برنامه یاد بعضی نفرات
 
۸ و ۱۰ مرداد ماه
شاگردان محمدرضا لطفی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌روند
موسیقی ما - گروه موسیقی برافشان به خوانندگی غلامرضا رضایی و سرپرستی هامان خلیلی ۸ و ۱۰ مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود. غلامرضا رضایی، خواننده این گروه درباره اجرای برنامه گروه «برافشان» در فرهنگسرای نیاوران گفت: این کنسرت در دو قسمت اجرا خواهد شد، قسمت اول بداهه نوازی و بداهه خوانی در آواز بیات ترک است  و با همراهی هامان خلیلی، هوشمند عبادی و سهیل اله دادیان انجام می شود و بخش دوم همراه با ارکستر «برافشان» همراه با ۱۲ نوازنده و یک خواننده اجرا می شود.

او افزود: بخش دوم این اجرا در دستگاه همایون خواهد بود که هامان خلیلی تنظیم آن را بر عهده دارد، این بخش بداهه نیست و براساس آثار ساخته شده تنظیم شده است.

رضایی درباره نحوه همکاری خود با گروه «برافشان» گفت: من به عنوان خواننده پیشنهادهای مختلفی دارم اما ۱۰ ماه پیش هامان خلیلی به من پیشنهاد همکاری داد، چند جلسه در تمرینات این گروه حضور پیدا کردم ، آهنگسازی و تفکر هنری آقای خلیلی را دوست داشتم، به همین دلیل تصمیم گرفتم با گروه «برافشان» همکاری کنم.

او ادامه داد: نوع آهنگسازی هامان خلیلی با حفظ موسیقی اصیل ایرانی و سنتی تنظیم شده است.

او در مورد اعضای گروه «برافشان» گفت: اعضای گروه همه از شاگردان محمدرضا لطفی هستند، همه جوانبوده و سن اکثرشان کمتر از 28 سال است. این گروه جوان نیاز به حمایت دارند.

او افزود: از مردم می خواهم به دیدن این کنسرت بیایند و ببینند که نسل جوان چگونه به سنت ها پایبند هستند و چگونه تلاش می کنند که چراغ موسیقی سنتی روشن بماند، مردم باید در کنار این هنرمندان باشند و آنها را حمایت کنند.

گفتنی است در گروه برافشان هنرمندانی چون هامان خلیلی(تار و سرپرست گروه)، غلامرضا رضایی(آواز)، هوشمند عبادی(نی)، فریما موفقی(کمانچه)، مرجان راغب(سنتور)، نیره فخری(عود)، وحیدربیع پور(دف و دایره)، پویا لقایی(رباب)، سهیل اله دادیان(تمبک)، چکاد فشارکی(کمانچه)، مهدی دریاباری(تار)، فرزاد موسوی(بم تار) حضور دارند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 خرداد 1394 - 10:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شاگردان محمدرضا لطفی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌روند | موسیقی ما