برنامه یاد بعضی نفرات
 
بابک چمن آرا به «موسیقی ما» خبر داد
مجمع صنفی مدیران موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی تهران تشكیل می‌شود
موسیقی ما - سه‌شنبه 23 تیرماه اولین جلسه‌ی مجمع صنفی مدیران موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی تهران در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار می‌شود. اتفاقی كه باید آن را نتیجه‌ی 6 سال تلاش تعدادی از ناشران دانست كه در این مدت تلاش كرده‌اند تا برای خودشان، به صورت مستقل یك مجمع صنفی تشكیل دهند. بابک چمن‌آرا -عضو هیات موسس این مجمع صنفی- در این باره توضیح داده است: «هیات موسس مجمع صنفی مدیران موسسات تهیه، تولید و تکتیر آثار صوتی تهران از تابستان سال ۸۸ اقدامات رسمی خود را برای ثبت این مجمع آغاز کرد و در بهار ۹۴ موفق به اخذ تمام تاییدات لازم از وزارت کشور و سایر ارگان‌های وابسته شده است. در واقع می توان گفت این مجمع صنفی اولین تشکل غیر دولتی مرتبط با موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.»

او حالا به «موسیقی ما» می‌گوید، این صنف، یك صنف كاملا مستقل خواهد بود كه هیچ تضاد و تناقضی با دفتر موسیقی، انجمن موسیقی و همچنین خانه‌ی موسیقی ندارد: «ما نه می‌خواهیم مقابل كسی باشیم، نه زیر مجموعه و نه بالادستِ كسی. به هر روی این صنفِ تازه تاسیس، برای خودشان اهدافی دارد كه من هم‌اكنون نمی‌توانم درباره‌ی آن توضیح دهم. در واقع ما هیات موسس، اساس‌نامه‌ای را تدوین كرده است كه در مجمع عمومی اعلام خواهد شد. در همین مجمع، همچنین اعضای هیاتِ مدیره انتخاب خواهند شد و آنان بر اساس اولویت‌هایی كه در حوزه‌ی موسیقی وجود دارد، در این خصوص تصمیم خواهند گرفت.»

با این وجود، چمن‌آرا به این مساله اشاره دارد كه با توجه به ماهیتِ صنف، دغدغه‌های صنفی در اولویت خواهند بود. او خودش در این باره می‌گوید: «یكی از مهم‌ترین مسایلی كه همواره در این سال‌ها ناشران با آن مواجه بوده‌اند، مساله‌ی كپی‌رایت خواهد بود و به همین دلیل، ما می‌خواهیم این بحث را در كنار تمام دوستانی كه به شكل حقیقی و همچنین حقوقی آن را دنبال می‌كنند، این مساله را پیگیری كنیم. علاوه بر آن بحث «مالیات» نیز وجود دارد، ما ناشران موسیقی هستیم و مثل دیگر ناشران زیرمجموعه‌ی وزارت ارشاد، باید بحث‌‌های مالیاتی‌امان مشخص شود. ضمن آنكه اگر ما به عنوان «ناشر رسمی» شناخته شویم، بسیاری از مشكلاتمان مرتفع خواهد شد.»

چمن آرا همچنین در پاسخ به این سوال كه هیات موسس چگونه انتخاب شده‌اند، می‌گوید: «هیات موسس در نشست‌های 88 از بین كسانی كه در جلسه بودند، با توجه به فعال بودنشان انتخاب شدند. البته شاید حالا تعدادی از این اسامی به نظر غیر فعال بیایند؛ اما نباید این نكته را از ذهن دور داشت كه شرایط نشر در دو سال گذشته بسیار، شرایط سختی بوده است. برای مثال من خودم در طول سال، 20 آلبوم منتشر می‌كردم؛ اما در سال گذشته تنها 6 اثر به انتشار درآوردم. » او  همچنین توضیح می‌دهد كه هم‌اكنون 500 ناشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروانه‌ی نشر دریافت‌ كرده‌اند و به همین خاطر امیدوار است كه تعداد زیادی از آنان در مجمع حضور پیدا كنند. محسن رجب‌پور، مهدی کاشی، رامین صدیقی، محمود سراجیان و بنده اعضای هیات موسس مجمع صنفی مدیران موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی تهران هستند. برای تشکیل مجمع عمومی آگهی‌‌ای روز چهارشنبه -۱۰ تیرماه- در روزنامه‌ی رسمی «حمایت» منتشر شده است و طبقِ گفته‌های «چمن‌آرا» همه‌ی افرادی که به عنوان هیات مدیره یا بازرس کاندیدا خواهند شد، باید تا ۱۸ تیرماه مدارک خودرا به نشانی مندرج در آگهی تحویل دهند. طبق قوانین موجود، بعد از تشکیل اولین جلسه که سه‌شنبه ۲۳ تیرماه در سالن همایش وزارت کشور برگزار می شود اساسنامه مجمع قرائت و بعد از تشکیل هیات رییسه سنی جلسه، نسبت به انتخاب هیات مدیره اقدات لازم انجام خواهد شد
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 - 11:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجمع صنفی مدیران موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی تهران تشكیل می‌شود | موسیقی ما