برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه ارکسترِ جدید فعالیتِ خود را شروع می‌کند
کنسرت ارکستر سمفونیک به نفع ارکستر سازهای ملی لغو شد
موسیقی ما - سومین ارکسترِ دولتی ایران نیز از پنج‌شنبه کارِ خود را آغاز کرد و حالا تهران علاوه بر ارکستر موسیقی ملی و همچنین ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر سازهای ملی ایران هم دارد و با آغاز تمرینات، این ارکستر روزهای 27 و 28 تیرماه در تالارِ وحدت با رهبری «اسماعیل تهرانی» روی صحنه خواهد رفت، همچنین ارکستر مجلسی نیز قرار است به زودی کار خود را با رهبری «بردیا کیارس» و همچنین «آیدین احمدی‌نژاد» آغاز کند. علی رهبری همچنین از راه‌اندازی ارکستر جاز نیز خبر می‌دهد که هنوز کار خود را آغاز نخواهد کرد.

این در حالی است که ارکستر سمفونیک تهران قرار بود سوم و چهارم تیرماه، بار دیگر سمفونی نهم بتهوون را اجرا کند؛ اما «علی رهبری» این برنامه را لغو کرد تا امکانِ تمرین برای ارکستر سازهای ملی باشد. رهبری در همین زمینه به «موسیقی ما» می‌گوید که باید بیش از هر چیز به سازهای ملی‌امان توجه داشته باشیم، به خصوص اینکه این اتفاق تاکنون در ایران رخ نداده است: « من مدت‌ها ضرورتِ احداثِ ارکستری از سازهای ملی را احساس می‌کردم. این ارکستر می‌تواند نقشِ مهمی در احیای بخش مهمی از سازهای ایرانی که تاکنون کمتر مورد توجه قرار می‌گرفته است و همچنین موسیقی ایران ایفا کند. این اتفاق در بسیاری از کشورهای دنیا رخ می‌دهد؛ اما متاسفانه تاکنون در ایران توجه چندانی به آن نشده است و با همین هدف ما ارکستر سازهای ایرانی را راه‌ انداختیم.»

رهبری همچنین به این مساله اشاره می‌کند که ارکستر سازهای ملی از چنان اهمیتی برخوردار است که باید از سال‌های گذشته کار خود را آغاز می‌کرده است: «با همه‌ی اینها به نظر می‌رسد که در صورتی که این ارکستر بتواند با برنامه کار خود را آغاز کند، می‌تواند کمبودهایی که در این زمینه وجود داشته است را به بهترین صورتِ ممکن حل و عده‌ زیادی از اهالی موسیقی را به این سمت جلب کند.» 

او درباره‌ی انتخاب «اسماعیل تهرانی» به عنوانِ رهبر این ارکستر می‌گوید: «ایشان از نوازندگان قدیمی ساز سنتور هستند و من امیدوارم که این ارکستر بتواند به خوبی فعالیت‌هایش را ادامه دهد و یکی از بهترین ارکسترهای ایران باشد. در این صورت آهنگسازان ما نیز از سازهای ایرانی استفاده‌ی بیشتری خواهند کرد، چرا که در این سال‌ها معمولا آهنگسازان به نوشتن قطعات بر اساس سازهای غربی روی آورده‌اند که کار آسان‌تری بوده است.»
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 5 تیر 1394 - 16:44

دیدگاه‌ها

جمعه 5 تیر 1394 - 22:34

برقراری این ارکستر ها واقعا باعث خوشحالی هست،
اما مسئله ای که واقعا برای من نا امید کنندست قیمت های نجومی بلیط های کنسرت هاست! 100 تا 150 هزار تومن در هم کف و 90 هزار تومن در بالکن تالار وحدت!
خواهش می کنم این موضوع رو پیگیری کنید، اگر این ارکسترها واقعا از جانب دولت حمایت می شوند چرا باید این هزینه های گزاف به علاقه مندان موسیقی تحمیل بشه؟ و اصولا آیا این اجراها تنها باید منحصر به گروهی مخاطبان خاص با سطح بالای درآمد باشه؟

شنبه 6 تیر 1394 - 09:46

بله واقعا قیمت ها نجومیه فکر قشر متوسط رو هم بکنید

شنبه 6 تیر 1394 - 11:16

3 و 4 تیرماه سمفونی 9 بهتوون اجراشد . لطفا اطلاعات درست به مردم بدهید. اجرای 27 و 28 تیرماه سمفونی 9 به نفع ارکستر ملی لغو گردید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت ارکستر سمفونیک به نفع ارکستر سازهای ملی لغو شد | موسیقی ما