‌ی سنگینی را می‌طلبد که می‌شود برای آن نیز راهی پیدا کرد.»

به نظر می‌رسد به تازگی تعدادی از هنرمندان،‌ خود نشر آثارشان را برعهده دارند. چندی قبل «محمد معتمدی» نیز در گفت و گو با سایت موسیقی ما، خبر از آغاز به کار شرکتِ نشر موسیقی‌اش را داد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 2 مرداد 1394 - 17:28

دیدگاه‌ها

شنبه 3 مرداد 1394 - 13:37

یکی از عاملایی که باعث قوی تر شدن فیلم شد موسیقی بی نظیر کریستف رضایی بود...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» تا پایان ماه منتشر می‌شود | موسیقی ما