برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تقدیر از برگزیدگان در بخش های مختلف؛
اختتامیه جشنواره موسیقی شیراز با حضور «علی مرادخانی» برگزار شد
موسیقی ما – آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی شیراز، عصر دیروز با حضور معاونت هنری وزارت ارشاد در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ما» از شیراز، در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف به رسم یادبود هدایایی را دریافت کردند و اجرای زنده گروه های موسیقی «همنوازان ایران» و «آبنوس» از دیگر بخش های این برنامه بود.

دکتر «مریدی» (مدیر کل ارشاد استان فارس) نخستین سخنران این مراسم بود و پس ازایشان «علی مرادخانی» در سخنانی رو به حضار گفت: «دفترچه و بروشور برنامه را که دیدم، متوجه شدم که شیراز امسال میزبان جشنواره ای پربار و غنی بود. جمع کردن این همه گروه و هنرمند طراز اول دور هم در تهران هم کار مهمی بود که امسال شاهد حضورشان در شیراز بوده ایم و این نشان دهنده کیفیت بالای جشنواره شیراز بود.»

مرادخانی در ادامه افزود:‌«موسیقی در کشور ما پاک و سالم و درست است و تلاش ما حمایت از آن است و امیدواریم روز به روز به کمال و شکوفایی برسد. امسال در جشنواره موسیقی فجر میزبان 1200 هنرمند شامل 90 گروه بودیم و 9 گروه هم در بخش بین الملل نیز در این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند که اعتقاد دارم در بخش بین الملل باید بیشتر کار کنیم و هنر کشورمان را بیشتر به جهانیان معرفی کنیم. کشور ما در ورطه هنر توانایی های زیادی را داراست و در بخش دیپلماسی فرهنگی و هنری و ترویج و نمایش هنر و فرهنگ ناب ایرانی در جهان ضعیف عمل کرده ایم. ما بازارهای جهانیهنر را آنگونه که شایسته است نتوانسته ایم صاحب شویم و از آنهایی که هنر شرق، یکی از مهم ترین بازارهای هنری در جهان شده، احساس می کنم که سهم کشور ما از این اتفاق به اندازه شان اش نیست.»

معاون هنری وزارت ارشاد گفت:‌« یکی از هنرمندان ما در آمریکا به اجرای برنامه پرداخته بودند و آن چنان استقبالی از او شده بود که برای خود کشور مخاطب هم این موضوع جالب بود. این اتفاق باید ادامه پیدا کند و حمایت شود. سعی مان این است که در آینده ای نزدیک گروه های برگزیده جشنواره موسیقی فجر را برای شاعه فرهنگ ایرانی، به فستیوال های جهانی اعزام کنیم تا بتوانیم هویت موسیقی و هنر ایران را بیش از پیش در جهان تبلیغ کنیم.»

«کاوه پیمان» (گروه همنوازان ایران)، حامد فقیهی (گروه آوازی پاسارگاد)، علیرضا صدیقی نسب (همنوازان آبنوس)، امیر حسین دادفر (گروه موسیقی باران) و... از جمله چهره هایی بودند که در بخش های مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند. پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد از دیگر چهره های حاضر در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی شیراز بود.

گفتنی ست جشنواره موسیقی شیراز به همت بخش خصوصی و تحت امتیار موسسه فرهنگی «شهر آفتاب» به مدیریت «محسن خباز» برگزار شد.

چند سکانس از آئین اختتامیه این مراسم را از نگاه دوربین «وحید شیخی» می بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1393 - 00:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اختتامیه جشنواره موسیقی شیراز با حضور «علی مرادخانی» برگزار شد | موسیقی ما