برنامه یاد بعضی نفرات
 
میلاد عمرانلو عضو هیئت انتخاب و داروری بخش آواز جمعی:
رقابت در بخش آواز جمعی جشنواره، حساس و فشرده است
موسیقی ما -  میلاد عمرانلو عضو هیئت انتخاب و داروری بخش آواز جمعی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر معتقد است گروه های شرکت کننده از سال گذشته تا امسال پیشرفت چشمگیری داشته اند و رقابت در این بخش حساس و فشرده است.

 به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، میلاد عمرانلو در کنار مهدی شمش نیکنام، نسرین ناصحی، حمید عسگری و رازمیک اوحانیان انتخاب و داوری بخش آواز جمعی را برعهده داشته است.

عمرانلو درباره این بخش از جشنواره گفت: بخش آواز جمعی بخش نوین و تازهای در جشنواره موسیقی فجر و به طور کلی در کشور است. چند سالی است که به این بخش موسیقی توجه بیشتری در کشور می‌شود به همین جهت شاید هنوز با ایدهآل‌های جهانی فاصله داشته باشیم اما تلاش هنرمندان باعث می‌شود این بخش هم جایگاه خوبی در عرصه موسیقی حرفهای کشور پیدا کند.

این عضو هیات انتخاب درباره گروه های شرکت کننده در بخش آواز جمعی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: گروه های این بخش در سطح کیفی خوبی هستند و نسبت به سال گذشته پیشرفت شایانی داشتهاند. این پیشرفت و توجه به بخش آوازهای جمعی ما را برآن داشت تا از بین گروههای شرکت کننده به جای شش گروه، هشت گروه را برای رقابت در این بخش انتخاب کنیم و این فرصت را به هنرمندان جوان بدهیم که تا زمان اجراهای جشنواره با تمرین بیشتر خود را آماده کنند.

وی که سال گذشته هم عضو هیئت انتخاب جشنواره موسیقی فجر بوده است، گفت: با توجه به سطح توانایی های گروه های آواز جمعی در جشنواره سیام، امسال رقابت چشمگیر و فشردهتری در انتظار هنرمندان خواهد بود.

میلاد عمرانلو که خود سرپرستی گروه آوازی تهران را به عهده دارد از تاثیر جشنواره بر روی هنرمندان گفت: برگزاری جشنواره های اینچنینی برای هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان فرصت خوبی برای معرفی و حضور در دنیای حرفهای موسیقی است. با شرکت در این جشنواره‌ها هنرمندان جوان می‌توانند آثار خود را مطرح و از فرصتهای پیش آمده استفاده کنند.

وی همچنین گفت: این فرصت‌ها با توجه گسترده‌تر مسئولین، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. با فراهم کردن امکانات برای جوانان برگزیده می‌توان راهنمای خوبی برای آن‌ها در ادامه راه‌شان بود. می‌توان برای برگزاری اجرا در طول سال راه را برای آن‌ها هموار‌تر کرد و سالن های خوب کشور را در اختیارشان قرار داد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان بخشی از جایزه های این هنرمندان را از طرف جشنواره به برگزاری کلاس های متفاوت یا کمک به گروه‌ها برای شرکت در جشنواره‌ها و کلاس های مختلف اختصاص داد.

عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره موسیقی فجر که در سال های گذشته با گروه آوازی تهران در جشنواره برگزیده شده بود در ادامه گفت: پس از برگزیده شدن در جشنواره، ما بخشی از جایزه نقدی گروه را صرف شرکت در کلاسهای آموزشی در ارمنستان و همچنین اجرای برنامه در این کشور کردیم. این کار به پیشرفت گروه کمک بزرگی کرد. چنین اقداماتی اگر از جانب مسئولین برگزاری انجام شود باعث نهادینه شدن این مسائل و راهنمایی بیش از پیش هنرمندان خواهد شد.

وی معتقد است: هنرمندان جوان با تغییر نگرش می‌توانند قدمهای بسیار مهمی برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم بردارند.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکسهای مربوط به این جشنواره را در سایت www. fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival۳۰ مشاهده کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1393 - 14:23

دیدگاه‌ها

جمعه 10 بهمن 1393 - 15:56

ما ک نتونستیم بلیط فجر رو بگیریم همه رو برای فک و فامیلای خودشون رزرو کرده بودند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رقابت در بخش آواز جمعی جشنواره، حساس و فشرده است | موسیقی ما