برنامه یاد بعضی نفرات
 
چارتار....همان ماجرا...آنچه به سر نیاید
خداحافظی با آلبوم «باران تویی» طی ده سانس اجرا در برج میلاد
از پشت رگه های رگ، از پشت سرعت ساکن: گوشت . از پشت خوشه خوشه عصب؛ بشنو مرا . زمین گهواره ایست
ومن فرزند صدایم : سوال؛   وتو هنوز اکنون به اکنون بلوغ بی بازگشت جوابی : سکوت .
 
دور تازه  کنسرت های گروه چارتار در برج میلاد با دست نوشته های احسان حایری(ترانه سرای گروه) و قطعه ای که آرش فتحی (آهنگساز) برای کوارتت زهی در نظر گرفته، آغاز می شود؛ مقدمه ای  برای حضور چارتاری ها  بر روی صحنه. این آخرین باری است که آنها صرفا قطعات آلبوم "باران تویی" را در تهران اجرا می کنند؛ این را آرمان گرشاسبی (خواننده) در میانه های هر اجرا به مخاطبان پرشمار چارتار اعلام می کند و نوید انتشار آلبوم دوم گروه را هم به آنها می دهد؛ آلبومی که یکی از قطعاتش به نام "دریچه" به عنوان اولین قطعه در این ست از اجراهای چارتار هم به روی صحنه برده شد : "من آوازم که میروم به سینه  قبیله ای ..." 

کوارتت زهی در آهنگ دریچه که یک ماهی است به صورت تک آهنگ منتشر شده. دارا دارایی (بیس گیتار) و آرش پژند مقدم ( درامز) گروه را همراهی می کنند و می روند تا قطعات محبوب گروه، یکی پس از دیگری علاقمندانی را که شش ماه برای اجرای دوباره  چارتار در تهران انتظار کشیده بودند، ذوق زده کنند. "مرا به خاطرت نگه دار " قطعه  بعدی است که با همخوانی تماشاگران همراه است. آنچه روی استیج اتفاق می افتد، این بار تفاوت هایی با اجراهای قبلی دارد.

آیین احمدی فر (تنظیم کننده) و آرش فتحی پشت یک میز قرار گرفته اند و نحوه  چینش نوازنده ها جلوه  خوبی به اجرا داده است. اما چارتاری ها به این تغییرات و اضافه کردن تک آهنگ دریچه اکتفا نکرده اند ، با شروع هر قطعه، روی ال ای دی عریض برج میلاد ویدیو آرت هایی نقش می بندد که گویی قرار است تصویری از ترانه ها را با نگاه و برداشتی متفاوت به مخاطب عرضه کند. تصویر تک درخت قاب شده در "عاشقانه تنهاست" به عنوان سومین قطعه  اجرا به تماشاگر نهیب می زند که فقط برای شنیدن به اجرای چارتار نیامده و باید روی صحنه در پی چیزهایی دیگر برای دیدن هم باشد . به همین خاطر است که ویدیوی قطعه ی "زن دیوانه " هم جلب نظر می کند و آرمان گرشاسبی با ظرافت در جایی از شعر نسخه دیگری از سروده های احسان حایری را جایگزین آنچه در آلبوم شنیدیم می کند : " زیبایی چون تورا هر طرف هر کجا دیده باید / ای کاش لیلای من در به روی جنونم گشاید" و بعد همه چیز برای اجرای پر تب و تاب " باران تویی" فراهم می شود؛ قطعه ای که مخاطبان چارتار آن را زندگی می کنند و بی وقفه برای اجرایش همراه خواننده اند.  کلاغ با همراهی کوارتت زهی قطعه  بعدی است و در ادامه هم قطار از راه می رسد؛ قطعه ای که به شاعر چارتار تقدیم می شود. " فرضم کن جوانه ای بیزار از خزان خفتن " .ویدیوآرت ها کماکان با اجرا همراهی دارند.

مرکز همایش های برج میلاد با اجرای " آشوبم " (قطعه ی اول آلبوم باران تویی) حال و هوای دیگری پیدا می کند. از همان جا چارتاری ها می دانند که باید یک بار دیگر هم "آشوبم" را برای دوستدارانشان اجرا کنند, اما تقاضا برای قطعه " هندسه" هم که این بار به اواخر کنداکتور اجرای چارتار منتقل شده، پرشمار است.   " در حسرت ماه" ، "حرفی بزن" ، "خوشا به من" و "شبیه یک مرداب " قطعاتی هستند که پیش از "هندسه" اجرا می شوند. در این میان "خوشا به من" با تصاویری از فیلم "دشت گریان" اثر تیو آنگلو پولوس همراه می شود و ویدیوی کلاغ ها و مترسک برای "شبیه یک مرداب" جلوه  دیگری به اجرای چارتار می بخشد. "حسام صدفی نژاد" برای نواختن آبوا در "شبیه یک مرداب " همراه چارتار است. با حضور "بهزاد حسن زاده " نوازنده  کمانچه ، انتظارها برای شنیدن "هندسه " به پایان می رسد . تماشاگران "ببار ای ابر می اندود من " را فریاد می زنند و با اجرای دوباره  قطعه  "آشوبم" اجرای چارتار به پایان می رسد.

ست تازه اجراهای چارتار که طی ده سانس در برج میلاد تهران برگزار شد، تصویر تازه و پویایی از چارتاری ها به مخاطب عرضه کر؛ آنچه بیانگر تلاش این گروه برای قدم گذاشتن در مسیری است که آنها را به روزهای بهتری می رساند.
 
طی پنج روز اجرای چارتار در برج میلاد مهمانانی از اهالی فرهنگ به تماشای کنسرت چارتار نشستند که از میان آنها باید به اصغر فرهادی ، رخشان بنی اعتماد، فردین خلعتبری ، حمیدرضا نوربخش و مهتاب کرامتی اشاره کرد.



















منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1393 - 12:22

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 16 اسفند 1393 - 15:58

عالی...
ممنون بابتِ پوششی که دادین.

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 09:27

گزارش کامل عکس به این میگن. خیلی خوب بود. عکس از مهمانان ویژه باید نزدیک باشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خداحافظی با آلبوم «باران تویی» طی ده سانس اجرا در برج میلاد | موسیقی ما