برنامه یاد بعضی نفرات
 
نسرین ناصحی عضو هیأت انتخاب بخش رقابتي آواز جمعی:
حضور گروه‌هاي كر درخشان در جشنواره موسيقي فجر
عضو هيات انتخاب بخش آواز جمعي سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، معتقد است در ميان گروه‌هاي شرکت کننده در اين بخش چند گروه درخشان وجود دارد اما بايد به شرايطي رسيد که همه گروه‌ها در اين سطح باشند.
 
به گزارش ستاد خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، نسرین ناصحی عضو هیأت انتخاب بخش رقابتي آواز جمعی این دوره از جشنواره، يافتن راهکارهایی براي حفظ ارتباط گروه‌های جوان موسیقی با جشنواره را ضروري دانست.
وي در اين باره گفت: حفظ ارتباط جشنواره و جوانان کمک مي‌کند که آنها طی سال بطور مداوم تمرین داشته و بتوانند سطح کیفی کارشان را ارتقا دهند.
ناصحي افزود: ما در جلسات داوری درباره کیفیت کار گروه‌ها صحبت کرده و سعی کرده‌ایم راهکارهایی برای ارتقای سطح کارها برای سال‌های بعد بیندیشیم. امیدوارم این راهکارها بتوانند شکل عملی به خود بگیرند و بتوانیم در آینده شاهد اتفاقات بهتری در بخش آواز جمعی جشنواره باشیم.
عضو هيات انتخاب بخش رقابتي آواز جمعي  سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در ادامه توضیح داد: پیشنهاد دادیم برای اینکه گروه‌ها در طول سال هم انگیزه‌ای برای تمرین و کار مستمر داشته باشند، کارگروه‌هایی برای پیگیری فعالیت‌های آنها تشکیل شده و در همه ایام سال با آنها در ارتباط باشد.
 
او افزود: اگر قرار باشد ما فقط گروه‌ها را در ایام جشنواره ببینیم و برخی نکات را به آنها یادآوری و گوشزد کنیم پیشرفت چندانی نخواهند کرد. چون گروه‌ها فضاي چندانی برای اجرا در طول سال نخواهند داشت و تنها نزدیک به ایام جشنواره فجر تمرین هایشان را آغاز می‌کنند. به همین دلیل هم کارشان لطمه می‌خورد و افت می‌کند.
ناصحی در ادامه اظهار کرد: تمرین‌های آوازی گروه‌های کر نیاز به تداوم دارند و وقتی انگیزه‌ای برای تمرین نباشد، این تداوم جای خود را به تمرین‌های فصلی می‌دهد که به دلیل برگزاری یک جشنواره شکل گرفته‌اند. وقتی جامعه فضایی برای تمرین و اجرای آنها ندارد مي‌توانيم آنها را تنها نگذاريم و انگیزه کار و تمرین را در آنها ایجاد کنیم.
ناصحي درباره آثار گروه‌های شرکت کننده گفت: می‌توانم بگویم سطح کارها در حد متوسط بود، نه ضعیف بودند و نه خیلی قوی. البته چند گروه درخشان در جشنواره داشتيم اما امیدوارم به روزی برسیم که بگوییم همه آثار گروه‌های جوان درخشان هستند.
عضو هيات انتخاب بخش رقابتي آواز جمعي  سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر گروه‌های شهرستانی بخش آواز جمعی را نیازمند حمایت بیشتری دانست و تاکید کرد: متاسفانه در برخی بخش‌ها شهرستان فقر هنری بیشتری دارند و فعالان موسیقی این استان‌ها نیازمند حمایت بیشتر هستند.
اين هنرمند افزود: البته در این دوره از برخي استان‌ها شرکت‌کنندگاني داشتيم که پیش از این فعالیتی نداشتند. این موضوع ما را خوشحال کرد و دوست داریم روزی برسد که همه استان‌ها در بخش موسیقی فعال باشند و استعدادهای فراوانی که در این نقاط کشورمان وجود دارند، بتوانند در فضایی مناسب فعالیت کنند.
ناصحی گفت: ما به امید روزی هستیم که از هر استان چند گروه در بخش آواز جمعی جشنواره شرکت کنند و آثار حاضر در جشنواره سطح کیفیت بهتری داشته باشد.
هیات انتخاب بخش آواز جمعی را نیز مهدی شمس نیکنام، ‌نسرین ناصحی، ‌حمید عسکری، میلاد عمرانلو و رازمیک اوحانیان تشکیل می‌دهند.
سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر به دبيري دكتر حسن رياحي 24 بهمن تا يكم اسفندماه در تهران برگزار مي شود.
 
علاقمندان مي‌توانند اخبار و عكس هاي مربوط به اين جشنواره را در سايت www.fajrmusicfestival.com  و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1393 - 14:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور گروه‌هاي كر درخشان در جشنواره موسيقي فجر | موسیقی ما