برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست پرسش و پاسخ آلبوم «ناگفته»
حافظ ناظری: خودمان به خودمان حمله نکنیم
 موسیقی ما - نشست خبری آلبوم موسیقی «ناگفته» به خوانندگی حافظ ناظری شنبه نهم اسفند ماه در تالار اجتماعات خانه موسیقی برگزار شد.
 
 «ناگفته» آغاز فعالیت رسمی من در ایران است
آلبوم موسیقی «ناگفته» در واقع شروع  رسمی کار  من در ایران و استارت واقعی فعالیت‌های شخصی‌ام در عرصه موسیقی در کشورمان است.بعد از آخرین کنسرتی که با پدرم پانزده سال قبل در کاخ سعد آباد داشتم، فعالیتی را در ایران انجام ندادم  و زمان زیادی را  صرف  انتشار آلبوم «ناگفته» کردم.     
 
منتقد فضای اجتماعی داخل ایران هستم
 در این مدت حرف و حدیث‌های فراوانی در مورد من وجود داشت، اما من می‌خواهم از همین امروز تا سالیان سال کنار شما حضور داشته باشم. شاید بیست سال آینده این جمع دوباره کنار هم باشند. بنابراین دوست دارم که این شروع، آغازی برای مهر و عشق به جای تفرقه و دوری باشد. در این روزها حقیقت این است که اتفاقات ناخوشایندی بین اهل هنر وجود دارد و می‌توان گفت که هنر نه برای هنرمندان و نه برای جامعه ایران وظیفه اصلی خود را انجام می‌دهد. این را کسی می‌گوید که متاسفانه از بیرون داخل مجموعه موسیقی ایران شده است. چرا که من در ایران زندگی نمی‌کنم اما چون خارج از این کشور حضور دارم، می‌توانم منتقد فضای حال حاضر موسیقی ایران باشم.
 
 
«ناگفته» در ادامه پروژه «سمفونی رومی» است
«ناگفته» در ادامه پروژه «سمفونی رومی» است که مدتی پیش 22 دقیقه از آن در قالب آلبوم «بعد یازدهم» در ایران منتشر شد. البته این کار پیش از این به طور کامل در دنیا منتشر شد اما من مجبور شدم که آن را به طور ناقص با تمام عدم علاقه‌مندی که داشتم، در ایران منتشر کنم که پس از آن نیز یکسری از حاشیه‌ها هم به وجود آمد. اما واقعا فکر نمی‌کردم که این آلبوم موسیقی چه به لحاظ فروش و چه به لحاظ اقبال، با موفقیت روبرو شود.
 
ناگفته هفته دیگر در ایران رونمایی می شود
«ناگفته» نخستین آلبوم موسیقی در تاریخ خاورمیانه به شمار می‌رود که توانسته دو بار در صدر آثار کلاسیک موسیقی جهان قرار گیرد. این آلبوم همانطور که اشاره کردم، برای اولین بار توسط بزرگترین کمپانی موسیقی جهان، یعنی کمپانی سونی منتشر و روانه بازار جهانی شده است که در ایران با همکاری بسیار خوب موسسه ایران‌گام  شانزده اسفند ماه  منتشر خواهد شد و ما می‌توانیم رسما کار خود را با این آلبوم در کشور آغاز کنیم.
 

حضور نوازندگان جهانی در «ناگفته» ساده نبود
 چطور است که موسیقی هند و موسیقی عرب دائما مسیر رو به رشد خود را طی می‌کنند، اما موسیقی ما فقط در سرپایینی است. باور کنید که برای جهان دیگر مهم نیست که پنج هزار سال پیش چه می‌گذشت. جامعه جهانی در مواجهه با آثار فرهنگی و هنری همواره این سوال را می‌کند که شما چه کاری برای عرضه در دهکده جهانی دارید؟ آیا موسیقی شما هم‌اکنون نیز کاربرد دارد؟ پس می‌توان نتیجه گرفت که حضور نوازندگان جهانی در یک آلبوم ایرانی واقعا کار ساده‌ای نیست. تلاش من این بوده که موسیقی ایرانی وجه جهانی پیدا کند پس نباید ناراحت باشید که کنگره آمریکا از من تقدیر کرده است.  وقتی کنگره آمریکا و سناتورهای آن می‌آیند و از حافظ ناظری تقدیر می‌کنند؛ یعنی ما با نام ایران عزیز مواجه هستیم. پس نباید به چنین حرف‌هایی که ممکن است از سوی من زده شود، حساسیت به خرج داد. من می‌دانم خیلی از دوستان سعی کردند که جهانی باشند، اما چون نتوانستند حالا آمده‌اند و به جای حمایت، من را نقد می‌کنند. باور کنید من تمام هدفم در این ماجراها فقط و فقط نام عزیز کشورم ایران بوده و خواهد بود. من قصد شهرت ندارم، چرا که در لس‌آنجلس پیشنهاداتی به من شد که میلیون‌ها دلار می‌توانست درآمد مالی برایم ایجاد کند اما من به این پیشنهادهای فقط می‌خندیدم.
 

به کسانی که راه را باز می کنند فحش ندهید
 اگر کسی راهی را باز می‌کند به او فحش ندهید. اگر کسی همزمان با جهان پیش نمی‌رود خودش در چاه است. تمام هدف من مطرح کردن ایران بوده است. اگر معروفیت را می‌خواستم باید بدانید که پیشنهادهای میلیون دلاری در لس‌آنجلس به من می‌شود که من آن‌ها را رد می‌کنم. اکنون سرم را بالا می‌گیرم، زیرا آثار هنرمندان بزرگ ایرانی از جمله پدرم در خارج از کشور 100 تا 200 نسخه در دنیا می‌فروشد.  اثر من، فروش خوبی در خارج از کشور داشت، اما آنچه من را متأسف کرد این بود که در یک نظرسنجی از سوی شرکت سونی متوجه شدم فقط دو درصد از شنوندگان کار من، ایرانی و سایر مخاطبان اثر، غیرایرانی بودند.
 

چرا کنسرتم در شهریور ماه لغو شد
 در  مورد  لغو کنسرتم در   شهریورماه   خیلی تلاش کردیم که این کنسرت برگزار شود، اما برای ویزای هنرمندان خارجی مشکل پیش آمد. در واقع ویزای‌شان دیر آمد و این خیلی برای‌ ما بد شد، زیرا آن‌ها برنامه‌های‌شان را به‌هم زدند و ضرر مالی زیادی هم وارد شد.نسبت به برگزاری کنسرت من احساس تعهد دارم. با خودم فکر می‌کنم این همه سال خارج از ایران تحصیل نکردم که حالا بیایم یک کنسرت معمولی بدهم و سه‌تار بزنم. البته درآمد خوبی هم دارد، اما من این کار را نکردم. تا وقتی نتوانم ستارگان جهان را که در آلبوم با من همکاری کردند به ایران بیاورم، کنسرت نخواهم داد.
 

پخش سوپرمارکتی «بعد یازدهم»
در مورد پخش سوپر مارکتی این آلبوم هم باید بگویم خودم دوست داشتم این کار این‌گونه پخش شود. دوست ندارم خودم را از دیگران جدا کنم. می‌خواستم چون کار متفاوت است به سوپرمارکت بیاید و جوان‌ها کار را ببینند. در ایران خیلی‌ها علاقه دارند بعضی مسائل را از هم جدا کنند، اما من این‌طور نیستم. مثلا یک هنرمند مطرحی کاری را ارائه داد که خیلی هم موفق بود، اما همه گفتند کارش پاپ بود، خب حالا پاپ باشد مگر جنایت کرده است؟
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1393 - 16:08

دیدگاه‌ها

شنبه 9 اسفند 1393 - 16:39

خوب ، وارد فاز جدید دعوای کامکارها و حافظ ناظری خواهیم شد!

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 21:52
Danial roghanian

تو ایران همه ب همه حمله میکنن

2.190.234.30
شنبه 9 اسفند 1393 - 16:54

رتبه یک بیلبورد!!! این آقا کلن بر پایه ی تراوشات ذهنی خودشون حرف میزنند، ماجرای گرمی هم که نقطه ی اوج توهماتشون بود

یکشنبه 10 اسفند 1393 - 08:51
مهدی فدایی

دوست عزیز بهتر بجای حسادت بی جا یک سری به سایت بیلبورد بزنی در قسمت کلاسیک ببینی که این واقعی هست و در ضمن اقای ناظری نگفت که گرمی برده بلکه نامزد بود و عوامل ارکست ایشون ادمهایی هستند که محموعا 36 تا جایزه گرمی را گرفتن
شاد باشید

84.241.41.43
شنبه 9 اسفند 1393 - 20:44

درود بر حافظ عزيز
با آرزوي پرواز تا بيكرانهاي آرزوهاي موسيقيايي تان ، از اينكه با باور كار مي كنيد بسيار پسنديده و دلنشين است اميدوارم تمام همت و انرژي تان را در راه كار موسيقي به بار بنشانيد .

شنبه 9 اسفند 1393 - 20:53

شنیدم که خواننده ای استوار
پسر داشت ز جنسی بد و نابکار

زبان تیغ و اخلاق , وا اسف
تمام صفتهای بد کرده صف

به خرج زر و زور و نام پدر
نکردش هنر راه او، راهور

فلک راه دیگر به پایش گذاشت
به راه فرنگ و درسش گماشت

به مکتب نرفته ، کالج برفت
به قزوین نرفته خارج برفت

از او باخ خواستند به هنگام ورود
بگفتا مرا سرسلامت ،شما را درود

تو گویی که کالج نه و مهد بود
و بی دانشی در ورود ، عهد بود

گذشت از ورودش به چندین صباح
که حاصل بشد مال و وقتش تباه

ریال و دلار همچو کاه و علف
بخرج لباس و کلاه شد تلف

پس از چند ، راهش به میهن فتاد
که باید از آنجا مرا حق ستاد

از اول به جنگ همه اهل کار
برفتش بدون سپربدین کارزار

بزد نیزه بر سینه ی کامکار
که عیشش منقص نمود اول کارزار

بگفتا که من حافظ پهلوان
مفخر شد از دیدنم این جهان

بسازم یکی سمفونی با سه تار
که باشد به عرش هنر، پاسدار

منم حافظ از خانه ی ناظری
نژادم بود از ژن نادری

که کس را نباشد توان رقابت چنین
منم آن هنرمند والا دلِ راستین
کنم رنگ من هر آن قرباغه را
زنم جای بلبل من آن دربدر رابرا

تو دانی که راز توهم من کجاست
علف را علف را علف را سپاس !

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 16:53
شهروند

به عنوان کسی که چندین بار آلبوم بعد یازدهم را با شور شوق گوش دادم و از لحظه لحظه آن لذت بردم حیفم آمد به اظهار نظری بی ادبانه از طرف این هزله گو پاسخ ندهم . در یک کلام باید متاسف شد برای اخلاقی که امروزه در جامعه ما شیوع پیدا کرده ، بی محابا و به دور از هرگونه اخلاق آنچنان به همدیگر حمله ور می شویم اگر ناظری بیرونی شاهد ماجرا باشه فکر میکنه پای قتل،خیانت ،تجاوز و امثالهم در میان بوده غافل از اینکه گناه فرد مورد تهاجم صرفا حرکت در راهی نو و خلق کاری تازه خلاف تکرار و مکررات جامعه اش بوده است . خدا سرانجام ما را به خیر کند ...

95.38.9.244
سه شنبه 12 اسفند 1393 - 01:51
معین

نمیدانم که آیا آلبوم را تا به حال دیده ای؟ موسیقی شنیده ای؟ نه شما که موسیقی را فقط همان موزیک نرم افزاری پاپ پسران خوشتیب جامعه می پندارید؟ اراجیفی که سروده اید را مقابل پروژه عظیم ناگفته بگذارید که برایش حدود یک دهه زمان صرف شده است موسیقی غربی که با موسیقی فارسی تلفیق شده است امثالکم موسیقی را نفهمیده اید تا سالیان دراز حالی نخواهید شد لابد شرکت سونی هم نمی فهمد که آلبوم ایشان را منتشر کرده است دارید می سوزید بسوزید راحت

46.225.47.223
شنبه 9 اسفند 1393 - 23:14

بی صبرانه منتظر آثار بیشتری از حافظ ناظری عزیز هستیم

جمعه 15 اسفند 1393 - 22:41

درود به حافظ ناظری.... موفق و موید باشند

یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:57

حافظ ناظری برای سرزمین ما یک نعمت است. راستی یکی از همین آقایان حسود در اینترنت فیلم میگذارند که در آن گفته اند فلانی در یک جای دنیا خیلی مهم شده چون یک تار به سه تار اضافه کرده . به نظرم هر کس این ویدیو را ببیند می فهمد که این آقا به حافظ ناظری به شدت حسادت می کند و غیبت هایی که راجع به حافظ ناظری می کند درواقع مانند خود زنیست . خیلی زشت است برایشان متاسفم و برای رفتاری که در جشن موسیقی ما کردند و پشت بلندگو به ناحق جانب داری کردند و معرکه گرفتند. نه استاد اینگونه نیست خودتان خیلی بهتر می دانید که حافظ ناظری در موسیقی ایرانی کاری شبیه به معجزه کرده بله در چنین شرایطی واقعا معجزه است که یک جوان در آن کشوری که رابطه خوبی با ایران ندارد و به موسیقی ایرانی بها نمی دهد موسیقی بسازد که بزرگترین کمپانی دنیا برای اولین بار روی آن سرمایه گذاری کرده و بعد این آلبوم تبدیل به اثر شماره یک کلاسیک دنیا شود و انقدر بفروشد که ما ایرانیان افتخار کنیم . بله جهان غرب جهانی نیست که بی خود و بی جهت به کسی لقب نابغه و پدیده را بدهد. باید بگویم که غیبت های این استاد فقط باعث پایین رفتن شان اجتماعیشان می شود و گرنه اثر حافظ ناظری را افرادی بزرگتر و پر افتخار تر از این آقایان حسود تایید کرده اند . خداوند ایشان را برای ما حفظ کند.

پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 13:47

حالا که این کامنتو میذارم چند سال از اون تهمت ها و انتقادات گذشته.
اواسط سال 1395 هستیم.
به عنوان ایرانی خجالت زده ام که یک هنرمند دلسوز و قدرتمند و عزتمند اینچنین مورد بی مهری قرار گرفته.
خدا رو شکر که حالا حقیقی بر همه روشن شده.
مغرضان شرمنده هستن و کاملا سکوت کردن.
همه چی آرومه و حافظ ناظری مثل ستاره ای می درخشه.
خوشحالم که بر همه ی غرض ورزی ها و حسادت ها مهر باطل زد و توی کنسرت هاش جای سوزن انداختن نیست.
مایه ی افتخار موسیقی ایران هستی حافظ ناظری! تو و اندیشه و قلب پاکت به همه ی حسودی ها و باپاکی ها پیروز شدی. یک ایرانی واقعی که همه باید یاد بگیریم مثل ایشون باشیم.
زنده باد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حافظ ناظری: خودمان به خودمان حمله نکنیم | موسیقی ما