برنامه یاد بعضی نفرات
 
توضیحات مدیرعامل خانه موسیقی از پیگیری‌های این نهاد در ماجرای لغو کنسرت‌ها
حمیدرضا نوربخش: مشغول پیگیری‌های حقوقی و قضایی هستیم
موسیقی ما - «گرفتاری و انسداد در فعالیت‌های موسیقایی به تازگی بسیار پرنگ شده و این نشان‌دهنده‌ی اندیشه‌ای است که ممکن است تداوم داشته باشد و اثرات بدتری را به وجود آورد. در این میان خانه‌ی موسیقی به عنوان فراگیرترین نهاد مدنی موسیقایی با 16 هزار عضو فعال باید در این باره چاره‌ای‌ بیاندیشد.»

اینها را دکتر محمد سریر اسفندماه سال‌گذشته گفت. در جلسه‌ای که با حضور بسیاری از اهالی موسیقی در اعتراض به لغو برنامه‌های موسیقایی برگزار شده بود. بهانه‌ی تجمع نیز، لغو کنسرت‌ «علیرضا قربانی» در شهرستان گلبهار بود. حالا اما بعد از گذشت قریب به دو ماه چه اتفاقی رخ داده است؟‌ خانه‌ی موسیقی که به قول محمد سریر، تنها نهاد مدنی‌ موسیقایی کشور است، چه اقداماتی برای رفع این مشکل انجام داده؟

«حمیدرضا نوربخش» -مدیرعامل خانه‌ی موسیقی- در این باره به «موسیقی ما» می‌گوید: «ما با دادستان کل کشور در این خصوص صحبت و جلساتی را برگزار کرده‌ایم. علاوه بر آن مشغول انجام پیگیری‌های حقوقی در این خصوص هستیم و هم‌اکنون به نقاط‌ روشنی رسیده‌ایم و امیدواری‌هایی برایمان به وجود آمده است. آن‌طور که دادستان کل کشور به ما اعلام کرده، به شدت و با جدیت بسیار مشغول پیگیری این مسأله بوده و قول‌های امیدوارکننده‌ای به ما داده است.»

نوربخش البته تأکید می‌کند: ‌«ما همچنان این اقدامات را تا حصول نتیجه‌ی نهایی، به شکل کامل رسانه‌ای نمی‌کنیم؛ اما این اطمینان را به اهالی موسیقی می‌دهیم که خانه‌ی موسیقی روی این مسأله حساسیت بسیاری داشته و مشغول انجام اقداماتی است تا اتفاقات گذشته در لغو کنسرت‌ها تکرار نشود. در همین زمینه به دادستان کل کشور نامه‌ای نوشته و مستنداتی را ارایه داده‌ایم و آنها به ما قول داده‌اند تا بخش‌نامه‌ای را در همین خصوص صادر کنند. علاوه بر آن با مقامات ارشد قضایی نیز مشغول‌ مذاکراتی هستیم.»

حمیدرضا نوربخش، در ماجرای لغو کنسرت‌ها روی این مسأله تأکید داشت که اهالی موسیقی برای حل مشکل لغو کنسرت‌ها که دیگر حالتی توهین‌آمیز به اهالی موسیقی پیدا کرده، بیش از هر زمان‌ دیگری نیاز به وحدت دارند و باید صرف‌نظر از اختلافات و مشکلات احتمالی، این خانه را خانه‌ی خودشان بدانند: «قضیه بگیر و ببندها در موسیقی از مدت‌ها قبل شروع شد. از همان زمانی که از حضور نوازندگان زن روی صحنه جلوگیری کردند و ما در همان زمان به دوستان ارشاد گفتیم تا مسأله را پیگیری کنند. مگر می‌شود در جامعه‌ای که آموزش موسیقی برای بانوان آزاد است و حتی در دانشگاه‌ها بیشترین تعداد دانشجویان، زن هستند، نتوانند برنامه‌ای روی صحنه داشته باشند؟ این سیاست یک بام و دو هوا چه معنایی می‌دهد؟»

نوربخش مسأله‌ی لغو کنسرت‌ها را موضوعی می‌داند که هم نیاز به اعلام موضع از طرف‌ اهالی موسیقی دارد و هم پیگیری‌های حقوقی و قضایی که هم‌اکنون این خانه در حال آنجام آن است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 فروردین 1394 - 14:08

دیدگاه‌ها

شنبه 2 خرداد 1394 - 21:19

اقاي نوربخش كار صنفي بلد نيست ، نميدونم چه اصراري داره مدير عامل بمونه به هر قيمتي ؟؟!! صنف يك آدم قوي و كاربلد ميخواد مثل مرحوم فريدون پور رييس انجمن صنفي موسيقيدانان ايران كه اكثر نوازندگان دعا گويا هستند ... راستي چرا شش. مدير عامل قبلي استعفا دادند و نوربخش دايما اساسنامه تغيير ميده تا بيشتر بمونه ؟؟؟؟!!!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمیدرضا نوربخش: مشغول پیگیری‌های حقوقی و قضایی هستیم | موسیقی ما