برنامه یاد بعضی نفرات
 
«افشارستان 2» با آهنگسازی و نوازندگی نوازنده جوان و باتجربه تار منتشر می‌شود
میلاد درخشانی با دو آلبوم و سری کنسرت‌های باکلام و بی‌کلام می‌آید
موسیقی ما - «میلاد درخشانی» -آهنگساز و نوازنده‌ی تار، سه‌تار و گیتار- به زودی دو آلبوم جدید روانه بازار کرده و بعد از ماه مبارک رمضان، کنسرت‌هایی باکلام و بدون‌کلام روی صحنه خواهد برد.

او در این باره به سایت موسیقی ما می‌گوید: «در هفته‌ی آتی، آلبوم بی‌کلام «سرخوش» که پیش از این منتشر شده بود، بار دیگر با طرح جلدی جدید به انتشار درخواهد آمد و علاوه بر آن بعد از ماه رمضان، آلبوم موسیقی بی‌کلام «افشارستان 2» نیز منتشر خواهد شد. پیش از این در سال‌های گذشته، افشارستان 1 منتشر شده بود. مراحل ضبط این اثر به اتمام رسیده و در صورت طی مراحل اداری، بعد از ماه رمضان منتشر خواهد شد.»

«سرخوش» بر اساس آنسامبل ایرانی -تار، عود، کمانچه و تنبک- و در دستگاه سه‌گاه و آواز افشاری ساخته شده است؛ در عین حال «افشارستان» یک موسیقی تجربی بر پایه‌ی موسیقی دستگاهی ایرانی است که با سازهای غربی تلفیقی شده و فضایی جدید را ارائه می دهد.

درخشانی، به عنوان یک نوازنده‌ی جوان و باتجربه تلاش می‌کند تا هر از چند گاهی، در میان فعالیت‌های موسیقایی خود، آلبومی بر اساس ساز تخصصی‌اش -تار- ارائه دهد و در این میان، «افشارستان» تلاشی دیگر جهت پرداخت به این دغدغه‌اش به شمار می‌آید. هرچند خودش هم می‌داند که شرایط چندان برای عرضه‌ی آثار بی‌کلام مساعد نیست:

«ممکن است شرایط برای تولید آثاری که در آنها صاحب اثر، دغدغه‌ی جدی موسیقایی دارد، دشوار باشد؛ اما به نظرم می‌رسد وظیفه‌ی کسانی که به عنوان هنرمند فعالیت می‌کنند، این است که نسبت به شرایط دشواری که وجود دارد، مقاومت کنند و کارشان را جلو ببرند. گاهی حتی تعدادی از دوستان من، این انتقاد را می‌کنند که با توجه به اینکه بازار آثار بی‌کلام مساعد نیست، چرا دست به تولید چنین آثاری می‌زنی؟ اما من وظیفه‌ی خودم می‌دانم تا در این زمینه فعالیت داشته باشم؛ اول به خاطر آنکه احساسات و عواطف و نیازهای موسیقایی خودم را ارضا کنم و بعد از آن به عنوان یک نوازنده و آهنگساز، گامی در جهت پیشبرد فرهنگ کشورم بردارم.»

میلاد درخشانی آهنگساز، نوازنده و خواننده، البته علاوه بر تار -که ساز تخصصیاش است- در نواختن سهتار، عود، گیتار و چند ساز دیگر هم تبحر دارد. از این هنرمند تاکنون آلبومهای «هیچم خبر از هیچ»، «افشارستان» و «اشارات نظر» منتشر شده است. او با وجود آنکه سیر آموزشی‌اش را بیشتر در فضای موسیقی سنتی گذارنده، اما خود به این مسأله اشاره دارد که هرگز خود را مقید و محدود به یک جریان خاص از موسیقی نمی‌داند. به همین خاطر است که گاه موسیقی سنتی کار می‌کند و گاه در سبک‌های دیگر فعالیت دارد که «اشارات نظر» -با استقبال بسیار خوبی که از طرف مردم از آن به عمل آمد- نمونه‌ای از آن است.

خود درخشانی می‌گوید: «هم‌اکنون در زمینه‌ی ضبط آلبومی در حال و هوای «اشارات نظر» آمادگی ندارم و به مرور، قطعاتی در آن فضا می‌سازم. به هر حال خودم را ملزم به کار کردن در هیچ سبکی نمی‌دانم و زمینه‌های فعالیت‌ام را از هم تفکیک می‌کنم.»

«اشارات نظر» آلبومی شامل 9 قطعه بود که در یک دوره‌ی زمانی طولانی -حدوداً 10 سال- آهنگسازی و جمع‌آوری شدند و قدیمی‌ترین قطعه این آلبوم در سال 83-84 ساخته شده است. درخشانی این اثر را با صدای خود ضبط کرد.

میلاد درخشانی بعد از ماه مبارک رمضان، کنسرت‌هایی نیز در تهران و برخی شهرستان‌ها اجرا خواهد کرد و در بخشی از‌ آن بار دیگر «اشارات نظر» را اجرا می‌کند و علاوه بر آن، برنامه‌هایی برای اجرای موسیقی بی‌کلام برگرفته از آثارش، افشارستان 1 و 2 دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 - 15:29

دیدگاه‌ها

شنبه 16 خرداد 1394 - 16:00

از نظر من پدرام موفق تر از میلاده!!!!

شنبه 16 خرداد 1394 - 16:00

به به میلاد درخشانیییی ...دلمون واسشون تنگ ششددده.. بی صبرانه منتظر آلبوم جدیدیم

شنبه 16 خرداد 1394 - 16:25

میلاد درخشانی یه خواننده خاص و فوق العادست.واقعا آدم از شنیدن کاراش سیر نمیشه,کارایی که چه با کلام یا بی کلام هستن حرف ندارن,اجرای زنده اش خیلی عالیه , خلاصه اینکه یه هنرمنده تمام عیاره

شنبه 16 خرداد 1394 - 17:25

میلاد درخشانی کارش درسته....عالیه...خصوصا آهنگ اشارات نظر

شنبه 16 خرداد 1394 - 19:46

به به اغاز انتظار

شنبه 16 خرداد 1394 - 23:46

ميلاد عاليه
كاش دوباره كنسرت بزاره
ياد كنسرت اريكه به خير

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد درخشانی با دو آلبوم و سری کنسرت‌های باکلام و بی‌کلام می‌آید | موسیقی ما