برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با انتشار این اثر به همت «آوای مهربانی» و «ایران گام» و پخش «هنر شهر»؛
از آلبوم «زندان شب یلدا» با صدای «وحید تاج» و آهنگسازی «سلمان سالک» رونمایی شد
موسیقی ما – مراسم رونمایی از جدیدترین آلبوم «وحید تاج» در خانه موسیقی برگزار شد. «زندان شب یلدا» عنوان این اثر است که با آهنگسازی «سلمان سالک» و به همت شرکت «آوای مهربانی» و «ایران گام» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این مراسم علاوه بر عوامل تولید آلبوم، اعضای خانه موسیقی و جمعی از علاقه مندان هم حضور داشتند. «حمیدرضا نوربخش»، مدیرعامل خانه موسیقی، به عنوان اولین سخنران پشت تریبون حاضر شد و در بخشی از صحبت های خود به این نکات اشاره کرد:«  این اثر کاملا در ژانر موسیقی سنتی ایران بررسی می شود. هیچ کجای آلبوم از این فضا دور نشده است و این نقطه قوت آلبوم است. از نظر سازبندی یک آنسامبل معمول و بدور از عناصر مزاحم ارکستر وجود دارد و گوشنواز و هماهنگ است. اخیرا باب شده برخی از آهنگسازان جوان سعی می کنند متفاوت باشند، متفاوت بودن به هر قیمتی خوب نیست. گاهی اصرار داریم یک ریتم را بشکنیم که این اصرار مزاحمت ایجاد می کند و اثر را ضعیف می کند. در این اثر بسیار این مساله رعایت شده که ساده و روان ساخته شده است. »

او همچنین در ادامه گفت:« در آهنگسازی وقتی به کلام توجه داریم باید همه چیز در خدمت کلام باشد ما برای این سراغ کلام رفتیم که یک مفهومی را برسانیم که در آن شعر قرار دارد. در اینجا نباید شعر را صرفا ابزار ببینیم. در برخی آثار می بینیم که به کلام اهمیت داده نمی شود و ابزار هایی در دست آهنگساز هستند بدون اینکه به این مفهوم توجه کند. در این آلبوم آقای سالک به شعر توجه کردند و کارشان را خوب انجام دادند یکی دیگر از نقاط قوت این آلبوم توجه به آواز است. جانمایه موسیقی ایرانی ساز و آواز است. ما در موسیقی ایرانی سابقه زیادی در هارمونی و کنترپوان نداشتیم و اوج موسیقی ما ساز و آواز است.  اگر کسی را استاد خطاب می کنیم بخاطر مهارت او در این بخش است. ما نبایداین بخش مهم را کنار بگذاریم به بهانه اینکه جامعه دوست دارد ترانه بشنود. ما باید این مساله را به جامعه انتقال دهیم که اصل موسیقی ما ساز و آواز است. در آلبوم "زندان شب یلدا" سه تصنیف وجود دارد و این مجموعه با ساز و آواز درکنار هم قرار می گیرد و نقطه قوت آن است.»

«اردشیر کامکار» که در این آلبوم وظیفه نوازندگی ساز «کمانچه» را بر عهده داشته است در بخش بعدی گفت:«زمانی که برای اولین بار این کار را گوش کردم و آقای سالک به من پیشنهاد همکاری دادند دیدم آلبوم ارزشمندی است. همچنین خوشحال شدم این خواننده جوان اینقدر با شعر خوب ارتباط برقرار کرده و تلفیق آن با موسیقی به خوبی صورت گرفته است. من کار متفرقه زیاد انجام نمی دهم ولی از کار آقای سالک خوشم آمد.من صدای آقای تاج را دوست دارم و با هم همکاری داریم و بنظرم یکی از خواننده های توانا هستند که در آینده بهتر از این آلبوم هم از ایشان خواهیم شنید»

سپس «سلمان سالک» به ایراد سخنان کوتاهی پرداخت و از عوامل آلبوم و شرکت های آوای مهربانی، ایران گام و پخش «هنر شهر» قدردانی کرد. بخش پایانی برنامه هم به اجرای زنده وحید تاج اختصاص داشت. این خواننده جوان موسیقی سنتی با همراهی نوای تار سلمان سالک و تمبک «مجید علیزاده»، قطعاتی را در مایه اصفهان اجرا کرد.

«دیلمان»، «شهر خاموش»، «زندان شب یلدا»، «سرزمین مادری»، «درد گنگ»، «آواز ابوعطا» و «دولت بیدار» عناوین قطعات آلبوم جدید وحید تاج است. اشعار این مجموعه هم از سروده های دکتر «شفیعی کدکنی»، «هوشنگ ابتهاج» و «فریدون مشیری» است. اردشیر کامکار(کمانچه)، سیامک جهانگیری(نی)، سلمان سالک(تار و بم تار)، امی رحمانی(سنتور)، سیاوش کریمی نژاد(دف، دایره، اودو و نقاره)، مهیار طهماسبی(ویولنسل)، مجید علیزاده(تمبک) و حمیدرضا آفریده(قیچک سوپرانو و قیچک آلتو) با هم آوایی سولماز بدری و زهره قلی پور سایر عوامل تولید زندان شب یلدا هستند.

در ادامه می توانید عکس های «فرزاد شهبال» از مراسم رونمایی این آلبوم را ببینید. همچنین سایت «موسیقی ما» از کاربران فهیم خود تقاضا دارد به جهت پاسداشت حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان، نسبت به تهیه نسخه اصلی این اثر اقدام نمایند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1393 - 01:46

دیدگاه‌ها

شنبه 9 اسفند 1393 - 17:10

با صحبت هایی که آقای نوربخش کردن به نظر اثر خوبی میاد و باید شنیدش.اینکه در یه فضای کاملا سنتی اجرا شده آدم رو ترغیب میکنه که حتما تهیه کنه این آلبوم رو
آفرین به سلمان سالک و وحید تاج و مرسی استاد کامکار

یکشنبه 10 اسفند 1393 - 11:18

عالیه این آلبوم
ساز و آوازهای اجرا شده در این آلبوم حرف نداره

یکشنبه 10 اسفند 1393 - 21:48

با تشکر از بابت تهیه گزارش خوب شماٰ، یک ملاحظه کوچولو رو تذکر میدم: در سطر هفتم، سخنان جناب استاد نوربخش، ایشان فرمودند: یک آنسامبل معقول، نه معمول

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 03:46

از استادان عزیز آقایان سلمان سالک، وحید تاج و اردشیر کامکار بابت این آلبوم فوق العاده عالی سپاسگزارم، مخصوصا از استاد عزیزم جناب آقای سالک که آهنگسازی این کار فاخر رو بر عهده داشتن.
به دوستداران موسیقی ایرانی پیشنهاد میکنم این اثر فوق العاده رو از دست ندن...

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 21:50

امیدوارم البوم خوبی بشه

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 21:54

امیدوارم از این دسته البوم ها بیشتر تولید بشه

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 09:12

منم فکر کنم کار خوبی باشه باید بهش فرصت شنیده شدن داد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از آلبوم «زندان شب یلدا» با صدای «وحید تاج» و آهنگسازی «سلمان سالک» رونمایی شد | موسیقی ما