برنامه یاد بعضی نفرات
 
با کارنامه‌ای ضعیف در زمینه موسیقی؛
شهاب مرادی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری رفت
موسیقی ما - امروز «محمد باقر قالیباف» شهردار تهران شهاب مرادی را از ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برداشت تا «محمود صلاحی» جایگزین او شود. فردا یکشنبه بیست‌وسوم فروردین‌ماه مراسم تودیع و معارفه‌ی این دو برگزار خواهد شد.

«مرادی» در حالی از ریاست این سازمان کنار می‌رود که دوران مدیریت‌اش، روزهای خوشی برای موسیقی در فرهنگسراها نبود. او تیرماه سال گذشته، دستور تعطیلی کلاس‌های موسیقی را با هدف آنچه ساماندهی مجدد آنها خواند، صادر کرد. اتفاقی که هرگز رخ نداد و موسیقی با وجود پیگیری‌های فراوان اهالی موسیقی و خانه‌ی موسیقی، به فرهنگسراها بازنگشت. این در حالی است که در همان زمان «بابک ربوخه» -مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری- این خبر را تکذیب کرد و گفت: «این تعطیلی تنها قرار است برای چند هفته و به منظور ساماندهی کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراها باشد.»

این تکذیب اما بی‌فایده بود؛ موسیقی به شکل عملی در فرهنگسراها تعطیل شده بود تا اینکه آذرماه سال گذشته، «حمیدرضا نوربخش» -مدیرعامل خانه موسیقی- اعلام کرد که برای رسیدگی به این مشکل او و همکارانش چندین جلسه با «شهاب مرادی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون هنری این سازمان داشته‌اند و آنها قول داده‌اند تا این مسئله را مرتفع کنند.

آنها نامه‌ای نیز به قالیباف در این خصوص نوشتند: «نامه‌ای برای قالیباف نوشته شده و قول گرفته‌ایم که هرچه سریع‌تر پیگیری شود. اگر پیگیری نشد، تصمیمات دیگری را در نظر داریم اتخاذ کنیم. چراکه بسته بودن کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراها هیچ توجیهی ندارد و ما به دنبال آن هستیم که این مسئله هرچه زودتر رفع شود. در مورد کیفیت این کلاس‌ها هم حتماً پیگیری خواهیم کرد و این مسئله با نظارت خانه موسیقی وجود خواهد داشت. کلاس‌هایی که در آموزشگاه‌های موسیقی برگزار می‌شود، فعالیت‌های خودشان را خواهند داشت ولی فرهنگسراها این امکان را از شهروندان دریغ کرده‌اند که این مسئله بزرگی از نظر ماست و به جد دنبال آن خواهیم بود. ما بارها حرف‌هایمان را زده‌ایم و تنها منتظر شنیدن جواب و شکل گرفتن یک حرکت جدی از سوی شهردار هستیم.»

در همان زمان «عبدالحسین مختاباد» (خواننده و عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران) نیز در گفت‌وگویی به این مسئله انتقاد و بیان کرده بود: «آنچه مسلم است سیستم مدیریت فرهنگی در کشور طبق شرایط روز حرکت نمی‌کند و از تحولات مربوط به حوزه‌های فرهنگی و هنری عقب مانده و به اعتقاد من مسئله تعطیلی کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراهای تهران و تعلل در بازگشایی آنها از همین دست ضعف‌های مدیریتی است. بارها برای این تصمیم اتخاذ شده برای تعطیلی کلاس‌های آموزشی موسیقی در فرهنگسراها تذکر داده‌ایم؛ اما کار از تذکر گذشته و شورای شهر شهاب مرادی را دعوت به مذاکره خواهد کرد تا درباره دلایل این تصمیم توضیح بدهد.»

در آن زمان، این امیدواری به وجود آمد که این مشکل به سرعت حل شود؛ اتفاقی که بار دیگر علی‌رغم وعده‌های مسئولان فرهنگی و هنری شهرداری محقق نشد. در این میان بسیاری از مدرسان موسیقی بیکار شده و از هنرآموزان خوب خود دور افتادند. استعدادهایی هم که توان پرداخت شهریه‌های گزاف آموزشگاه‌ها را نداشتند، برای همیشه از موسیقی دور ماندند. در این مدت بسیاری از کارشناسان به این مسئله تأکید داشتند که هزینه‌های بالاتر کلاس‌های موسیقی خصوصی از یک سو و عدم اطمینان خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان‌شان در برخی مراکز خصوصی، از جمله دشواری‌هایی است که به دنبال این تصمیم برای هنرجویان موسیقی فرهنگسراها و خانواده‌هایشان ایجاد خواهد شد.

احتمال دارد شهاب مرادی به‌عنوان معاون اجتماعی شهرداری تهران مشغول به کار شود؛ حالا این امیدواری وجود دارد که رئیس جدید این سازمان،‌ رویکرد مهربان‌تری با موسیقی داشته باشد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردین 1394 - 16:15

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 22 فروردین 1394 - 16:20

همون بهتر که عوض شد ، تا همچین طرز فکرایی تو جامعه هست موسیقی ایران به هیچ جا نخواهد رسید!!!!!!!!!

یکشنبه 23 فروردین 1394 - 09:56
مهدی

شما که خودتون رو روشنفکر می دونید ، چرا انقدر متحجرانه و بسته فکر می کنید.
موسیقی ما یه مقدار آرشیو خودشو بالا و پایین کنه میفهمه چرا این حرفو می زنم. برید از بنیامین سوال کنید ، جواب همتونو میده.
یاد اون کلیپ از رامبد تو شبکه های اجتماعی افتادم که راجب قضاوت کردن بود.برید سرچ کنید و ....
خجالت بکشید
همین
البته اگه شما منتشر کنید!!!

46.225.228.218
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 13:34
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

من روشنفکر نمیدونم خودمو ولی بهتر متن رو با دقت بخونی. این جنله ها رو نگاه کن ببین خجالت آور نیست برای فرهنگ موسیقی در قرن 21؟؟؟َ
(وعده‌های مسئولان فرهنگی و هنری شهرداری محقق نشد. در این میان بسیاری از مدرسان موسیقی بیکار شده و از هنرآموزان خوب خود دور افتادند. استعدادهایی هم که توان پرداخت شهریه‌های گزاف آموزشگاه‌ها را نداشتند، برای همیشه از موسیقی دور ماندند.)
( او تیرماه سال گذشته، دستور تعطیلی کلاس‌های موسیقی را با هدف آنچه ساماندهی مجدد آنها خواند، صادر کرد. اتفاقی که هرگز رخ نداد )

91.98.185.177
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 15:10
احسان

مهدی جان چه ربطی به تحجر داره؟
اصلا چه ربطی به کلیپ رامبد داشت؟
وقتی کسی تخصصش هنر و موسیقی نیست چرا باید بشه رییس چنین مجموعه ای؟؟؟
اصلا چرا باید قبول کنه؟!؟!؟
ایشون درس فقه خونده!
مث اینکه استاد شجریان بشه رییس پلیس راه کشور!!
همون بهتر که رفت
ایشالا پست بعدیش رو تخصصی تر انتخاب کنه

5.236.201.61
شنبه 22 فروردین 1394 - 20:43

این انتصاب جدید رو تبًریک میگم وامیدوارم روزهای خووووشی در انتظار موسیقی ما باشد ، و اقای شهاب مرادی هم در ریاست جدید شون تاثیر مثبت بیشتری داشته باشن

شنبه 22 فروردین 1394 - 20:45

خیلی خوب شد که رفت . باید شخص کار کشته و منطقی و مهربان وارد عرصه مدیریت شود تا به همه کارها سخت گرفته نشود . ممنون آقای قالیباف

شنبه 22 فروردین 1394 - 21:06

آخه یه روحانی باید مسوول فرهنگی کشور بشه! کسی که موسیقی را حرام می داند خوب نمی تواند مسوول فرهنگی کشور باشد که بخشی از آن موسیقی است!
البته من با روحانیت و دین مشکلی ندارم و شدیدا نیز مذهبی هستم و همواره بحث و مطالعه زیادی نیز در مورد آن دارم اما اینکه یک روحانی رییس این بخش بشه اشتباه !
به نظرم باید یک روحانی به عنوان مشاور باشه نه مسوول اصلی!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهاب مرادی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری رفت | موسیقی ما