برنامه یاد بعضی نفرات
 
نیل یانگ به کیفیت پایین صدا در سیتم‌های استریم اعتراض کرد:
اجازه نمی‌دهم مخاطبم با کیفیت بد موسیقی مرا بشنود
نیل یانگ (Neil Young)، موزیسین، خواننده و ترانه‌سرای کانادایی  اعلام کرد که از این پس اجازه نخواهد داد آثارش از طریق سیستم استریم پخش شود و این مساله نه به خاطر اختلاف نظر بر سر حق تالیف بلکه به علت کیفیت پایین صدا در این سیستم است.این راکر کهنه‌کار در پستی روی صفحه فیسبوک خود نوشت «نیازی ندارم موسیقی‌ام توسط بدکیفیت‌ترین سیستمی که در تاریخ ‌رسانه ظهور پیدا کرده یا هر سیستم دیگری که برای پخش ایجاد شده بی ارزش شود.احساس خوبی ندارم اجازه دهم چنین محصولی به مخاطبانم فروخته شود. این برای موسیقی من بد است»

یانگ 69 ساله یکی از بزرگترین راک استارهای دهه 60  و 70 میلادی است و بندهای بوفالو(Buffalo)، اسپرینگ‌فیلد (Springfield) و کراسبی، استیلز، نش اند یانگ (Crosby, Stills, Nash and Young) بندهایی بوده‌اند که او در این سالها در آن‌ها فعالیت کرده‌است. او همچنین در کارهای سلو (انفرادی)خود نیز موفق بوده حرفه‌ای که حاصل ان البوم‌هایی مثل « Harvest» و « Rust Never Sleeps» است.

مدت زمان زیادی است که نیل یانگ از سیستم ایودیوی دیجیتال شکایت دارد و در نتیجه همین نارضایتی پونو (Pono) را راه‌اندازی کرد، یک پلیر قابل حمل که با هدف ارائه کیفیتی بالاتر از سیستم پخش استریم و MP3 ساخته شده است.
یانگ اعلام کرد که اعتراض او «بر سر پول نیست هرچند سهم من (مثل سایر هنرمندان) با قرارداد بدی که بدون رضایت من بسته شد به مقدار زیادی کم شده است»

انتقاد یانگ هیزم ریختن دوباره‌ای در آتش اعتراض به سیستم‌هایی مثل اسپاتیفای (Spotify) است که هدفِ انتقاد و شکایت هنرمندان زیادی به خاطر پرداخت بسیار ناچیز به آن‌ها قرار گرفته است.

یکی از خبرسازترین و مهمترینِ این اعتراضات اقدام ستاره پاپ امریکایی، تیلور سوئیف بود که در ماه نوامبر آلبوم خود را از اسپاتیفای بیرون کشید، و علت را کاهش سهمش از درآمد پخش آثارش عنوان کرد.

ماه پیش سوئیفت موافقت کرد که آخرین آلبوم هیتش، 1989 را روی اپل موزیک بگذارد، روز بعد از آن کمپانی اپل موافقت کرد مبلغ قابل توافقی را به هنرمدانی که اثارشان را پخش می کند بپردازد

البته یانگ درهای پشت سر را برای بازگشت به سیستم پخش استریمینگ باز گذاشت او گفت: «وقتی کیفیت به این سیستم بازگردد من هم در آن تجدید نظر خواهم کرد. هیچ‌وقت نگو هیچ‌وقت!»
منبع: 
رویترز

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تیر 1394 - 08:56

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجازه نمی‌دهم مخاطبم با کیفیت بد موسیقی مرا بشنود | موسیقی ما