برنامه یاد بعضی نفرات
 
مشاور هنری گروه شهرام ناظری خبر داد
شوالیه‌ی آواز ایران در شهرهای مختلفِ ایران، قطعاتِ خاطره‌انگیز خود را می‌خواند
موسیقی ما - شوالیه‌ی آواز ایران، همزمان با به اتمام رسیدنِ ماه مبارک رمضان، برنامه‌ی کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلفِ ایران دارد و این در حالی است که هم‌اکنون مشغولِ فعالیت روی سه آلبوم با آهنگسازی فرید الهامی، ارشک رفیعی و همچنین حسین پرنیا است.

«امین موسوی» - مشاور هنری  گروه شهرام ناظری- در همین زمینه به سایت «موسیقی ما» می‌گوید:« آقای ناظری همراه با گروه مولوی، 30 تیر ماه در سالن انقلاب شهرستان زنجان به اجرای برنامه می‌پردازد و فردای آن روز – 31 تیرماه- در سالنِ طوفان اراک کنسرت می‌دهد. در همین راستا دوم مرداد ماه در سالن کارگران شهرستان بجنورد به اجرای برنامه خواهد پرداخت. ضمن آنکه تهیه کننده‌ی کنسرت های اراک و زنجان شرکت رویال هنر پارس با مدیریت مجید عبدی است.»

شوالیه‌ی آواز ایران نیز در توضیحِ کوتاهی درباره‌ی این برنامه‌ها می‌گوید: «این کنسرت‌ها مثلِ برنامه‌های پیشین با همراهی گروه مولوی انجام خواهد شد و من در آنها تعدادی از قطعاتِ خاطره‌انگیز که مردم پیش از این شنیده‌اند «من چه دانم»، «شیدا شدم»، «راست بگو نهان مکن»، «قفل زندان»، «زمستان» و قطعات شورانگیز موسیقی کردی به همراه «آتش در نیستان» را اجرا خواهم کرد، ضمن آنکه مردم همواره از من تقاضایِ شنیدنِ قطعاتِ کردی را دارند.»

او همچنین اضافه می‌کند که در شهرهای گوناگون، قطعات تقریبا یکسان خواهد بود و در این میان تنها در بجنورد، قطعاتی از موسیقی شمالِ خراسان نیز اجرا خواهد شد.

او هم‌اکنون آثاری چون «درفش کاویانی» با آهنگسازی «فرید الهامی» بر اساس شاهنامه، «رقصانه» با آهنگسازی حسین پیرنیا و برگرفته از اشعار مولانا و همچنین آلبومی با آهنگسازی «ارشک رفیعی» بر اساس اشعاری از نیما یوشیج را در دستِ انتشار دارد. شوالیه‌ی آواز ایران پیش از این درباره‌ی این آثار به سایتِ موسیقی ما گفته بود: «من همواره علاقه و تعصبِ خاصی به ادبیات دارم و در کنارِ موسیقی، دستی نیز در نظم و نثر داشته‌ام، به همین خاطر تلاش کرده‌ام تا با آهنگسازانی فعالیت داشته باشم که خودشان نیز حساسیت و آشنایی با ادبیات داشته باشند. در مدتی که از آشنایی من با آقای رفیعی می‌گذرد، تعدادی از قطعات را من آهنگسازی کردم و تعدادی را نیز ایشان و چند قطعه را نیز به صورتِ مشترک کار کردیم. البته تنظیمِ تمامی قطعات را خود آقای رفیعی برعهده گرفتند و به این ترتیب، اثر هم‌اکنون آماده‌ی انتشار است و به زودی عرضه خواهتد شد. »

«درفش کاویانی» اثرِ دیگری از «شهرام ناظری» است که آماده‌ی انتشار است. «شهرام ناظری» درباره‌ی طولانی شدنِ روند انتشار این اثر می‌گوید: « به خاطر وسواس و حساسیت‌های زیادِ من نسبت به شاهنامه، ‌مراحل ضبط این اثر با وسواس زیادی در حالِ انجام است تا اثری قابلِ تامل عرضه شود و در شانِ شاعری چون فردوسی باشد.»

قطعاتِ «درفش کاویانی» با آوای «گاتا» یا «هوره» آغاز می‌شود و تمامی اشعار آن از اشعار فردوسی انتخاب شده است. بخش‌های مختلف این ‌آلبوم عبارتند از پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، ضحاک در جستجوی فریدون، کاوه آهنگر و انتهای داستان که شامل داستان نابودی ضحاک است که در آن پیروزی نور بر ظلمت و نابودی ظلم بیان شده است. این اثر بر پایه‌ی «تنبور» شکل گرفته و البته در آن از سازهای کمانچه، عود، دیوان، سازهای کوبه‌ایِ ابداعی و دف نیز استفاده شده است. اما می‌توان آن را اثری در حوزه‌ی موسیقی سنتی و مقامی تلقی کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 تیر 1394 - 09:38

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شوالیه‌ی آواز ایران در شهرهای مختلفِ ایران، قطعاتِ خاطره‌انگیز خود را می‌خواند | موسیقی ما