برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم راک اشک سیاه رونمایی شد
هشدار جدی رخشان بنی اعتماد درباره مسائل زیست محیطی
موسیقی ما - آلبوم اشک سیاه از گروه خورشید سیاه، شنبه 12 اردی‌بهشت ماه طی مراسمی با حضور «رخشان بنی‌اعتماد» و «جهانگیر کوثری» در فروشگاه فرهنگ رونمایی شد.

به گزارش سایت موسیقی ما، رخشان بنی‌اعتماد با اشاره به طریقه آشنایی با گروه خورشید سیاه گفت: «من مستندی درباره خانم ملاح، قدیمی‌ترین فعال محیط زیست ساختم و چون قطعات گروه خورشید سیاه را شنیده بودم و از کارهایشان لذت می‌بردم، از آنها اجازه گرفتم که از موسیقی‌شان در این فیلم استفاده کنم.» بنی‌اعتماد با اشاره به فعالیت‌های موسیقایی و زیست محیطی گروه توضیح داد: «اینکه یک گروه جدید و جوان، کارشان را با دغدغه و موضوعی نه چندان آشنا پیوند می‌زنند و بدون توجه به شهرت، از همان ابتدای کار به فعالیت‌های زیست محیطی در هنر خود می‌پردازند، باید برای همه ما ارزشمند باشد و امیدوارم مسئولان قدر این نوع فعالیت‌های هنری را بدانند و به آن توجه بیشتری نشان دهند.»
 
  • بنی اعتماد: راه زیستنمان در جهان به تنگ آمده است
این کارگردان خوشنام سینما در بخشی از صحبت‌های خود، مبحث زیست محیطی را مقوله‌ای جدی عنوان کرد و گفت: «می‌خواهم بدون احتیاط بگویم که مقوله محیط زیست از بسیاری مباحث شناخته شده اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کمتر نیست. ما با موضوعی روبه‌رو هستیم که متاسفانه این روز‌ها راه زیستن‌اش نه تنها در کشور خودمان، بلکه در جهان هم تنگ شده و فکر می‌کنم وارد بحران جدی و خطرناکی در این عرصه شده‌ایم. زمان اینکه تازه بخواهیم درباره این موضوع مهم حرف بزنیم و آن را بین مردم جا بیاندازیم گذشته است و وضعیت ما بدتر از چیزی است که فکر می‌کنیم.»

بنی‌اعتماد ادامه داد: «پس از اینکه در آمریکا بحران کم آبی وارد فاز تازه‌ای شد، همه در صدد این برآمدند که راهکارهای جدیدی را برای رفع این بحران ارائه کنند. در کشور ما هم وضعیت بدتر از چیزی است که فکر می‌کنیم و تصور می‌کنم راهکاری که کشور آمریکا انجام داد را ما باید سال‌های پیش انجام می‌دادیم. به هر حال من از گروه خورشید سیاه تشکر می‌کنم که با نشر آثار موسیقایی مرتبط با محیط زیست، یک مقوله اجتماعی رقم زد.»
 
  • خورشید سیاه سختی‌های زیادی را تحمل کرده است
«محمد درویش» مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، با محترم و مغتنم شمردن کار گروه خورشید سیاه گفت: «همیشه آرزوم داشتم در جامعه‌ای زندگی کنم که محصولات فرهنگی مرتبط با محیط زیست‌اش پرخواهان باشد. آمال ما این است که بچه‌های این سرزمین، ترانه‌هایی را زیرلب زمزمه کنند که مضامین زیست محیطی داشته باشد. گروه خورشید سیاه در این وانفسا به این سمت رفته و در شرایط سخت نشر و تولید آثار موسیقی، دست به کار بسیار بزرگی زده است و چندین سال است که در این عرصه کار ارزشمندی را انجام می‌دهد. من شاهد بوده‌ام که گروه خورشید سیاه سختی‌های زیادی را در این راه تحمل کرد. متاسفانه برای رسیدن به هدف مطلوب در این حوزه راه زیادی را در پیش داریم و این گروه خورشید سیاه بود که با قدم گذاشتن در این راه سخت، کار بسیار بزرگی را انجام داد.

درویش در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاران در این حوزه گفت: «امیدوارم سرمایه‌گذاران بیش از پیش به این حوزه توجه کنند. البته مطمئن باشید که سازمان حفاظت از محیط زیست، تمام تلاش خود را می‌کند که این تلاش‌ها دیده شود. از شما هنرمندان هم می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانید به ترویج مسائل زیست محیطی تلاش کنید.»
 
  • چرا باید تیراژ هزار نسخه‌ای آلبوم، تبدیل به جشن ملی شود!
نیما جوان،مدیر پخش نشر جوان هم در این مراسم گفت: «بهمن ماه امسال که به شمال کشور رفته بودم، متاسفانه در راه با فاجعه‌ای روبه‌رو شدم و دیدم که مردم چقدر راحت زباله‌های خود را از شیشه به بیرون پرت می‌کنند. آنها در واقع زباله‌های خود را تقدیم به محیط زیستی می‌کنند که به آنها سبزی و بقا می‌بخشد. سال 93 وقتی آلبوم «خرس سیاه بلوچی» را دیدم، برایم بسیار جالب آمد که یک گروه راک با دغدغه‌های محیط زیستی در این عرصه فعالیت می‌کند و آن را به فال نیک گرفتم.» نیما جوان که مسئولیت پخش و توزیع آلبوم اشک سیاه را برعهده دارد در ادامه حرف‌های خود گفت: «امیدوارم مردم فرهنگ دوست ما با خریدن اورجینال آلبوم‌های موسیقی و همین آلبومی که برای رونمایی از آن دور هم جمع شده‌ایم، به حقوق مولفین احترام بگذارند. وقتی تیراژ هزار نسخه‌ای یک آلبوم موسیقایی برای اهالی موسیقی تبدیل به جشن ملی می‌شود باید به دردناک بودن ماجرا پی برد. بنابراین من از همه مردم عزیز می‌خواهم تا با توجه به فرآیند اقتصادی تولید دشوار آلبوم‌های موسیقایی و خرید اورجینال آلبوم «خورشید سیاه»، که از روز یکشنبه، 13 اردیبهشت در فروشگاه‌های فرهنگی کشور عرضه می‌شود، انگیزه تولیدکنندگان این آثار را برای خلق تولیدات باکیفیت‌تر بالا ببرید.»
 
  • می‌خواهیم سطح فرهنگی موسیقی را بالا ببریم
طاهر علی‌رمضانی، سرپرست گروه و مدیر شرکت سی‌لحن که وظیفه انتشار آلبوم را برعهده داشته، ادامه فعالیت‌های گروه را مبنی بر بالا بردن سطح فرهنگی موسیقی دانست و گفت: «امیدوارم با حمایت مردم، رسانه‌ها ، هنرمندان و فعالان محیط زیست بتوانیم آلبوم سوم گروه را هم به زودی منتشر کنیم تا به سهم خود برای اعتلای فرهنگِ توجه به محیط زیست تلاش کنیم.

جهانگیر رها، خواننده گروه در پایان مراسم دو قطعه از آلبوم و یک قطعه که شعر آن اقتباسی از مطلب طنزی در مجله خط‌خطی بود-برای روز پدر-را به صورت زنده اجرا کرد.
 
  • درباره گروه خورشید سیاه
گروه خورشید سیاه در پاییز سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و به عنوان «اولین و تنها گروه حامی محیط زیست» با آهنگ‌هایی درزمینه مشکلات محیط زیستی و خشونت علیه حیوانات و همچنین مشکلات اجتماعی آثار خود را به جامعه معرفی کرد. تاکنون دو آلبوم به نام‌های «خرس سیاه بلوچی» و «اشک سیاه» و چند تک آهنگ از این گروه در فضای مجازی منتشر شده است و هر سال تقریبا دو بار به روی استیج رفته‌اند.

اعضای اولیه گروه خورشید سیاه عبارتند از: طاهر علیرمضانی سرپرست و نوازنده گیتار باس، جهانگیر رها خواننده و نوازنده گیتار آکوستیک، آرش اسلامی نوازنده گیتار الکتریک، صلاح الدین کرد نوازنده درامز.
آلبوم اشک سیاه
دانلود
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هشدار جدی رخشان بنی اعتماد درباره مسائل زیست محیطی | موسیقی ما