برنامه یاد بعضی نفرات
 
واکنش رئیس قوه قضائیه به مسأله لغو کنسرت‌ها
آیت‌الله آملی لاریجانی: برخی مقامات اجرایی فکر می‌کنند که مجوزهای صادر شده نباید لغو شوند
موسیقی ما - رئیس دستگاه قضایی کشور در همایش سراسری قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر مروری بر اقدامات انجام شده در این قوه داشت. وی همچنین درباره موضوعات مختلفی از جمله فشار اصحاب ثروت و مکنت به دستگاه قضا، قانونی بودن لغو کنسرت‌ها، اقدامات هتاکانه برخی رسانه‌ها و .. صحبت کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در رابطه با موضوع لغو کنسرت‌ها گفت: من شنیدم که در مجلسی یک روحانی از لغو برخی کنسرت‌ها انتقاد کرده است در حالی که لغو کنسرت‌ها موضوعی چند بعدی است و چنانچه اقدامی حرام در آن شکل بگیرد باید از آن پیشگیری کرد.

وی گفت: در مورد کنسرت‌ها کاری رسانه‌ای برای تشدید وضعیت شکل گرفت چرا که بر حسب گزارشی که در شورای عالی امنیت ملی ارائه شد از میان بیش از 300 کنسرت تنها 9 عدد از آن لغو شده است که برای آن این حجم سر و صدای رسانه‌ای ایجاد شد.

رئیس دستگاه قضا گفت: در ذهن برخی مقامات اجرایی فکر نادرستی شکل گرفته است که چنانچه ما مجوزی صادر کردیم این مجوز نباید لغو شود. در حالی که هر کس برای خود وظیفه‌ای دارد و دستگاه قضا در بحث امنیتی و تظاهر به حرام باید به وظایف خود عمل کند.

آملی لاریجانی افزود: چنانچه یک مقام اجرایی برای مثال وزارت ارشاد مجوز برگزاری کنسرتی را بدهد و نیروی انتظامی احتمال انفجار بمبی در آنجا را اعلام کند آیا قوه قضائیه نمی‌تواند آن کنسرت را لغو کند یا اگر زمینه رقص مشترک جوان‌ها بر کنسرتی وجود داشته باشد آیا این موضوع حرام نیست.

آملی لاریجانی تاکید کرد: در برخی شهرها فضا طوری است که احتمال برخی اتفاقات وجود دارد که باید از آن پیشگیری شود و گاهی لغو این کنسرت‌ها با توصیه شورای تأمین استان بوده است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 تیر 1394 - 14:37

برچسب ها:




دانلود آیت‌الله آملی لاریجانی: برخی مقامات اجرایی فکر می‌کنند که مجوزهای صادر شده نباید لغو شوند | موسیقی ما