برنامه یاد بعضی نفرات
 
آشر و جاستین بیبر متهم به لغو قانون کپی رایت شدند
پول سازی با بیت‌های دزدی
رویترز: یک دادگاه تجدید نظر در ایالات متحده امریکا در مورد پرونده ای مربوط به جاستین بیبر و آشر که در ان، این دو ستاره پاپ به عدم رعایت قانون کپی رایت متهم شده‌اند، حکم داد.

این دادگاه اعلام کرد خوانندگان نامبرده بخشی از آهنگی که توسط دو آهنگساز ویرجینیایی ساخته شده بوده است را بدون اجازه قانونی استفاده کرده‌اند.

این دادگاه با رای قاطعی پرونده‌ای که در سال 2013 توسط دوین کوپلند مطرح شده بود را مورد تجدید نظر قرار داد.

دوین کوپلند، یک خواننده آر اند بی که با نام «دو ریکو» مشهور است همراه با ترانه‌سرایش ماریو اورتو دو سال پیش دعوایی را علیه بیبر و آشر مطرح کرده بودند و حالا معتقدند آن دادگاه در حکم خود اشتباه کرده‌است. شاکیان این پرونده ادعا کرده‌اند نسخه‌های مختلفی از قطعه «somebody to love» که توسط بیبر و آشر رکورد شده‌است از لحاظ الگوی بیت، تایم سیگنیچر، آکوردها و ترانه با قطعه‌ای به همین نام از ایشان شباهت دارد. قاضی دادگاه تجدید نظر در حکم خود نوشت است «بعد از گوش دادن به آهنگ بیبر، آشر و کوپلند به این نتیجه رسیدیم که کوراس‌های آن‌ها به اندازه ای شبیه هستند که هیئت منصفه به راحتی این شباهت را تشخیص دهد. ناشرین این قطعات یعنی یونیورسال میوزیک و کمپانی سونی نیز در میان مدافعان این پرونده بوده‌اند. وکلا واکنش سریعی به این حکم نشان نداده‌اند و با استفاده از عبارت «موکلم گفت... » در مصاحبه‌هایی که با ایشان شده فعلا از اظهار نظر شخصی اجتناب کرده‌اند. با توجه به حکم، این پرونده برای تجدید نظر به دادگاه پایین تر فرستاده خواهد شد. یکی از نسخه‌های این ترانه که توسط بیبر رکورد شده‌است و نام خود او نیز به عنوان نویسنده ترانه ثبت شده است در سال 2010 در جدول بیلبورد هات 100 در جایگاه پانزدهم نشست. شاید برای اشر و بیبر بهتر باشد مدتی از زرق و برق و زندگی گران‌شان فاصله بگیرند و کمی پول پس‌انداز کنند چراکه اگر این بار دو ریکو برنده پرونده باشد باید تمام این پول را پرداخت کنند.
منبع: 
موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 تیر 1394 - 16:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پول سازی با بیت‌های دزدی | موسیقی ما