برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین برنامه از سال سوم برنامه هزار صدا با داوری نیما مسیحا، رضا تاجبخش و افشین مقدم برگزار شد
اجرای نیما مسیحا و بامداد بیات در روز تولد بابک بیات
موسیقی ما - در اولین برنامه از سال سوم برگزاری هزارصدا که در ساعت 16:30 شنبه 23 خرداد در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، نیما مسیحا با نوازندگی بامداد بیات تیتراژ پایانی دستهای آلوده و غلامرضا صنعتگر با نوازندگی پیانوی عمران طاهری قطعه امام رضا(ع) را به عنوان برنامه های جنبی اجرا کردند تا برنامه و اجراهای خوانندگان جوان شرکت کننده در برنامه را تحت تاثیر قرار دهند، مخصوصا که اجرای قطعه دستهای آلوده در روز تولد مرحوم استاد بابک بیات بود و اجرای غلامرضا صنعتگر در روزهایی که خود را برای مرحله تازه ای از درمان بیماری خود و شیمی درمانی آماده می کند و راز و نیاز او در اجرای آهنگ دعاگونه امام رضا که از ساخته های خود اوست، به شدت حضار را مورد تاثیر قرار داد.

برنامه در ساعت 16:30 دقیقه آغاز شد. در ابتدای تیتراژ و در کنار عکسی از مرحوم مهرپویا نوشته شده بود: «با احترام این برنامه تقدیم می شود به عباس مهرپویا». این آهنگ به مناسبت چهارم خرداد، روز تولد مرحوم مهرپویا انتخاب شده بود و تصاویری از برنامه های سال گذشته هزارصدا روی آهنگ «آه» مرحوم مهرپویا به عنوان تیتراژ برنامه پخش شد.

سپس بنیان گذار، مدیر و مجری این برنامه، آرش نصیری روی صحنه حاضر شد و پس از خوش آمدگویی به حضار از  بهمن عصار از مشهد که در برنامه فینال به عنوان نفر برتر انتخاب شده بود دعوت کرد تا قطعه طاقت ندارم را اجرا کند و عصار نیز به خوبی این قطعه را اجرا کرد.

سپس مجری برنامه از کارشناسان دعوت کرد که روی صحنه حاضر شوند. نیما مسیحا کارشناس آواز، رضا تاجبخش کارشناس موسیقی و افشین مقدم کارشناس ترانه، کارشناسان این برنامه بودند. پس از حضور کارشناسان روی صحنه اجراهای بخش مسابقه آغاز شد و به ترتیب هشت خواننده آثار خود را اجرا کردند و لابلای این اجراها و نقدهای پس از آن، میان برنامه هایی نیز به حضار شکت کننده در برنامه تقدیم شد. خوانندگان به این ترتیب به اجرای برنامه پرداختند:

عبد(ترانه و ملودی: سعید معظمانی/تنظیم و میکس: مهدی خیرخواهی، محمد سلیمانی (ترانه: سعید معظمانی/ ملودی: مرتضی لطفی/تنظیم کننده: مهدی خیرخواهی)، بابک جاوید(ترانه: الناز اسفند فرد

موزیک: بابک جاوید/تنظیم: مهرداد قلندری)،  مهدی مظفری(ترانه: سعید معظمانی/ ملودی و تنظیم: مهدی خیرخواهی)، احسان محمدی(ترانه: ترانه فدایی کار/موزیک: احسان دستجردی/تنظیم: محمد رضا یزدانیان)، امیرکیان(ترانه سرا : مهدی ایوبی/آهنگساز و تنظیم کننده: وحید مهراد)، پارسا آتوت(ترانه: پارسا آتوت/ ملودی: مرتضی لطفی/تنظیم: مهدی خیرخواهی)، فردین عابدی(ترانه: سعید گل بیدی/آهنگ سازی و تنظیم: فردین عابدی/ میکس و مسترینگ: علی رضا ظریف و مهرداد قلندری)

بعد از اجرای چهارم آرش نصیری با اعلام اینکه امروز روز تولد استاد بابک بیات است، اعلام کرد به همین مناسبت ویژه برنامه ای را تدارک دیده است. در اولین قسمت این میان برنامه ها، وحید مهراد، آهنگساز، تنطیم کننده و نوازنده پیانو به روی صحنه دعوت شد تا یکی از قطعات و ساخته های مرحوم بیات را اجرا کند و او قطعه ای از موسیقی فیلم شکار را به خوبی اجرا کرده. مهراد قبل از این اجرا خاطراتی از استاد بیات را برای حضار بیان کرد. در بخش بعدی ویژه برنامه استاد بیات،  نصیری با اعلام اینکه بامداد بیات در میان تماشاگران است از او دعوت کرد که روی صحنه حاضر شود و قطعاتی از ساخته های پدرش را اجرا کند و بامداد قطعاتی از چندین کار مشهور پدر را برای حضار اجرا کرد و سپس به دعوت و با درخواست رضا تاجبخش روی صحنه ماند تا به همراه نیما مسیحا آهنگ زیبای تیتراژ فیلم دست های آلوده ساخته مرحوم بابک بیات را اجرا کنند. این بخش یکی از بخش های جذاب برنامه بود.

در بخش دیگری از برنامه، آهنگ «برفراز آسمان‌ها»  برای حضار پخش شد که کار مشترک جدیدی از رضا تاجبخش و نیما مسیحاست. این آهنگ ساخته شهرداد روحانی و آهنگ تیتراژ فیلمی به همین نام با بازی مرحوم محمدعلی فردین بود که البته کارگردان این فیلم هم خود مرحوم فردین بود. این آهنگ به تازگی توسط رضا تاجبخش تنظیم مجدد و توسط نیما مسیحا بازخوانی شده است.

در پایان برنامه، وقتی کارشناسان برای انتخاب نفرات برگزیده به پشت صحنه رفتند، به دعوت آرش نصیری، غلامرضا صنعتگر به روی صحنه دعوت شد تا قطعاتی از ساخته های خود را برای حضار اجرا کند. نصیری اعلام کرد که صنعتگر این روزها مبارزه سختی با بیماری اش دارد و به زودی شیمی درمانی را آغاز خواهد کرد و از همه درخواست خواست کرد برای سلامتی اش دعا کنند. وی همچنین گفت صنعتگر با اعلام اینکه حال و روز خوشی ندارد حاضر به اجرای زنده نبود اما به اصرار او آمده است. غلامرضا صنعتگر نیز با گیتارنوازی خودش و عمران طاهری یک قطعه جنوبی اجرا کرد و پس از این قطعه، آهنگ معروف امام رضا(ع) را که ساخته شده خود اوست با پیانو نوازی طاهری اجرا کرد که اجرای زیبایش حضار را به شدت تحت تاثیر قرار داد. این قطعه یکی از قطعات خوب این خواننده جنوبی ست که بارها از صدا و سیما پخش شده و یکی از شاخص ترین آثار ساخته شده برای این امام همام و یکی از بهترین آثار با موضوع مذهبی ست.

پس از اجرای تاثیرگذار صنعتگر، همه خوانندگان و کارشناسان، به همراه استاد محمدعلی بهمنی، استاد سعید دبیری که مهمانان ویژه برنامه بودند و همچنین سید عباس سجادی؛ مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران روی صحنه حاضر شدند و نیما مسیحا به نمایندگی از گروه کارشناسی نفرات اول تا سوم را به این شرح اعلام کرد:

نفر اول: پارسا آتوت
نفر دوم: فردین عابدی
نفرسوم: بابک جاوید

مدیر و مجری این برنامه آرش نصیری بر خبرنگار موسیقی ما گفت: از اینکه برنامه هزارصدا سال سوم برگزاری اش را آغاز کرده است خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانیم این برنامه را گسترش دهیم.» وی درباره برنامه برگزارشده گفت: «در اولین برنامه علاوه بر اجرای بسیار خوب نیما مسیحا و بامداد بیات، از اجرا تاثیرگذار غلامرضا صنعتگر عزیز بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. صنعتگر آهنگ امام رضا را چندین سال است که ساخته و اجرا کرده وصدها بار از تلویزیون پخش شده اما این بار با توجه شرایطی که دارد و با توجه به اینکه به زودی شیمی درمانی اش را آغاز خواهد کرد، اجرای زنده این آهنگ بسیار تاثیرگذار بود و امیدوارم مردم عزیزمان این جوان خوب هنرمند را از دعای خیرشان محروم نکنند.»

مدیر هزار صدا درباره ادامه این برنامه گفت: «برنامه هزارصدا در سال اول فقط در ژانر موسیقی پاپ برگزار شد، در سال دوم به همت و کمک جناب عباس سجادی در هر دو ژانر موسیقی پاپ و سنتی برگزار شد و در سال سوم بخش های موسیقی مناطق ایران و برنامه های خاص موسیقی راک و موسیقی تلفیقی هم به آن اضافه خواهد شد.» وی همچنین اعلام کرد: «با توجه به اینکه به زودی ماه مبارک رمضان آغاز می شود، در این ایام و در تاریخ 22 تیرماه یک برنامه برای موسیقی اصیل ایرانی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهیم کرد که جزییات آن و ساعت برگزاری اش به زودی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.»

هزار صدا برنامه ای برای کشف و معرفی استعدادهای تازه در موسیقی است که به همت روزنامه نگار باسابقه موسیقی، آرش نصیری از شهریور سال 92 در ژانر موسیقی پاپ در فرهنگسرای ارسباران آغاز شد و هم اکنون هر ماه در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و پاپ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و بنابر اعلام مدیر و مجری آن ، به زودی در بخش های موسیقی مقامی و موسیقی راک نیز برگزار خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 خرداد 1394 - 08:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای نیما مسیحا و بامداد بیات در روز تولد بابک بیات | موسیقی ما