برنامه یاد بعضی نفرات
 
توضیحات «پرواز همای» به یک روزنامه تند رو؛
همای: تا زنده‌ام وفادار به این سرزمین خواهم ماند
موسیقی ما – یک خواننده که قرار است پس از هشت سال در سرانجام در تهران روی صحنه برود، در اعتراض به برخی اتهامات از سوی یک روزنامه، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، پرواز همای که قرار است از فردا نخستین کنسرت‌های خود را در تهران روی صحنه ببرد، در جوابیه‌ای بلند بالا به برخی اتهامات که از سوی روزنامه «جوان» به او نسبت داده شده بود، توضیحاتی را ارائه کرد.

این خواننده همچنین با انتشار ویدئوی «بشر کُش ها»، اعتراض خود را به نسل کشی ها و تحریم های سیاسی اعلام کرد و در توضیح این موزیک ویدئو اعتقاد دارد: «روزهای اوج تحریم ایران بود. همراه با دوستم برای تهیه‌ی یک باطری برای قلب مادرش تمام شهر را زیر پا گذاشتیم، دوستم مادرش را از دست داد. همان شب این شعر و آهنگ را بر علیه کسانی ساختم که مردم و سرزمینم را تحریم کرده‌اند اما از حقوق بشر دم می‌زنند و قرن‌هاست که به همین بهانه به نسل‌کشی در راهِ اهدافِ سیاسیِ‌شان گام برمی‌دارند.».

همای در متن جوابیه‌اش به روزنامه جوان نیز توضیحاتی را ارائه داده که در ادامه می‌خوانید:

بنام خدا
در جواب به بى‌حرمتى‌ها و تهمت‌هاى روزنامه‌ى محترم جوان

1- من از روزى که به دنیا آمدم تا به امروز در ایران زندگى کرده‌ام و فقط براى اجراى کنسرت در هر تور چند هفته‌اى به خارج از کشور سفر داشته‌ام. خواهش می‌کنم اطلاعات غلط ندهید.

2- اگر شعرها و آهنگ‌هاى مرا با دیدگاه بدون غرض و عارفانه نگاه کنید و وقت بیشترى بگذارید و بشنوید پى به اعتقاد و باورهاى دینى من خواهید برد. مانند آهنگ "خدا در روستاى ماست".

3- هر کسى در گذشته‌ى زندگى خویش اشتباهاتى داشته است که با مرور زمان به حقیقت دست پیدا کرده و راهش را پیدا مى‌کند. من نیز یک انسانم که پى به اشتباهاتم برده‌ام و امروز تلاش مى‌کنم تا ثابت کنم من هم فرزند همین سرزمینم. بلاتشبیه، مگر جز این است که امام حسین علیه السّلام به حُر ریاحی که از یزیدیان بود، اعتماد کرد و او را بخشید؟ اما شما به یک جوان که دوست دارد به وطن و مردمِ سرزمین و نظامش خدمت کند، هزار تهمت ناصواب می‌زنید تا فرصت اثبات خویش را نداشته باشد؟

4- پروردگار گواه است، آهنگى که براى شهداى گمنام ساختم را با تمام وجود و از صمیم قلب خواندم و با لحظه لحظه ساختن و ضبطِ این آهنگ اشک ریختم. آن روز که خبر یافتن پیکر 175 شهید غواص را خواندم مانند تمامی عاشقانِ سرزمینم، تلاش کردم تا به سهمِ خود، تحفه‌ای تقدیم سرافرازانِ همیشه جاویدِ وطنم کنم. آنچه امروز قلب مرا آزرده کرده این است که یاد کردن از شهدایِ دفاع مقدس را ابزاری برای حضور دوباره من بر صحنه‌ی موسیقی دانسته و خوانده‌اید. من هیچ گواهی ندارم جز خدای شهیدان و روح متعالی شهدایی که با نثار جانشان از ناموس سرزمینم پاسداری کردند.

5- اگر من در گذشته اشتباهى داشته‌ام، پذیرفته‌ام و آمده‌ام که جبران کنم. صبور باشید، امروز و آینده‌ام را ببینید و سپس تصمیم بگیرید...

6- نمی‌دانم این همه اصرار براى تخریبِ من از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ من پاسخ اعتماد نظام را، پاسخِ محبت مردم را و پاسخ انتقاد اهالى موسیقى و منتقدان را فقط روى صحنه می‌توانم بدهم، چرا این فرصت را نداشته باشم؟

7- ناحق به من تهمت ضد انقلاب میزنید؟ من فرزندِ این انقلاب هستم و تا زنده‌ام وفادار به این سرزمین خواهم ماند.

8- درست است، آخرین بار پنج سال پیش من به اشتباه با چند شبکه‌ى ماهواره‌اى مصاحبه داشتم اما هرگز بیرون از چارچوب کنسرت‌هایم حرفى نزدم. اگر شما خلافش را می‌دانید با مدرک ثابت کنید و تهمتِ ناروایِ ضد‌انقلاب نزنید.

9- در این هشت سالى که روى صحنه نبوده‌ام هر ماه به وزارت ارشاد مراجعه کردم اما صلاح نمى‌دیدند و بستر جامعه براى اجراى کنسرت من فراهم نبود چون بخشى از شعرهایم در راستاى مبارزه با ریاکاریست. متاسفانه برداشت‌هاى گوناگون از شعرها و آهنگ‌هایم خیلى‌ها را به اشتباه مى‌اندازد اما به امید پروردگار امروز یک هماى تکامل یافته و آگاه با زبانى متفارت خواهید دید. باور نمی‌کنید؟ بیایید و ببینید...

10- این شما هستید که شعرها و آهنگ‌هایم را آنگونه که دوست دارید تفسیر مى‌کنید و به خود می‌گیرید یا ضد دین و ضد انقلاب تفسیر مى‌کنید. همان طور که پیشتر در همین جوابیه نوشتم، شما مرا خوب نمی‌شناسید که اگر می‌شناختید، می‌دانستید که من هم مسلمانم، معتقد به خداوند یکتا، پایبند به باورهای دینی، عاشق این سرزمین و فرهنگ و آماده‌ى خدمت و حتم دارم در پیشگاهِ خداوند آنکه تهمت می‌زند، گنهکار است.

11- من یک هنرمندم. می‌خواهم براى مردم سرزمینم بخوانم و از حاشیه‌ها دور باشم. خواهش می‌کنم مرا وارد این بازی‌ها نکنید.

12- فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سرشار از آموزه‌ها و پندهایی است که ما را دعوت به شکیبایی و مهرورزی می‌کند. به رسولِ رحمت و مهربانی، قدری مهربان‌تر باشید، صبر پیشه کنید، اعتماد کنید و قصاص قبل از جنایت نکنید.

مفتخرم در روستای احمد سرگوراب در گوشه‌ای از همین سرزمین به دنیا آمدم. روستایی‌ام و کشاورز زاده. این شعر را که از زبانِ کودکی روستایی‌ست و در تمامِ اجزایِ طبیعت نشانه‌های خدا را می‌جوید و می‌بیند به شما تقدیم می‌کنم.

خدا در روستاى ماست/ خدا در روستاى ما کشاورز است/ خدا را دیده‌ام با کارگر‌ها مهر را مى‌کاشت/ ایمان را درو مى‌کرد/ خدا روى چمن‌ها مى‌دمید و مى‌دوید از روى شالیزار/ خدا با باد و گندم‌زار مى‌رقصید/ من از این روستاى سبز و از این بوى شالى گشته‌ام سر مست/ خدا هرجا که بوىِ گندم و آب و علف باشد در آنجا هست/ خدا در روستاى ماست...

** در ادامه می توانید ویدئوی «بشر کُش ها» را در «موسیقی ما» گوش و دانلود کنید؛
بشرکش‌ها
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 خرداد 1394 - 09:16

دیدگاه‌ها

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 11:31

آخه چرا روزنامه جوان رو بزرگ می کنید از کیهان هم بدتره

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 12:01

با این دو کار آخرش عاشقش شدم فوق العاده

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 17:17

کم کم داره جای حامد زمانی رو میگیره......!

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 17:41

کلیپ گمنام و گوش دادم و حالم عوض شد
اینکه همای گفته من گریه کردم با این آهنگ واقعا راسته
مگه میشه کسی از روی ریا اینطوری با حس بخونه؟؟
همیشه یاد گرفتیم بدون توجه به حقوق دیگران و با استفاده از امکاناتمون دیگران و بکوببیم چون مطابق میل ما رفتار نمیکنن
این اصلا درست نیست
اگه همای توی ایران برنامه نداشته دلیلی بر بی میلی به وطنه آیا؟؟؟
این که خودش داره اعتراف میکنه اگه خطاایی کرده گذشته و میخواد جبران کنه
کاش این فرصت به خیلی های دیگه داداه بشه
کسانی ک با یه اشتباه ترد شدن از این کشور و متاسفانه نگاه تند بعضی از ماها هیچ وقت اجازه نداد ک برگردن و با قوت جبران کنن خطای گذشته رو

هر کسی ک به آب و خاک و مردم این سرزمین وفاداره حقشه ک اینجا بمونه و هنرشو واسه این مردم اجرا کنه

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 20:17

امیدوارم موفق باشن.

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 20:31

انصافا خیلی با حس میخونه ..... صداش خیلی خاصه

چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 02:01

از همای انتظار بیشتری داشتم. یعنی چه که اشتباه کرده‌ام؟ ما و شما خوب می‌دانیم که اشتباه نکرده‌ای. کاش برخی ازین سخنان را نمی‌گفتی همای جان! می‌شود روشن‌تر بگویی که کجاها را اشتباه کرده‌ای؟ کدام ترانه اشتباه بوده؟ روزنامۀ جوان آن‌قدر مهم بود که شما بیایی و در جوابش چنین سخنانی بگویی؟ مگر چکار کرده‌ای؟ جز آن است که در راه خرد و میهن کوشیده‌ای؟

پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 15:53
ناشناس

میشه صحبت های یک فرد رو کامل بپذیریم، چرا اون بخش هایی که به دردتون می خوره رو برمی دارید و اون جاهایی که به مذاقتون خوش نمیاد رو رد می کنید؟!
از جناب همای بابت اثر زیبایی که برای 175 قواص ساختند تشکر می کنم، ان شاءالله این صدا هر چه بیشتر در راستای کمک به انقلاب و هنر اسلامی قرار بگیره. پیشنهاد می کنم آزادانه به پروازشون ادامه بدهند و الکی تحت جو بعضی دوست نماها هم قرار نگیرند!
یاعلی

186.126.69.210
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 17:28

انصافا صداش خیلی پیشرفت کرده . کمتر کسی تو ایران میتونه اینقدر پر قدرتو با احساس بخونه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همای: تا زنده‌ام وفادار به این سرزمین خواهم ماند | موسیقی ما