برنامه یاد بعضی نفرات
 
در بخش بین‌المللی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر؛
كوارتت هلند در تالار وحدت می‌نوازد
موسیقی ما - کوارتت «یوری هونینگ» از کشور هلند در بخش بین المللی سی امین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند. در این اجرا کوارتت هلند با اعضای خود متشکل از یوری هونینگ ساکسیفون تنور، ولفرت بردرود پیانو، گولی گودموندسون باس و جوست لیجبارت درامز قطعاتی چون آرزو، رونسانس، دایسکی من، بگذار بمیرم، پروانه از ساخته‌های یوری هونینگ، ‌ قاصد به آهنگسازی سیموز، آواز غمین ساخته کارلا بلی و راه بهشت به آهنگسازی ولفرت بردرود را اجرا خواهند کرد.

 کوارتت هلند توسط «یوری هونینگ» در سال ۲۰۰۹ تشکیل شد. این کوارتت تازه‌ترین گروه هونینگ نوازنده ساکسیفون است که رشد و بالندگی نوازندگی او را در سطحی جدید نمایان می‌کند.

آغاز کار هونینگ با تریوی یوری هونینگ بود که در سال ۱۹۹۰ تشکیل شد و در‌‌ همان سال با نوازنده شناخته شده پیانو می‌شا منگلبرگ همکاری داشت که دستاورد آن ضبط و انتشار آلبومی بر اساس بداهه نوازی بود. دو سال بعد، ارنست ریجسگر، نوازنده ویولن سل نیز به آن‌ها پیوست که آلبومی دیگر را در سبک جاز دریای شمال منتشر کردند.

 او سپس گروه غیرآکوستیک Yuri Wired Paradise (بهشت هیجان زده) را در سال ۲۰۰۶ تشکیل داد. این گروه برای او موفقیت‌های جهانی‌ای را در سبک معاصر جاز-راک در پی داشت. او در این بستر نیز از سبک‌های بسیاری، از پاپ و جاز گرفته تا موسیقی کلاسیک، الهام گرفته است.

در سال ۲۰۰۱، یوری هونینگ جایزه جاز ادیسون را برای آلبوم «هفت» دریافت کرد که در آن به دعوت پیانیست معروف امریکایی پال بلی، پال موتین، نوازنده درامر، و کری پیکاک، نوازنده باس همکاری داشت. در‌‌ همان سال تور «بیان شرق» را برگزار کرد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به پروژه‌های مشارکتی او در دهه گذشته از جمله آلبوم «سمفونیک» با همراهی ارکس‌تر متروپل، آلبوم «مسیر خاطره» با همراهی اعضای ارکس‌تر تالار کونینک لیک، آلبوم «فاز پنجم» به همراهی فلوریس کلینکرت و اخیرا بازسازی رسیتال باخ با نوازنده رکوردر، اریک بوسگراف اشاره کرد.

کوارتت هلند به سرپرستی یوری هونینگ یکشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۲۱ و دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۸: ۱۵ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 00:40

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 15:41

خوش امدید به ایران

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كوارتت هلند در تالار وحدت می‌نوازد | موسیقی ما