برنامه یاد بعضی نفرات
 
21 و 22 دی ماه در تالار وحدت؛
کنسرت ویژه ارکستر بادی تهران با حضور «عالم قاسیم اف» برگزار می شود
موسیقی ما – ستاره جهانی موسیقی اصیل کشور آذربایجان در کنسرت ویژه «ارکستر بادی تهران» می‌خواند.

به گزارش «موسیقی ما»، ارکستر بادی تهران به سرپرستی «سینا ذکایی» در تاریخ ۲۱ و ۲۲ دی ماه در تهران و تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

ستاره شهیر موسیقی اصیل کشور آذربایجان «عالم قاسیم اف» در این کنسرت به عنوان خواننده حضور دارد و به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

رهبری ارکستر بادی تهران در این اجرا را «جاوید مجلسی» بر عهده دارد و در این برنامه مهم‌ترین و محبوب‌ترین قطعات موسیقی آذربایجان به صورت ارکسترال تنظیم شده است که با خوانندگی و صدای «عالم قاسیم اف» روی صحنه خواهد رفت.

در هفته‌های گذشته تمرین‌ها و برنامه‌های مقدماتی حضور این چهره شهیر جهانی در ایران برگزار شده و ارکستر در حال حاضر از آمادگی کافی برای برگزاری برنامه برخوردارند.

 «ارکستر بادی تهران» پیش از این در کنسرت‌های متعددی که در تهران روی صحنه برده، توانسته مخاطبان زیادی را جذب آثار و فعالیت‌های خود کند. یکی از نکات قابل توجه این ارکس‌تر وجود تمامی سازهای بادی در کنار یکدیگر است که نظیر این حرکت در گروهای موسیقی ایران وجود نداشته است. این گروه در سال ۱۳۸۷ با سرپرستی سینا ذکایی موفق به کسب مقام اول جشنواره موسیقی فجر نیز گردیده است.

این در حالی ست که «عالم قاسیم اف» که قرار است به عنوان خواننده در این کنسرت روی صحنه برود، بیوگرافی و کارنامه موفقی را در سالهای گذشته داشته که از آن جمله می‌توان به دریافت جایزه «بن» آلمان در سال ۱۹۸۹، ثبت صدا و آثار در مرکز صداهای نادر اروپا در سال ۲۰۰۰ و اجرای زنده‌ای باشکوه در فستیوال موسیقی شرق در سمرقند در سال ۲۰۰۱، که باعث شد لقب «بلبل شرق» به اوتعلق بگیرد.

او یکی از معروف‌ترین خوانندگان موسیقی مقامی آذربایجان است که در سال ۱۹۹۹ جایزه موسیقی یونسکو imc را برنده شد. اینجایزه را موسیقی‌دانان بزرگی چون شوستاکوویچ، برنشاین، راوی شانکار و نصرت فاتح علی خان دریافت کرده‌اند.

سازمان ملل در سال ۲۰۰۳ موسیقی مقام آذربایجانی راجزو شاهکارهای شفاهی و میراث معنوی بشر اعلام کرد و در سال ۲۰۰۹ آلبوم او در اروپا جزو پنج آلبوم پرفروش دنیا شناخته شد.

او تاکنون کنسرت‌هایی در کشورهای هلند، ژاپن، چین، ایتالیا، کانادا، روسیه، کشورهای آسیای میانه، فرانسه، ایران، انگلیس، آلمان، اسپانیا، بلژیک، برزیل و ایالات متحده و... برگزار کرده‌است.

این گزارش می‌افزاید، «کوروش و کیان وزیر مختار» مجریان این طرح برای برگزاری در تهران هستند و «محسن خباز» و «داود صبوری» نیز تهیه کنندگان برنامه معرفی شده‌اند.

این برنامه تحت امتیاز موسسه فرهنگی هنری «شهر آفتاب» به رهبری «جاوید مجلسی» و سرپرستی «سینا ذکایی» روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی آن از عصر دیروز آغاز شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1393 - 11:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت ویژه ارکستر بادی تهران با حضور «عالم قاسیم اف» برگزار می شود | موسیقی ما