برنامه یاد بعضی نفرات
 
كنسرت هلموت اوسترايش و كيوان ساكت برگزار مى شود
اجراى قطعه «مرغ سحر» با تنظیمى جدید/ تاثیر داماد ایرانى در کنسرت گروه آلمانى در ایران
موسیقی ما - نشست خبری کنسرت « دیدار شرق و غرب در آیینه تار گیتار» در حالی با حضور کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز این برنامه موسیقایی برگزار شد که نماینده نوازندگان آلمانی این کنسرت از انگیزه های عجیب و غریب خود برای حضور در ایران سخن گفت.

کیوان ساکت نوازنده و آهنگسازی که طی روزهای اخیر به شدت درگیر برنامه های مختلف موسیقایی است و اتفاقا روز گذشته بود که ویژه برنامه موسیقایی نقاشی «رنگاهنگ» را همراه با علیرضا مجابی در تالار وحدت برگزار کرد، یک روز بعد از اجرای این پرفورمنس همراه هلموت استرایش نوازنده و آهنگساز آلمانی رو در روی خبرنگاران نشست که بار دیگر از کنسرتی سخن بگوید که آهنگساز آلمانی به توصیه داماد ایرانی اش آن را انتخاب کرد.

هلموت اوسترایش که با حمایت انستیتو گوته آلمان در ادامه تور کنسرت های گروهش به ایران آمده تا در کنسرت « دیدار شرق و غرب در آیینه تار گیتار» حضور داشته باشد در توضیحانی پیرامون حضورش در ایران گفت: بسیار خوشحالم که می توانیم با مجموعه ای از نوازندگانی که در عرصه گیتار کلاسیک کار می کنند و در این سی سال برنامه های متنوعی را هم در اقصی نقاط جهان اجرا کرده اند به ایران بیاییم و کنسرتی را برگزار کنیم که حتم دارم به سهم خود در روابط فرهنگی ایران و آلمان تاثیرگذار خواهد بود. من بی نهایت خوشحالم که می توانیم در تالار زیبای وحدت کنسرتی را اجرا کنیم، برنامه های که کیوان ساکت برای برگزاری آن زحمت زیادی کشید.

او درباره حضورش در ایران نیز با اشاره اینکه یک داماد ایرانی دارد، گفت: این داماد ایرانی که همراه دخترم در شهر اصفهان زندگی می کنند بارها و بارها به من گفت چرا من در همه جای دنیا کنسرت می دهم اما به ایران نمی آیم. اما بالاخره این وقت پیش آمد که به کمک دامادم و البت حمایت های انتستیتو گوته  به حرف او گوش کنم و به ایرانی پا بگذارم که می داتم مشتاقان زیادی برای موسیقی و کنسرت دارد. البته که زبان هنر آنچنان دارای قدرت و گویایی است که می تواند جدای از سیاست، ارتباط مستقیمی را با مخاطب برقرار کند و ما می توانیم از همین طریق ارتباط مستمری با هم داشته باشیم.

اوسترایش به اجرای برنامه های متنوع برای این کنسرت موسیقایی نیز اشاره کرد و توضیح داد: برنامه ای که ما برای این کنسرت در نظر گرفته ایم در سه بخش مجزا برگزار می شود به این معنا که در بخش اول قطعات موسیقایی مربوط به دوره باروک و رنساس، بخش دوم قطعات موسیقایی به آهنگسازی کیوان ساکت و بخش سوم آثاری مشترک توسط ارکستر بزرگ کیوان ساکت و گروه 25 نفره ما اجرا می شود. البته ما یک سورپرایز ویژه هم برای دوستداران موسیقی داریم که ضمن اجرای قطعاتی از موسیقی منطقه های آمریکای شمالی قطعه «مرغ سحر» با تنظیم سینا صادق پور برای ارکستر گیتار به مخاطبان ارائه می شود. من مطمئنم که این برنامه موسیقایی مجموعه ای لذت بخش برای اهالی موسیقی خواهد بود.
ارکسترملی هفتم خردادماه اجرا خواهد داشت

کیوان ساکت هم که به تازگی موفق به دریافت مجوز برای ثبت عنوان « ارکستر بزرگ کیوان ساکت» از دفتر موسیقی وزارت ارشاد شده است نیز در این نشست خبری ضمن تشریح برنامه های آینده خود از جزییات کنسرت خود در تالار وحدت گفت.

وی گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته روز هفتم خرداد ماه امسال اولین اجرای ارکستر موسیقی ملی به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت برگزار می شود که من نیز به عنوان یکی از سولیست ها در مجموعه ارکسترها حضور خواهد داشت. به همین جهت اینکه بخواهیم کنسرت روز هشتم خرداد ماه را نیز یک روز تمدید کنیم وجود ندارد اما شک ندارم برنامه قابل توجهی خواهد شد که علاقه مندان موسیقی از آن لذت می برند. البته من تا جایی که به خاطر دارم در تاریخ موسیقی ایران این تعداد نوازنده گیتار با یک گروه موسیقی ایرانی همکاری نکرده اند. و لازم است در اینجا از انستیتوگوته، انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی، خانه موسیقی که باعث برگزاری این کنسرت مشترک شدند تشکر و قدردانی کنم به هر ترتیب دعوت گروه آلمانی از من به خاطر فعالیت‌های گذشته من در عرصه ترکیب موسیقی غربی و شرقی بوده که همواره به آن توجه داشتم.

آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی که تا به امروز تجربه های متفاوتی را در عرصه های مختلف موسیقی از سر گذارنده در بخش دیگری از این نشست به ماجرای استعلام هنرمندان آلمانی شرکت کننده در کنسرت پرداخت و توضیح داد:  به هر حال استعلام گروه هنرمندان   آلمانی توسط حراست یکی از طولانی ترین پروسه های هماهنگی ما برای این کنسرت بود. حتی ما در آستانه پاسخ منفی حراست قرار گرفته بودیم که حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی و حمیدرضا عاطفی معاون اجرایی این نهاد غیر دولتی به کمک ما آمدند و مشکل استعلام را نیز حل کردند. کما اینکه نباید در این بین از تلاش های بی وقفه مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز به راحتی چشم پوشی کنیم که با آغوش پذیرای گروه ما شد. گروهی که در کنسرت پیش رو از نوازندگانی چون یاوش ظهرالدینی، ناصر رحیمی، همایون رحیمیان، کریم قربانی، فرشید حفظی فرد و بسیاری چهره های سرشناس به عنوان نوازنده در این ارکستر حضور خواهند داشت.

کنسرت «دیدار شرق و غرب در آیینه تار و گیتار» روز هشتم خرداد ماه، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 خرداد 1394 - 17:31

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 16:24

عزیزان میترسن به استاااااد بر بخوره نظر چاپ نمیکنن ؟
عزیزان به شدت خجالت بکشن با این رسانه موسیقی عامیانشون :))
دوستان به رسالت واقعی خودتون پایبند باشید تا باعث تاسف نباشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجراى قطعه «مرغ سحر» با تنظیمى جدید/ تاثیر داماد ایرانى در کنسرت گروه آلمانى در ایران | موسیقی ما