برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس لرزه های گفتگوی «موسیقی ما» با «داریوش مهرجویی» همچنان ادامه دارد
چاوشی، چه کرده ای با مهرجویی؟!
موسیقی ما – انتشار گفتگوی کارگردان سرشناس سینمای ایران، تنها دو روز پس از انتشار در «موسیقی ما» همچنان در راس اخبار رسانه های داخلی ست و پس لرزه ها و واکنش ها به آن ادامه دارد.

به گزارش «موسیقی ما»، گفتگوی داریوش مهرجویی در حالی روی خروجی سایت «موسیقی ما» رفت که از مدت ها پیش حرف و حدیث های زیادی درباره حضور یا عدم حضور این ستاره پاپ در فیلم «سنتوی 2» (سنتوری مرد پائیز) شنیده می شد. تائید و تکذیبی از سوی مرجعی رسمی در این باره صورت نگرفت تا سرانجان خبرنگار «موسیقی ما» در تلاش برای گفتگویی موثق با عوامل فیلم، توانست با کارگردان آن ارتباط مستقیم بگیرد و پس از توضیح شدت روایت ها و تناقض گویی، داریوش مهرجویی حاضر به گفتگو درباره این موضوع شد و انتشار این گفتگو بازتاب های گسترده ای رادر رسانه ها پیدا کرد.

پس از بازنشر این گفتگو در روز انتشار در سایت های خبری و اکثر خبرگزاری های رسمی و مهم کشور، روز گذشته بیش از 20 روزنامه رسمی و مهم داخلی با بازنشر متن این گفتگو، تحلیل ها و نقدهای مختلفی را به این گفتگو داشتند که در این بین برخی از این نقدها حاوی نکات جالب و خواندنی ای بود.

«کیوان امجدیان» (روزنامه نگار و دبیر فرهنگی پیشینی خبرگزاری فارس) در یادداشتی با تیتر: « چرا محسن چاوشی غیرمستقیم به مهرجویی «نه» گفت؟» نوشته:

« همان اول که گله و شکایت مهرجویی را دیدم یاد انتقادهای چاوشی در زمان نمایش سنتوری در جشنواره چند سال قبل افتادم. یاد این که حتی یک بلیط هم برای دیدن فیلم به او نداده بودند و اسمش را در تیتراژ نیاورده بودند و ...حالا گویا بالاخره دوباره گذر پوست به دباغ خانه افتاده بود.» او در ادامه نوشته: « حالا و بعد از چند سال آقای مهرجویی که چند فیلم قبلیش نه در گیشه توفیق داشتند و نه اعتباری به داشته های پیشین او افزودند می خواهد فیلم سنتوری 2 که نام «سنتوری، مرد پائیزی» را بر آن گذاشته است بسازد. با این پیشینه همکاری با چاوشی تماس می گیرد و از او می خواهد برای فیلمش بخواند. چاوشی حالا هم دیگر وضع مالیش مثل آن سال ها نیست، هم محبوبیتش چندین برابر شده و هم شهرتش. حالا اگر شما جای او باشید چه می کنید؟ پولی می گیرید و میخوانید یا سنگ بزرگی جلوی راهش می اندازید مثل رقم زیاد قرارداد .تا کارگردان جا بخورد و گذشته را مرور کند و متوجه شود کجای کارش اشتباه بوده است. شما کمی دردهایی که از فیلم سنتوری نصیبتان شده آرام شود؟ بقیه اش هم دیگر مهم نیست...سنتوری با چاوشی یا مرد پاییزی بی چاوشی. همه اینها شاید بیش از همه یادمان بیندازد که سینمای ما گوهر گمشده ای دارد با نام اخلاق. اخلاقی که اگر با هنر سینماگران عجین شود حاصل کار و خروجی آن چیزی بسیار بهتر از آنچه خواهد بود که وجود دارد.»

«سینا سرلک» از خواننده های سرشناس حوزه موسیقی سنتی که به تازگی قطعه دوصدائه ای را با «محسن چاوشی» منتشر کرده است، در واکنش به صحبت های داریوش مهرجویی اعتقاد دارد:

«به هـيچ عنوان نميتوان منكر اين شد كه زيباترين لحظات فيلم سنتورى زمانى بود كه صداىِ محسن چاوشى پخش ميشد ، همراه با تكنيكِ نوازندگىِ اردوان كامكارِ عزيز . فضايى كه شما ايجاد ميكنيد با اين نوع مصاحبه ها ، باعث ميشود كه حُرمتها از بين برود . در مقابل افرادى كه به ناحق ، مقابلِ من و دوستانم مى ايستند ، نميتوانم سكوت كنم...»

در این بین روزنامه «هفت صبح» با تیتر: « چاوشی، چه کردی با مهرجویی؟!» از موضع «خشمگینانه» مهرجویی علیه چاوشی گفته و روزنامه «اعتماد» نیز در بخشی از گزارش مفصل اش درباره «سنتوری 2» و صحبت های مهرجویی علیه چاوشی، نوشته: «خبر ساخت فيلم سنتوري، مي تواند خبر هيجان انگيزي براي دوستداران اين كارگردان كهنه كار باشد: فيلمي كه هنوز، بخش اولش توقيف است و هيچگاه بخت آن را پيدا نكرد تا بتواند به اكران عمومي در سينماها درآيد. حالااما «سنتوري ٢» لابد تغييرات گسترده اي خواهد داشت، بازيگر نقش اول زن آن نه تنها در ايران ممنوع الكار است كه حتي شايد بردن نامش هم امكان پذير نباشد: اما تا اينجاي كار مشخص است كه همچنان «بهرام رادان» قرار است اين نقش را بازي كند. اما از همه اينها مهم تر اين است كه «محسن چاوشي» در اين اثر نخواهد خواند و مهرجويي در گفت وگويي به اين مساله اشاره كرده است كه به علت دستمزد بالايي كه اين خواننده طلب كرده است، او در اين اثر نخواهد خواند و خواننده جواني كه فعلانامش اعلام نخواهد شد، در اين اثر به جاي چاوشي قطعات را مي خواند، خواننده اي كه روزي مهرجويي درباره اش گفته بود: «بيشتر خانواده هاي ايراني اگر نان هم سرسفره شان نباشد، يك سي دي محسن چاوشي دارند...»

شدت این واکنش ها در رسانه ها و شبکه های مجازی به قدری بود که پیش بینی می شد با توجه به پیشینه چاوشی (که اکثرا در این قبیل مواقع در صفحات شخصی اش واکنش نشان میدهد)، این خواننده در مقام پاسخگویی به کارگردان سرشناس سینمای ایران بر آید ولی او موضع سکوت را در پیش کرفته است تا موج حاشیه های این روزها علیه این خواننده بیشتر و بیشتر شود.

در این بین هجوم طرفداران این خواننده به صفحات و سایت های خبری و جواب ها و واکنش های تند و تیز آنها به مهرجویی، خشم زیاد آنها نسبت به صحبت های کارگردان سینمای ایران را نشان می دهد و آنها معتقدند این قبیل صحبت ها تنها در جهت تخریب خواننده مورد علاقه شان در رسانه ها مطرح شده است.

چاوشی ولی سکوت کرده و جوابی نمی دهد.پیگیری خبرنگار «موسیقی ما» هم به نتیجه ای نرسید و ظاهرا این خواننده قصد ندارد پاسخی به سخنان مهرجویی دهد. نیما حسنی نسب در انتهای یادداشت اش در «موسیقی ما» می نویسد: « این جا ایران است؛ اگر فردا دیدید همۀ این حرف‌ها تکذیب شد، اگر محسن چاوشی در سنتوری 2 و 3 بدون ریالی دستمزد یا با نیم میلیارد وجه نقد خوانندگی کرد، اگر فیلم اصلاً ساخته نشد یا ساخته شد و بهرام رادان درش نبود، اگر داریوش مهرجویی با تعریف و تمجید از چاوشی و تکذیب حرف‌هایش و چند تا بد و بیراه به خبرنگاران سر و ته ماجراها را هم آورد یا هر اتفاق عجیب دیگری افتاد هیچ تعجب نکنید. این چیزها سال‌هاست در این مرز پُر گُهر عادی شده است....»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 تیر 1394 - 13:53

دیدگاه‌ها

سه شنبه 2 تیر 1394 - 12:14

چقدر بند آخر قشنگ بود. حقیقت تلخ مرز پر گهر

سه شنبه 2 تیر 1394 - 12:34

یه نگاه به تیترتون بندازید. " چاوشی، چه کرده ای با مهرجویی؟! "
یعنی چی ؟ چه تیتریه ؟
تناقض تیتر با مطلب
از مطلبی که گذاشتید بهتر بود تیتر " مهر جویی ، چه کرده ای با چاوشی ؟! " این بود.

« همان اول که گله و شکایت مهرجویی را دیدم یاد انتقادهای چاوشی در زمان نمایش سنتوری در جشنواره چند سال قبل افتادم. یاد این که حتی یک بلیط هم برای دیدن فیلم به او نداده بودند و اسمش را در تیتراژ نیاورده بودند و ...حالا گویا بالاخره دوباره گذر پوست به دباغ خانه افتاده بود.» او در ادامه نوشته: « حالا و بعد از چند سال آقای مهرجویی که چند فیلم قبلیش نه در گیشه توفیق داشتند و نه اعتباری به داشته های پیشین او افزودند می خواهد فیلم سنتوری 2 که نام «سنتوری، مرد پائیزی» را بر آن گذاشته است بسازد. با این پیشینه همکاری با چاوشی تماس می گیرد و از او می خواهد برای فیلمش بخواند. چاوشی حالا هم دیگر وضع مالیش مثل آن سال ها نیست، هم محبوبیتش چندین برابر شده و هم شهرتش. حالا اگر شما جای او باشید چه می کنید؟ پولی می گیرید و میخوانید یا سنگ بزرگی جلوی راهش می اندازید مثل رقم زیاد قرارداد .تا کارگردان جا بخورد و گذشته را مرور کند و متوجه شود کجای کارش اشتباه بوده است.

سه شنبه 2 تیر 1394 - 13:08

کم کم حقیقت داره برا همه مشخص میشه!!
اونایی که زود قضاوت کردن کجان!!؟؟؟؟؟؟
زود همدیگه رو قضاوت نکنیم.

سه شنبه 2 تیر 1394 - 13:37

خیلی برام جالبه که همه اهالی فن اومدن و حق رو به چاوشی دادن و از همون موقع بود که به قول دوستمون یه سری از دلواپسان رو دیگه تو پستای چاوشی نمیبینم !!!!! چون حرفی برای گفتن ندارن....اینجا ایران است...سایت موزیک ما....پایگاه ارتش میلیونی هواداران چاوشی...آقای مهرجویی ضرر بزرگی کردی

سه شنبه 2 تیر 1394 - 13:39

جناب آقای بابازاده ی عزیز میتونم از جنابعالی و سایت محترم موزیک ما تقاضا بکنم بیخیاله محسن چاوشی و مخاطبانش بشوید...؟!
انگار اگر هر از گاهی از محسن چاوشی و یا مخاطبانش مطلبی نذارید اموراتتون نمیگذره؟! چرا اینقدر برای محسن چاوشی، که خودش میخواد از حاشیه دور باشه، حاشیه درست میکنید؟؟
خواهشا" بیخیاله محسن چاوشی شید...
تشکر!

سه شنبه 2 تیر 1394 - 13:56

چاووشی محبوب بوده و خواهد ماند.

سه شنبه 2 تیر 1394 - 15:38

آقاي مهرجويي، از همين الان شکست فيلمتون رو ميبنم، سنتوري بدون چاوشي هيچي نيست

سه شنبه 2 تیر 1394 - 20:09

بدون شک بهترین لحظات سنتوری 1 لحظاتی بود که صدای چاوشی پخش میشد.
این فیلم از همین الآن نصف فروشش رو از دست داده

چهارشنبه 3 تیر 1394 - 06:20

اینکه بگیم سنتوری با محسن چاووشی شده سنتوری غلطه
هردو‌ب شناخته شدن هم کمک کردن
ولی آقای مهرجویی حق نداره اینجوری مصاحبه کنه
محسن همچین مبلغی رو خواسته ب هیچ کسیم ربط نداره
منیکه طرفدار کارای اقای محسن یگانم باید بگم سنتوری هنوزم جز بهترین تیتراژای سینماس البته ب خودم باشه میگم بهترینه
خلاصه ک کار اقای مهرجویی خعلی غلط بوده و نباید اینجوری میپریده ب محسن چاووشی ، ایشالا ک هردو تو کار خودشون موفق باشن
ولی اقای مهرجویی به قول محسن یگانه
اون بالایی حواسش به همه چی هست
پس حواستو جمع کن;)))

چهارشنبه 3 تیر 1394 - 09:36

به قول یکی از دوستان اسم فیلم و باید بزارن :

سنتور شکسته

س
چهارشنبه 3 تیر 1394 - 13:04

میخندم و از خنده میترسم/ هر روز از آینده میترسم

چهارشنبه 3 تیر 1394 - 21:37

سنتور شكسته با كارگرداني داروش مهرجويي .../

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 12:55

والا خیلی روتون زیاده!!
اصلا بیخود در باره استاد مهرجویی بحث میکنید!i
نمیخاستم در مورد چاوشی اینو بگم ولی حالا میگم بهتره شما هم مثل خوانندتون برید همون زیر زمین!

جمعه 5 تیر 1394 - 19:36
ناشناس

شما سنت نمیرسه نمیدونی
چاوشی تو همین زیر زمین و زیر پتو شاهکارهایی خلق کرد که سنتوری رو به اوج رسوند
و استاد مهرجویی هم در کمال ارامش و خونسردی یک قرون هم به ایشون پرداخت نکرد
چاوشی هم خیلی وقته اومده روی زمین . شما مث این که خیلی وقته زیرزمینی . از این بالا خبر نزاری

89.147.243.147
یکشنبه 7 تیر 1394 - 04:12
arshia

یک قرون نگرفت ولی افتخار همکاری با استاد سینمای ایران براش ثبت شد دیگه برو خونتون!!

85.116.85.205
جمعه 5 تیر 1394 - 01:11

خواننده جوان ؟ به جای محسن ؟ کی می تونه باشه؟
چطوره داریوش مهرجویی آهنگ ها رو بده به امید جهان بخونه :دی دی
هم دستمزد کم می گیره هم فیلمو می کشونه به صدر جدول

یکشنبه 7 تیر 1394 - 01:59

بین مردم ما یه عادت خیلی بد وجود داره به نام قضاوت و نمی دونم چرا سعی نمی کنند اول دلایل هر دو طرف قضیه رو بشنوند و بعد حکم خودشون رو صادر کنند ! طرفدار آقای چاوشی هستم ولی اینو از رو طرفدار بودنم نمیگم ! حرفم منطقیه اگه بهش فک کنی ! بارها شده مصاحبه ای با آقای چاوشی شده و بعدش کلی حاشیه به وجود اومده (البته بعضی گزارش هایی که واقعی نبوده رو ندیده میگیریم!!) ، ایشون سکوت کردن ولی وقتی حرف زدن و موضوع روشن شد همه فهمیدن حاشیه ها بیخود بوده و خیلی ها پشیمون شدن از حکم های بی دلیلی که صادر کردن ... همه میدونن سنتوری بدون چاوشی انقدر موفق نمیشد تو سینما ! بهتره درباره این قضیه پیش داوری ای نشه چون مطمئنم چیزهایی پشت پرده هست که ماها ازش بی خبریم ... منتظر میمونم تا واقعیت معلوم بشه ... آقای چاوشی انقد طرفدار داره که نیازی نباشه برای مطرح کردن خودش خوندن تو این فیلم رو قبول کنه و اونقدرم پول داره که نیازی نباشه بحث مالی رو وسط بکشه ! هنوز کسی اتفاقای سنتوری 1 رو فراموش نکرده که اسم چاوشی تو تیتراژ نبود و ... ! به نظر من حتی اگه سنتوری 2 بدون چاوشی باشه کار استاد کاملا درسته چون جواب بی احترامی ای که بهش شده رو داره میده ...
هیچ کس اونقدر کامل نیست که با اطمینان رو سرش قسم بخورید که یه سریا میگن مهرجویی بدون چاوشی هم موفقه ! نمیگم موفق نیست ولی موفقیتش عمرا به پای همکاری با چاوشی نمیرسه !
پس صبر کنید تا موقعی که واقعیت ها بیان بشه ولی مطمئن باشید سنتوری بدون چاوشی برای همه غریبه است چون سنتوری 1 با چاوشی شناخته شد تو سینما !
در آخر لازمه بگم حقیقت تلخ موجود در بند آخر پر از حرفه ... آفرین به نویسنده
یا حق

دوشنبه 8 تیر 1394 - 12:59

در چه صورت سنتوری 2 برای تهیه کننده ضرر نداره
1-مهرجویی پول نگیره
2-رادان برای رضای خدا کار کنه
3-رادان خودش بخونه
4

دوشنبه 15 تیر 1394 - 00:32

مهرجویی توی سنتوری 1 فقط از محسن سو استفاده کرد. اخرشم گفت من بودم محسن چاوشی رو معروف کردم. کم کارگردانایی نیستن که تو ایران برای معروف شدن یا معروف موندن همچین کارایی میکنن. مهرجویی فکر کرده محسن همون محسن ده سال پیشه . حالا هم که به قول خودش رفته دنبال یه خاننده جوون :) . حیف بهرام رادان واسه سنتوری دو

سه شنبه 6 مرداد 1394 - 17:17

من تمام اهنگای سنتوری و‌از برم مثل خیلیای دیگه فیلم سنتوری‌رو هم کامل ندیدم ولی اینو میتونم بگم اقای مهرجویی بدلیل عصبانی شدن از درخواست مبلغ بالای محسن عزیز خواهان کوبیدن این خوانندس و اینو بگم که تا حالا تیتراژ هیچ فیلمی‌ مثل سنتوری ۱نبوده و نخواهد شد مگر‌اینکه محسن با اقای مهرجویی همکاری کنه که اگه این عملی بشه اقای مهرجویی ضرر بدی‌ از لحاظ اعتبار میکنه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چاوشی، چه کرده ای با مهرجویی؟! | موسیقی ما