برنامه یاد بعضی نفرات
 
رسیتال پیانو ماریان لاپشانسکی در تالار رودکی برگزار می‌شود
اولين نوازنده‌ خارجي با اركستر سمفونیک تهران همكاري مي‌كند
موسيقي ما - «ماریان لاپشانسكي» كه قرار است در اجراي آتی اركستر سمفونيك تهران به عنوان سوليست پيانو همكاري داشته باشد، 25 و 26 خردادماه در تالار رودكي، رسيتال پيانو برگزار خواهد كرد. او اولین نوازنده و سولیست خارجی است كه با ارکستر سمفونیک تهران همكاري خواهد داشت.

«ماریان لاپشانسکی» -نوازنده‌ي چیره‌دست پیانو- علاوه بر اجراي اين رسيتال، به عنوان سولیست پیانو در اجرای قطعه «گریک کنسرتو برای پیانو» اثر «گریک پرگینت سوئیت» در کنار ارکستر سمفونیک تهران خواهد بود.

«لاپشانسکی» سولیست و تک‌نواز مطرح پیانو و یکی از نوازندگان شناخته شده ارکستر مجلسی جمهوری چک با برخی از برجسته‌ترین آهنگسازان و نوازندگان چک همکاری کرده که از جمله‌ی آنها می‌توان به دنک کوسلر، بلوهلاوک و بیستریک رزوچا اشاره کرد. او همچنین به عنوان یک معلم فعال در دانشگاه‌های موسیقی به آموزش موسیقی و پیانو مشغول است.

لاپشانسکی بسیاری از قطعات مهم آهنگسازان مطرح جهان چون گریک، پروکوفیف، دبوسی، راول و فرانک را در کنسرت‌ها و رپرتوارهای خود اجرا کرده است. همچنین از آهنگسازان مطرح چک و اسلواکی، که لاپشانسکی قطعات آنها را اجرا کرده، می‌توان به دوورژاک، بارتا و جاناکک اشاره کرد. عمده اجراهای لاپشانسکی ضبط و در موسسه ناکسوس ثبت شده است.

«ماریان لاپشانسکی» متولد 21 اوت سال 1947 در اسلواکی است. او رزومه دانشجویی پربار و موثری در سال 1956 به همراهی «یاروسلاو برزاک» نوازنده پیانو و «لئوپولد کرول» نوازنده ویلن جمع کرده است. لاپشانسکی در سال 1970 موفق به کسب رتبه در مسابقه بین‌المللی «هاردک کارلوف» شد. این سولیست پیانو در دو دهه گذشته در کشورهای بسیاری از قاره‌های اروپا، آمریکا، آسیا و افریقا اجرا داشته است. لاپشانسکی در این دو دهه با ارکسترهایی چون توکیو، برلین، درسدن، صوفیه و پراگ همکاری داشته که این آثار در قالب 12 سی‌دی ضبط و منتشر شده‌اند.

این هنرمند از سال 1987عضو هیئت علمی در دانشگاه موسیقی براتیسلاوا بوده و تدریس در آکادمی موسیقی پراگ را از سال 1997 آغاز کرده است. او سپس در سال 2001 به دانشگاه موسیقی در بانسکا بیستریکا پیوست. لاپشانسکی در آخرین برنامه‌های خود در سال 2007 تور کنسرت‌هایش را در شهرهای براتیسلاوا، استانبول و مالاگا برگزار کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 خرداد 1394 - 13:24

دیدگاه‌ها

Mas
یکشنبه 24 خرداد 1394 - 13:48

بسيار عااااالي ،،،،، ممنون موسيقي ما
MAS

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولين نوازنده‌ خارجي با اركستر سمفونیک تهران همكاري مي‌كند | موسیقی ما