برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرداد روحانی بار دیگر در ایران به اجرای برنامه می‌پردازد
«پیتر و گرگ» به روایت شهرداد روحانی و مهتاب کرامتی
موسیقی ما -‌ «شهرداد روحانی» -رهبر ارکسترو آهنگساز برجسته ایرانی- شنبه 19 اردیبهشت‌ماه در حالی در دو سانس در برج میلاد تهران روی صحنه می‌رود که قطعه‌ی «پیتر و گرگ» اثر آهنگساز شهیر روسی «سرگئی پروکفیف» را برای اولین بار در ایران به اجرا در می‌آورد و «مهتاب کرامتی» به عنوان‌ راوی در این اثر حضور خواهد داشت.

روحانی، این کنسرت را در دو بخش به اجرا درخواهد آورد؛ اولین بخش برنامه به مناسبت سالگرد تولد آهنگساز بزرگ روس «سرگئی پروکفیف» است و به همین مناسبت قطعه «پیتر و گرگ» از ساخته‌های او اجرا می‌شود؛ قطعه‌ای آمیخته با دنیای فانتزی و کودکانه. در این بخش «مهتاب کرامتی» به عنوان راوی حضور پیدا خواهد کرد.

به نظر می‌رسد این روزها «موسیقی» دغدغه‌ی دیگری برای خانم بازیگر است. او که به تازگی در ویدیوی قطعه‌ی «مستور و مست» نیز بازی کرده، حال به عنوان راوی همراه با شهرداد روحانی خواهد شد. زمینه‌ی این همکاری البته از سال‌ها پیش وجود داشته است؛ از همان زمانی که مستندی درباره‌ی شهرداد ساخته می‌شده و کرامتی در آن حضور پیدا کرده. ضمن آنکه او مدتی است به عنوان سفیر صلح یونسکو در ایران فعال است و دنیای‌ کودکانه‌ی این قطعه، دلیل دیگری برای سپردن نقش راوی به او به نظر می‌رسد. روحانی در این بخش، ارکستر را همراه با روایتی می‌کند که این بازیگر زن از این قطعه‌ی مشهور می‌دهد.

«پیتر و گرک» یکی از اولین آثار «پروکفیف» است که بعد از سال‌ها مهاجرتش در اروپا و امریکا، وقتی به روسیه بازگشت، نوشت. او این قطعه را طی دو هفته با یادآوری خاطراتی از کودکی خود تألیف کرد. در ابتدای اثر، راوی شنونده کوچک داستان را با معرفی سازی که نماد هر شخصیت است، با سازها و ارکستر آشنا می‌کند: سازهای زهی نماینده پیتر هستند، پرنده با فلوت و الی آخر... حالا «پیتر و گرگ» یکی از محبوب‌ترین قطعات برای کودکان و البته بزرگسالان است؛ به‌خصوص با پیغامی که در دل داستان وجود دارد: «هیچ‌کس نمی‌تواند بدون خطر کردن به قهرمان تبدیل شود.»

اجرای این قطعه، 30 دقیقه طول خواهد کشید و پس از آن قطعات پیانویی از «شهرداد روحانی» اجرا می‌شود که از جمله‌ی آنان می‌توان به آثاری چون «رقص عذرا»، «رقص بهار»، «ابدیت»،«‌ اصفهان» و غیره اشاره کرد. آثاری که پیش از این و به دنبال اجرا در امریکا با ارکستر بزرگ، در ایران در قالب آلبوم «نسیم بهاری» منتشر شده و با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شده‌اند.

روحانی در این بخش هم رهبری ارکستر را برعهده دارد و هم خودش به عنوان نوازنده‌ی پیانو حضور خواهد داشت. احتمال می‌رود که در این اجرا بخشی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران یا به قول علی رهبری «ارکستر سمفونیک ملی» و همچنین ارکستر فیلارمونیک خانه‌ی هنرمندان به رهبری «نادر مشایخی» او را همراهی کنند.

آخرین حضور روحانی به بهمن‌ماه سال گذشته بازمی‌گردد که به مدت دو شب در تالار وزارت کشور به اجرای برنامه پرداخت. در آن برنامه، ‌کنسرت در دو بخش اجرا شد؛ در بخش اول قطعاتی از ساخته‌های روحانی به همراه قطعات محلی و در بخش دوم،‌ قطعاتی از موسیقی فیلم‌های برتر جهان به اجرا آمدند.

اگر چه همچنان و با وجود رهبری مهم‌ترین ارکسترهای دنیا -ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، سمفونیک کلرادو و...- شهرت «روحانی» بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر در کنسرت آکروپلیس یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد؛ اما او در سال‌های حضورش در ایران، نشان داده که می‌تواند قطعاتی را رهبری و اجرا کند که مخاطب‌ گسترده‌تری از علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک به خود جذب کنند. نمونه‌اش؟ اجرای همین کنسرتی که در پیش دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 13:31

دیدگاه‌ها

دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 22:05

بسیااااااار عااااااااااااااااااالی :)

سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 13:36

پس چرا تو هیییییچ سامانه ای، هیچ کدوم از سایت های خرید بلیط اینترنتی، بلیط کنسرت نیستش؟؟؟ امروز 8ام اردیبهشتِ. دیگه چیزی نمونده تا 19 ام...
تروخداااااااااا، بگین از کجا باید بلیطشو خرید؟!؟؟!!!؟
خواهش میکنم جوابمو بدید

سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 13:56

بلیت فروشی این برنامه از چه سایتیه ؟

چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 09:10

بلیت فروشی هنوز شروع نشده
لطفا اگر شروع شد زودتر به ما خبر بدید
استاد روحانی زنده باشن همیشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پیتر و گرگ» به روایت شهرداد روحانی و مهتاب کرامتی | موسیقی ما