برنامه یاد بعضی نفرات
 
10 هنرمند زن پشنهادی بلیبورد برای اسکانس‌های امریکایی
آیا تصویر ستاره‌های زن موسیقی هم روی دلار می‌رود؟
موسیقی ما - اواسط ماه گذشته میلادی یعنی حدود یک ماه پیش وزارت خزانه‌داری  امریکا اعلام کرد تصمیم دارد تا سال 2020 طرح اسکناس ده دلاری را تغییر دهد و برای اولین بار تصویر یک زن را  روی آن چاپ کند. این طرح یعنی چاپ ده دلاری جدید قرار است به مناسبت گرامیداشت صدسالگی اصلاحیه 19 در قانون اساسی امریکا ( اعطای حق رای به بانوان) اجرا شود.

به دنبال این خبر مجله بیلبورد لیستی از ده زن هنرمند امریکایی انتخاب کرد و در سایت خود نوشت: «ما لیستی تهیه کردیم و در آن نام ده هنرمند زن امریکایی را نوشتیم که دوست داریم عکس‌شان را روی ده دلاری ببینیم. اول از همه مدونا...». این لیست را در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید.
 
مدونا (MADONNA): این مکله پاپ تنها به خاطر حضور مداومش در جدول «دنس کلاب سانگ»  (Dance Club Songs) و حفظ رکورد این جدول با 45 هیت، شایستگی آن را دارد که تصویرش بر اسکناس چاپ شود. این ستاره بزرگ پاپ همچنین یکی از مهمترین هنرمندان زنی است که صاحب بیشترین و موفق‌ترین تورهای جهان است.

بیانسه (BEYONCE): او که نامش در مجله «تایم» در لیست تاثیرگذارترین زنان جهان قرار گرفته و به گفته خودش یک فمینیست است، می‌تواند تنها از طریق تصویر قدرتمندش روی یک اسکناس این قدرت را به زنان دیگر منتقل کند. او جان‌سخت است و صاحب بیست جایزه گرمی.

دولی پارتون (DOLLY PARTON): به عنوان هنرمند موسیقی کانتری، بازیگر و یک  زن موفق در امر تجارت رویای تمام دختران امریکایی است. او صاحب هیت‌هایی مثل «جولن»، «همیشه دوستت خواهم داشت» و «9 تا 5» است و یکی از پرافتخارترین پرفورمر‌های زن تاریخ موسیقی کانتری محسوب می‌شود. او همچنین صاحب 25 ترانه است که در جدول کانتری بیلبورد به رتبه اول رسیده‌اند.

ماریا کری (MARIAH CAREY): او 18 ترانه در صدر جدول «هات 100» بیلبور دارد و با این حساب در میان خوانندگان سولو، صاحب  بیشترین تعداد ترانه در جایگاه اول این جدول است. حرفه و جایگاه شغلی او خود گویای همه چیز هست اما می‌توانید مطمئن باشید اگر قرار باشد تصویر او بر اسکناسی بنشیند همراه با یک تصویر خیلی رویایی خواهد بود... شاید یک رنگین کمان.

آرتا فرانکلین (ARETHA FRANKLIN): اگر تصویر ملکه موسیقی سول بر چهره این اسکناس بنشیند مطمئنا احترام بسیاری را به خود جلب می‌کند. احترامی که برای هر زنی در پس این جمله نهفته است «تو باعث شدی احساس کنم یک زن واقعی هستم». این خواننده سول افسانه‌ای اولین هنرمندی بود که در جدول «آر اند بی و هیپ هاپ»ِ بیلبورد صاحب بیش از صد عنوان شد.

استیوی نیکز (STEVIE NICKS): او سیزده بار کاندید جایزه گرمی بوده‌است هشت بار در دورانی که تنها کار می‌کرد و پنج بار با گروه فلیتوود مک. او درباره موفقیت و تاثیر راک استارهای زن در این حرفه نوشته و صحبت کرده‌است.

پتی اسمیت (PATTI SMITH): شاعر و ستاره بزرگ دنیای پانک-راک هنوز هم در عظیم‌ترین اجراهای جهان روی صحنه حضور دارد از جمله فستیوال گلاستنبری امسال. خواننده «چون شب...» در سال 2007 به عنوان یک هنرمند «هال اف فیم» شناخته شد و آلبوم «اسب‌ها»ی او وارد «فهرست ملی ضبط اصوات» گردید.

باربارا استرایسند (BARBRA STREISAND): او یکی از هنرمندانی است که در شش دهه گذشته هر سال آلبوم‌هایی از او به صدر جدول‌ها راه پیدا کرده‌است. او که در رشته‌های مختلفی همچون خوانندگی، ترانه‌سرایی، آهنگسازی، بازیگری و فیلم‌سازی فعالیت می‌کند تا کنون افتخارات بی‌شماری را از آن خود کرده که از جمله می‌توان به جوایز اسکار، گلدن گلاب و چندین گرمی اشاره کرد.

نینا سیمونه (NINA SIMONE): او تنها یک خواننده و ترانه‌سرای امریکایی نبود بلکه یک فعال اجتماعی هم محسوب می‌شد. او از موسیقی‌اش در جهت نشان دادن تبعیضات نژآدی  و اعتراض به آن استفاده کرد و با هنرمندان مختلفی همچون لنگستون هیوز و جین تیلور همکاری کرده‌است.

بسی اسمیث (BESSIE SMITH): خواننده «دلشکسته بلوز» یکی از بزرگترین و پرافتخارترین پرفورمرهای امریکایی- افریقایی زمان خودش است. او به طور مشخص درموسیقی جز و بلوز کار می‌کرد و در عصر سوئینگ به روشنی درخشید. او در آهنگ‌های زیادی با لوئیس آرمسترانگ همکاری کرده است از جمله دو قطعه معروف Sobbin' Hearted Blues و Cold in Hand Blues.
منبع: 
بیلبورد

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 تیر 1394 - 09:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیا تصویر ستاره‌های زن موسیقی هم روی دلار می‌رود؟ | موسیقی ما