برنامه یاد بعضی نفرات
 
هفتمین اپرای عروسکی گروه تئاتر «آران» ششم اردیبهشت‌ در تالار فردوسی روی صحنه خواهد رفت
مجوز اپرای سعدی در روز سعدی صادر شد
موسیقی ما - روز سعدی برای بهروز غریب‌پور خوش‌یمن بود. اپرای سعدی که قرار بود هم‌زمان با بزرگداشت روز سعدی در شیراز روی صحنه برود، به‌دلیل صادرنشدن مجوزهای لازم بلاتکلیف مانده بود اما هم‌زمان با اول اردیبهشت، که به نام سعدی نام‌گذاری شده است، بهروز غریب‌پور از رفع مشکلات پیش‌آمده خبر داد.

اپرای عروسکی سعدی، یکی از آثار بهروز غریب‌پور است که قرار بود به مناسبت روز سعدی در اولین روز اردیبهشت در شیراز اجرا شود اما به‌دلیل مشکلاتی در صدور مجوز، از این اجرا بازماند. البته ندادن مجوز به این کار از سوی مرکز هنرهای نمایشی نبود، بلکه دفتر موسیقی حضور تک‌خوان زن را دلیل صادرنشدن این مجوز اعلام کرده بود.

هرچند این نمایش به اجرا در روز تعیین‌شده در شیراز نرسید اما بهروز غریب‌پور، کارگردان اپرای سعدی در همان روز سعدی، از صدور مجوز این اثر خبر داد. او در مورد چگونگی حل این مشکل گفت: «بعد از انجام رایزنی‌های لازم در چندروز گذشته، مراحل پایانی دریافت مجوز را پشت‌سر گذاشته‌ایم تا این اپرا روز ششم اردیبهشت‌ماه روی صحنه بیاید».

تلاش‌‌های مدیرکل هنرهای نمایشی برای برطرف‌شدن مشکلات به‌وجودآمده بر سر راه اجرای این نمایش مؤثر بوده است و هفتمین اپرای عروسکی گروه تئاتر «آران» با عنوان اپرای سعدی روز ششم اردیبهشت‌ در تالار فردوسی بنیاد رودکی روی صحنه خواهد رفت.

غریب‌پور قرار بود این اپرای عروسکی را به جشنواره تئاتر فجر پارسال برساند که به‌دلیل عدم تأمین بودجه، زمان اجرای آن به جشنواره موسیقی فجر موکول شد و پس از آن ١٥٠ میلیون‌ تومان هزینه درخواستی تأمین نشد و باز این اجرا به تعویق افتاد. گویا این بودجه تأمین شده و اجرای اپرای عروسکی همانند دیگر اپراهای بهروز غریب‌پور برای اردیبهشت ٩٤ محقق شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 11:38

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 12:03

کجا باید بلیط بخریم؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجوز اپرای سعدی در روز سعدی صادر شد | موسیقی ما