برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش تصویری اختصاصی سایت «موسیقی ما» از تمرین کنسرت این موزیسین؛
شهرداد روحانی: فکر می‌کنم خاطره‌های خوبی برای شنونده و مخاطبان تداعی شود
موسیقی ما – جلسات تمرین کنسرت «شهرداد روحانی» در تهران آغاز شد. این موزیسین مطرح به همراه ارکستری شامل بیش از هفتاد نوازنده سر‌شناس مشغول تمرین است تا طی روزهای دوم و سوم بهمن ماه اجرای متفاوتی را روی صحنه ببرد. برنامه فوق به همت شرکت «آوای مهربانی» به مدیریت خانم «عاصمه فندرسکی» برگزار می‌شود و تا کنون استقبال از بلیت فروشی آن هم قابل توجه بوده است. اولین جلسه این تمرین فقط با حضور نوازندگان سازهای زهی برگزار شد. به دلیل اینکه در پارت اول کنسرت قرار است که فقط آثاری از ساخته‌های شهرداد روحانی و با این سازبندی اجرا شود. پارت دوم هم شامل گلچینی از بهترین قطعات موسیقی فیلم است. البته در رپرتوار این برنامه چند قطعه از موزیسین‌های شهیر دنیا هم به چشم می‌خورد. نظیر قطعاتی از «باخ» که قطعا چنین انتخابی بیشتر مختص آنهایی است که موسیقی را به شکل تخصصی دنبال می‌کنند و نگاه ویژه‌ای نسبت به آن دارند.

روز اول تمرین صرفا به مرور کلیات رپرتوار و اجرای چند قطعه اختصاص داشت. طی دو ساعت، نوازندگان زهی جزء به جزء قطعات را نواختند و شهرداد روحانی هم نکات مربوطه را یادآوری می‌کرد. از روز دوم به بعد هم با اضافه شدن سایر نوازنده‌ها، قطعات پارت دوم هم توسط آن‌ها نواخته و با همفکری رهبر ارکس‌تر مورد بررسی قرار گرفت. تعداد جلسات تمرین این کنسرت پنج روز است و همین مساله یکی از موارد سوال برانگیز برای خبرنگاران در نشست خبری بود و شهرداد روحانی در پاسخ اعلام کرد که با توجه به شرایط زمان، این تعداد جلسات کافی است.

اما پس از اتمام جلسه اول تمرین، این آهنگساز و رهبر ارکس‌تر با سابقه در برابر دوربین سایت «موسیقی ما» قرار گرفت. ایشان در بخشی از صحبت‌های خود پیرامون کنسرت دوم و سوم بهمن به این نکات اشاره کردند: «در قسمت اول برنامه قطعاتی را اجرا می‌کنیم که اکثرا از ساخته‌های من است. این آثار را برای ارکس‌تر زهی نوشته‌ام و برای اولین بار است که در یک کنسرت اجرا می‌شوند. در قسمت دوم برنامه هم، موسیقی فیلم اجرا می‌کنیم که از آهنگسازان بزرگ فیلم نظیر «جان بری»، «هانس زیمر»، «انیو موریکونه»، «جان ویلیامز» و «مکس اشتاینر» و... قطعاتی انتخاب شده است. در این قسمت ارکس‌تر بزرگی داریم که شامل بیش از هفتاد نوازنده است و فکر می‌کنم خاطره‌های خوبی برای شنونده‌ها و مخاطبان تداعی شود.»

او در ادامه گفت: «قطعات قسمت اول برنامه را طی دو سه سال اخیر نوشته‌ام. در برخی از قطعات از تم‌های محلی ایرانی استفاده کرده‌ام و آن‌ها بازسازی شده‌اند. البته یک قطعه هم از باخ اجرا می‌کنیم. قطعاتی که انتخاب شده است بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی هستند. همچنین مهم‌ترین قسمت در اجرا این است که خود قطعه خوب نوشته شده باشد و ما آن را در درجه اول ملاک قرار داده‌ایم.»

گفتنی است که مشروح گفتگوی ویدئویی با شهرداد روحانی به زودی از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 13:04

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی: فکر می‌کنم خاطره‌های خوبی برای شنونده و مخاطبان تداعی شود | موسیقی ما