برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از همه تنظیم کننده‌هایی که تاکنون خواننده شده‌اند؛
آن میکروفون را بده به من
موسیقی ما – عادت جالبی در میان برخی مخاطبان موسیقی وجود دارد و آن هم جبهه گرفتن در برابر خواننده‌های جوان و جدید است. «از مادر و پدرش قهر کرده است!» هم اولین جمله‌ای است  که پس از مطرح شدن نام یک خواننده جدید از زبان این دسته از مخاطبان شنیده می‌شود. در مواردی هم حقیقت همین است و یک دعوای خانوادگی به خواننده شدن یک جوان منجر می‌شود! اما خوانندگان زیادی هم هستند که بر اساس دانش و یا فعالیت‌های قبلی خود به این عرصه قدم می گذارند. تنظیم کننده‌ها یکی از همین اقشار هستند که با توجه به دانش و تجربیات گذشته، شانس خود را در عرصه خوانندگی امتحان می‌کنند. این روزها تب خوانندگی در میان تنظیم کننده‌ها شیوع پیدا کرده است. شاید کمبود خواننده خوش صدا و با تکنیک یا توجه بیشتر به خواننده‌ها در موسیقی ایران از دلایل این ماجرا باشد. البته تجربه‌های موفق در این زمینه کم نبوده و بودند تنظیم‌کنندگان سرشناسی که در عرصه خوانندگی نیز موفق عمل کردند و نهایتا آثار خوبی عرضه شده است. در گزارشی که اکنون پیش روی شما قرار دارد بررسی کردیم که چه تنظیم‌کننده‌هایی این روزها درگیر خواندن هستند. اطلاعات محرمانه‌ای را هم از آلبوم‌ها و تک قطعات آنها گردآوری کرده‌ایم.
 
  • *بازگشت پدرخوانده
تنظیم آثار موسیقی دهه هفتاد در چند نام محدود خلاصه می‌شود. آن زمان مثل امروز نبود که بعضی ها با یک نرم‌افزار تنظیم‌کننده شوند و فول آلبوم هم کار کنند! «بهروز صفاریان» یکی از آن نام‌های قدیمی تنظیم است که کارنامه کاری‌اش در حال نزدیک شدن به بیست سالگی است. همکاری با «شادمهر عقیلی»، «محمد اصفهانی»، «فریدون آسرایی»، «قاسم افشار»، «علی لهراسبی»، «محمد علیزاده» و «احسان خواجه‌امیری» و... باعث شده است که کار او سخت باشد. قطعا این سختی مدنظر ما در عرصه تنظیم نیست بلکه انتظارها از بهروز صفاریان خواننده بسیار زیاد است. او قطعه «به من چیزی بگو» را در زمستان سال 85 برای تیتراژ برنامه «مثل ماه» و با ترانه ای از روزبه بمانی و آهنگسازی مهدی یراحی خواند. خیلی ها اصلا باور نکردند که خواننده آن قطعه بهروز صفاریان است اما حقیقت داشت و ورود او به دنیای خوانندگی از سال 85 کلید خورد. صفاریان در ادامه فعالیتی در این حوزه نداشت و باز هم به همان مقوله تنظیم مشغول شد. از ما نشنیده بگیرید اما او این روزها به شکل جدی سرگرم تولید آثاری با صدای خودش است و در تیم کاری خودش نام چند چهره مطرح پاپ هم به چشم می‌خورد. صفاریان اصولا اهل جنجال نیست و طبیعی است که همکاران او در تولید قطعات شخصی‌اش هم چنین روندی را در پیش بگیرند.
 
  • *پس از سکوت
«پدرام کشتکار» از همان دهه هفتاد تا به امروز علاوه بر همکاری با بزرگان، چهره‌های جوان متعددی را به دنیای موسیقی معرفی کرده است. او هم از آن وزنه‌های تنظیم است که قطعات هیت‌ زیادی را تاکنون از خود به یادگار گذاشته است و تا همین چند سال پیش ردپایی از او در اغلب آلبوم‌های پاپ به چشم می‌خورد. در دوره‌ای فوق‌العاده کم کار بود و همین باعث شد که گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون آثارش شکل بگیرد. اما این کم‌کاری به انتشار چند تک‌قطعه و حضور او در «شهر مه‌آلود» منجر شد! این نام اولین آلبوم پدرام کشتکار است که با صدای خودش روانه بازار خواهد کرد. او مدتی قبل قطعه شهر مه‌آلود را از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر کرد و در مورد آن گفت: «آلبوم من "شهر مه آلود" نام دارد که برگرفته از همین قطعه است. این تنها قطعه آلبوم من است که روی ترانه، ملودی ساخته ایم و در هشت قطعه دیگر این مجموعه ملودی را داشتیم و بعد ترانه سروده شد. این قطعه تقریبا از سایر آثار آلبوم من عام پسندتر است و سایر قطعات جنبه مدرن تری نسبت به این اثر دارند. در این قطعه خیلی مهندسی های هارمونیک و پیچیدگی های موسیقایی وجود ندارد. سایر قطعات این مجموعه افرادی که بیشتر موسیقی های کلاسیک و خارجی را گوش می کنند را پوشش می دهد.» بهار و تابستان 93، تاریخ هایی بود که پیش از این برای انتشار آلبوم مستقل پدرام کشتکار اعلام شده بود اما به دلیل دقت نظر او مراحل تولید شهر مه آلود همچنان ادامه دارد.
 
  • *تفاوت گرا
خیلی‌ها می‌گویند آن جوان لاغر‌اندام و خوش‌تیپ سال‌های نه چندان دور پاپ به دلیل همکاری با چهره‌های مطرح به شهرت کنونی رسیده است. در حالی که اگر کاری خوب نباشد قطعا اگر بزرگان هم آن را بخوانند شکست می‌خورد. طرفداران دو آتشه «محسن چاوشی» قطعا با تنظیم‌های «شهاب اکبری» در آلبوم‌های رسمی و غیررسمی آن خواننده خاطرات زیادی دارند. همان آلبوم‌ها سکوی پرشی برای این تنظیم‌کننده بود و طی همکاری با چهره‌هایی نظیر «محسن یگانه» و «علی لهراسبی» توانست بیش از پیش توانایی‌هایی خود را نشان دهد. قطعا آغاز دهه نود را باید آغاز تجربیات متفاوت شهاب اکبری نامید. زیرا در کسوت تنظیم‌کننده با چهره‌های جدیدی چون «حمید عسکری» و «مازیار فلاحی» وارد همکاری شد و البته قطعاتی را نیز با صدای خود منتشر کرد. شهاب اکبری «اشکای من»، «پاییز تو راهه»، «فکر نکن»، «آلرژی» و «بی‌خونه» را از سال 91 تا امروز خوانده است و در مقابل نظرات گوناگونی را هم شنیده است. اکبری این روزها چند تک قطعه دیگر را هم تولید کرده است و به زودی منتشر خواهد کرد اما هنوز خبری از آلبومش نیست.
 
  • * ضربدر میلاد
قطعه «گریه نکن» از آلبوم «سورپرایز» محمد علیزاده را باید اولین تجربه خوانندگی «میلاد ترابی» قلمداد کرد که در آن اثر همخوانی کرده بود. خبرهای انتشار آلبوم شخصی این تنظیم‌کننده هم مورد توجه قرار گرفت اما انتشار تیزر خوش ساخت آلبومش در پاییز سال 91 همه را شگفت زده کرد! این آلبوم البته مانند قطعات هیتی که ترابی قبلا برای برخی خواننده‌ها تنظیم کرده بود، خیلی موفق ظاهر نشد. افکت‌های صوتی روی صدای خواننده شاید بزرگترین نقطه ضعف آلبوم «ضربدر 2» بود و حتی تنظیم‌های خوب آن آلبوم هم زیر سایه این مساله رفت. تمامی ترانه‌های آن مجموعه از سروده‌های «علی بحرینی» بود. میلاد ترابی حدود هفت ماه پس از انتشار ضربدر 2 در گفتگوی مفصلی با سایت «موسیقی ما» تلویحا برخی از این انتقادات را پذیرفت و اعلام کرد: « فکر من روی آلبوم «ضربدر دو» این بود که یک سری از مخاطبان زیر پانزده سال را جذب خودم کنم چون خواننده‌ای در موسیقی پاپ ما نیست که آن سنین را هدف قرار بدهد. تنها آلبومی که توانست تا حدودی نظر این رنج سنی را جلب کند آلبوم «بنیامین 85» بود. من یک طرفه به این موضوع فکر کردم ولی خب تا الان چیزی که می‌خواستم برای من اتفاق نیفتاده است. تلاش کردم و حالا که به تمامی هدف‌ها نرسیده ام ناچارم تغییر استراتژی بدهم و این بار با صدای خودم و در سبک کارهای شنیده شده تری که داشتم کار بسازم .» از اسفند سال 91 تا امروز هم هنوز تک‌قطعه ای با صدای ترابی شنیده نشده است و خبری از تولید یا انتشار آلبوم دوم او نیست.
 
  • *شروع پاییزی
با اینکه در آلبوم‌های زیادی حضور نداشته است اما تنظیم او در هر آلبوم نقش کلیدی داشته است. به عنوان مثال می‌توان به قطعه «الکتروکوب» آلبوم «لیوا» یا قطعه «برگرد» از آلبوم «دلت با منه» اشاره کرد که طی یک سال و نیم اخیر با تنظیم‌های «فرشاد حسامی» هیت شدند اشاره کرد. این موزیسین بی‌حاشیه با یک آلبوم پرحاشیه به دایره گسترده خوانندگان پاپ پیوست. آلبوم گروه «ترافیک» که در سال 92 به بازار عرضه شد برگ جدیدی در دفتر فعالیت‌های حسامی بود. همخوانی او با «اشکان خطیبی» در آن مجموعه با استقبال خوبی رو به رو شد و تیتراژ برنامه «سین مثل سریال» هم تجربه دیگری از این زوج هنری بود. فرشاد حسامی چندی پیش در گفتگو با سایت «موسیقی ما» برای اولین بار در مورد انتشار مستقل قطعاتی با صدای خودش خبر داد. او به وعده خود وفا کرد و قطعه «پاییز بدون تو» را در فضای مجازی منتشر کرد. با توجه به وضعیت مبهم گروه ترافیک باید توقع داشته باشیم که حسامی طی ماه های آینده بیشتر روی انتشار آثار خودش تمرکز کند. یکی از نکات کلیدی در مورد آثار او این است که از همفکری محسن چاوشی و بهروز صفاریان سود می‌برد. شاید جالب باشد بدانید که این تنظیم‌کننده برای یک تنظیم‌کننده سرشناس دیگر هم قطعاتی را تنظیم کرده است. پیچیدگی این همکاری جدید فرشاد حسامی دقیقا به اندازه پیچیدگی جمله‌ای بود که خواندید!
 
  • *بی سر و صدا
«انوشیروان تقوی» یکی از تنظیم‌کننده‌ها و نوازنده‌های با سابقه پاپ است که تاکنون برای چهره‌هایی نظیر «فرزاد فرزین»، «رضا صادقی»، «بابک جهانبخش»، «علی اصحابی»، «مهدی مدرس» و «سامان جلیلی» و... آثاری را تنظیم کرده است. در این بین تک قطعات متعددی را هم با صدای «انوشیروان تقوی» شنیده‌یم. قطعاتی همچون «نیاز»، «هفت سین بی تو»، «خدا رحم کند» و «جدایی» و... که البته به تولید آلبوم او منجر نشد. به عبارت دیگر ظاهرا او کماکان قصد ورود جدی به بازار در مقام خواننده را ندارد.
 
  • *از امیروکس تا جمالفرد
با نام هنری «amirox» به مخاطبان معرفی شد و با آثار محسن چاوشی و نام واقعی‌اش یعنی «امیر جمالفرد» توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. آخرین حضور او در بازار پاپ هم به تنظیم قطعات «دزیره» و «خواب» از آلبوم «پاروی بی قایق» چاوشی باز می‌گردد. تاکنون یک تک قطعه با صدای جمالفرد منتشر شده است و او پیرامون آلبوم خود به سایت «موسیقی ما» گفت: «به لطف خدا مشغولم و ابتدا شاید قبل از انتشار آلبوم چند تک تراک را در فضای مجازی منتشر کردم. چند سال پیش تنها یک قطعه را به صورت رسمی منتشر کرده‌ام و در مورد آن یک قطعه هم باید بگویم که نگاه امروزم نسبت به سالهای گذشته خیلی جدی تراست و کارهای جدیدم را با همان ایدئولوژی پرانرژی بودن و با طعم امروزی آماده می‌کنم. تنظیم آهنگ‌ها در آثاری که برای خودم می‌سازم در اولویت هستند از این رو در این آلبوم برای چند قطعه با دو تنظیم کننده غیر ایرانی و خوشنام دنیای موزیک هم همکاری دارم . کارها تنظیم محور‌اند و سعی‌ام این است که در هر قطعه رنگی جدید از موسیقی را به مخاطب ارائه کنم.»
 
  • *مستقل و متمرکز
خیلی‌ها «گرشا رضایی» را با نوازندگی و رهبری ارکستر «شهرام شکوهی» می‌شناسند و حضور خیلی زیادی در بحث تنظیم نداشته است. اما متفاوت‌ترین تنظیم آلبوم «کولی عشق» شکوهی توسط گرشا رضایی و با همکاری «امیرحسین کاشانیان» انجام شد. تنظیمی که ارکستراسیون زهی داشت و به جمع نامزدهای دومین جشن سالانه «موسیقی ما» هم راه پیدا کرد. چندی پیش همکاری او با شهرام شکوهی به پایان رسید و گرشا روی آثار شخصی‌اش متمرکز شد. تیتراژ سریال «دولت مخفی» که هر شب از شبکه دوم سیما در حال پخش است اولین تجربه رسمی خوانندگی گرشا رضایی است. آلبوم او هم این روزها مراحل تولید را پشت سر می گذارد و در سال آینده روانه بازار خواهد شد. هیچ جزئیاتی از عوامل تولید این مجموعه منتشر نشده است اما مزه‌ها و رگه‌هایی از موسیقی راک هم در آن وجود دارد.
 
  • *یک سال پس از عصر پاییزی
«معین راهبر» از آن دسته تنظیم کننده‌هایی است که با وجود جوانی، خالق چندین اثر هیت موسیقی پاپ است. «عصر پاییزی» و «نگران منی» دو قطعه زنده یاد «مرتضی پاشایی» هستند که طی این چند هفته پس از مرگ او بارها شنیده شده است و معین وظیفه تنظیم آنها را بر عهده داشت. او هم از کورس رقابت خوانندگی عقب نمانده است و آخرین قطعه‌ای که با صدای خود منتشر کرد تیتراژ برنامه «بعضیا» بود. برخی از مخاطبان تصور می‌کردند که قطعه «باور نکن» اولین محک معین راهبر در بحث خوانندگی باشد در حالی که اینطور نیست. «کنار اومدم» و «شک ندارم» هم دو قطعه ای است که پیش از این با صدای او منتشر شد. اگر در مورد آلبوم شخصی معین راهبر هم بپرسید که باید بگوییم او این روزها به شدت مشغول همکاری با خواننده‌های دیگر است و عملی کردن چنین پروژه ای فعلا بعید به نظر می رسد.


طی روزهای آینده گفتگوهای اختصاصی سایت «موسیقی ما» با تنظیم‌کننده‌هایی که فعالیت خواننده را نیز آغاز کرده‌اند، منتشر خواهد شد و می‌توانید در جریان جزئیات دقیق‌تر آلبوم‌های آنها از زبان خودشان قرار بگیرید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1393 - 10:17

دیدگاه‌ها

دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:12

گزارش خوبی بود
اگر با اعتماد به نفس و دقت و تبلیغات خوب آلبوم هاشونو منتظر کنن من فکر می کنم که آلبوم های موفق و خوبی باشن چون به هر حال تکنیکی و درت می خونن
البته ته صدا هم حتما لازمه دیگه

دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:25
سعید

بهروز صفاریان تو کارنامه اش با خشایار اعتمادی داریوش وسعید شهروز هم همکاری کرده و اخرین اجراشم برمیگرده به قطعه عذاب دوست داشتن در البوم 14 لهراسبی و یک قطعه هم با خشایار اعتمادی علی علی رو ساله 85 اجرا کرد و یک دمو دو صدای هم با فریدون تیتراز برنامه ساعت 25 بود
معین راهبر هم سابقه همکاری رضا صادقی و نیما مسیحا و معین ور تو کارنامه داره
و شهاب اکبری هم با محسن چاوشی هم زیاد همکاری کرده
و سیروان هم جز این گروه بود اما خوانندگی وتنظیمن رو هردو باهم شروع کرد
لطفا با بهروز صفاریان ، علیرضا افکاری مصاحبه کنید

65.49.68.191
دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:28

آلبوم بهروز صفاریان چه شود...

دوشنبه 17 آذر 1393 - 13:00
amehrdad gh

اما به نظر من تنظیم های بهروز صفاریان تنظیم های کهنه ای هستند و به درد موسیقی امروزی نمیخورن دیگه درحال حاضر نمیتونیم بهروز صفاریان رو تنظیم کننده ی خوبی بدونیم به نظرمن شهاب اکبری خیلی حرفه ای ترهست نسبت به تجربه و سنش تقریبا هم سبک بودن با صفاریان !

46.225.5.246
دوشنبه 17 آذر 1393 - 15:31
ايمان امير

بهروز صفاریان قدیمی و کهنه است ؟؟!
ها ؟!!
یه بار دیگه تکرار کن!!
من یه سوال از جمیع کارشناسانی که اینجا علمی و موشکافانه بحث و بررسی میکنن سوال میپرسم!
تاحالا اثری به نویی و خاصی "شب انتظار" در آلبوم شبح بهنام صفاریان شنیدید؟این آلبوم سال 86 اومد بیرون!!
یکم گوشاتون تربیت بشه خیلی خوبه.
بدون تردید بهروز بهترین تنظیم کننده کل موسیقی غیر سنتی کشور هست و تکون هم نمیخوره.

5.250.92.197
دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:28
سعید

بهروز تو البومش با روزبه بمانی داره همکاری میکنه
و قراره قطعاتی رو هم دو صدایی اجرا کنه با علی لهراسبی محمد اصفهانی سعید شهروز و فریدون و..

بهروز تک ترک زیاد داده با خشایار اعتمادی ترانه علی علی
با لهراسبی عذاب دوست داشتن
اولین بار بهروز سال 83 تو البوم غریبه خوند با فریدون

65.49.68.191
سه شنبه 18 آذر 1393 - 01:48
بی سرزمین تر از باد

دوستان لطفا در مورد چیزی که نمیدونن نظر ندن!
رو دست تنظیمای بهروز صفاریان هنوز نیومده! چه داخل چه خارج!

37.114.217.241
چهارشنبه 19 آذر 1393 - 17:26
Saeed Arbabpour

شهاب اکبری بهتر از صفاریانه؟!!!!
وات یور فاز؟!!
شهاب اکبری بهترین تنظیماش همون تنظیمای متوسطی بوده که واسه یگانه و چاوشی زده
الان که دیگه بهکل ضعیف
اون وقت منیای با بهروز صفاریان مقایسش میکنی که یه نسل موسیقی پاپ وامدارشه؟

65.49.68.183
دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:32

خيلي از خواننده هايي كه با اين افراد كار كردند هم صداي خاصي ندارن چه برسه اينها ...

دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:43

حتی فکر شنیدن ترانه هایی که بهروز صفاریان خونده هیجان زدم میکنه

دوشنبه 17 آذر 1393 - 13:27

جالبه یادمه وقتی سیروان خسروی آلبوم ساعت 9 رو منتشر کرد خیلی از همین هنرمند ها و البته مردم میگفتن که یه تنطیم کننده چرا باید خواننده بشه و اصلا اون رو چه به خوانندگی ولی خوب دیدیم که سیروان چه فضایی رو درست کرد و همون منتقد ها الان هوادار سیروان هستند حالا تازه این تنطیم کننده ها اومدن جلو !!!
میخوام بگم یه تنطیم کننده ی حرفه ای که کارش درسته اگر ته صدای خوب و خاصی داشته باشه از هر خواننده ای بهتر کار میکنه چون خودش میدونه چی میخواد و چیکار باید بکنه...چه بسا خیلی از همین تنطیم کننده ها هم ایده آل هایی توی سرشون هست که با هیچ خواننده ای نتونستن درش بیارن و اما وقتی خودش خواننده باشه قضیه خیلی فرق میکنه مثل راننده ای که اتومبیلش رو خودش ساخته !
البته امیدوارم هرکدوم از این تنطیم کننده ها سبک مخصوص خودشون رو داشته باشند و خدایی نکرده طوری نشه که شاهد تکرار مکررات باشیم و مثل خیلی از آهنگ های فعلی یه درام و یه گیتار آگوستیک با آکوردهای تکراری و یا علی از تو مدد ...

دوشنبه 17 آذر 1393 - 15:36
ايمان امير

پاراگراف دوم و سوم نظرت خیلی خوب بود. در مورد بخش اول هم هرچند اعتقاد دارم سیروان به کل خواننده نیست,اما سیروان یه خواننده اومد جلو و با صدای جالب و متفاوتی که داشت یه فضای زیبا رو پوشش داد.
الانم دوس دارم با ماهان بهرام خوان آشنا شی تا از یه ملودی،تنظیم و صدای خیلی نو و زیادی متفاوتش لذت ببری دوست من

5.250.92.197
دوشنبه 17 آذر 1393 - 18:49
فرهاد

ممنون از اینکه نظر منو مطالعه کردی و جواب دادی...
در مورد ماهان بهرام خان هم باید بگم چرا که نه ! حتما اینکار رو خواهم کرد ...سپاس

2.146.32.56
پنجشنبه 20 آذر 1393 - 10:29
اشكان نامدار

اين دوستمون آقاي ايمان متاسفانه چنان تعصب جاهلانه اي داره روي ماهان بهرام خان و چنان عنادي با سيروان خسروي داره كه هرجا اسمي از سيروان خسروي باشه مياد و نظر ميده و عليه سيروان صحبت مي كنه.
گاها درباره تنظيم هاي سيروان و كارهاي سيروان صحبت مي كنه و اون ها رو به قول خودش نقد فني مي كنه در حالي كه از نظر دانش موسيقيايي به هيچ وجه تخصص و سوادي نداره و فقط از روي تعصب صحبت ميكنه و فك مي كنه دليل اينكه ماهان بهرام خان تا كنون معروف نشده سيروان بوده .
در صورتي كه اگه كمي سواد فني داشته باشه متوجه ميشه سيروان چقدر كارهاش در سطح بالايي هستش.
البته به آقاي ايمان امير به عنوان كسي كه در كار تنظيم موسيقي هستم توصيه مي كنم كه از اين تعصب دست بردارند و در صورتي كه مايل هست حاضرم علمي اثبات كنم كه ايشون هيچي از موسيقي نمي دونند و اصلا سطح كارهاي سيروان رو درك نمي كنند

151.238.228.202
دوشنبه 24 آذر 1393 - 00:04
فرهاد

اشکان عزیز واقعا نمیدونم چی بگم !!!
بی دلیل نیست که خود سیروان نزدیک به یک ساله که با هیچ رسانه و مجله ای مصاحبه نمیکنه...
یک روز میگن سیروان تنطیم کنندس خواننده نیس یک روز دیگه میگن سیروان چون خوانندس هوادار داره نه بخاطر تنطیم کنندگی و هزار و یک حرف و حدیث دیگه!
امیدوارم این فضا درست بشه چون واقعا به ضرر موسیقی داره تموم میشه...

2.146.32.56
دوشنبه 17 آذر 1393 - 18:32

فراموش نکنید که احسان خواجه امیری هم ابتدا در کسوت اهنگساز و تنظیم کننده فعالیت میکرد

دوشنبه 17 آذر 1393 - 19:55

هرکس بتونه کار قوی ارائه بده مردم هم میپذیرن...
اینم که خواننده ها میگن تنظیم کننده ها نباید بخونن واسه اینه که می ترسن...

دوشنبه 17 آذر 1393 - 20:02

بهروز صفاریان یه استاد به تمام معناست.در هر عرصه ای موفق است.خوانندگی هم همینطور.هنوز داریم بعد از این همه سال آهنگ عذاب دوست داشتن،بامن بمون،به من چیزی بگو رو گوش میکنیم و لذت میبریم.

دوشنبه 17 آذر 1393 - 20:46

چه اشکالی داره یه تنظیم کننده ای که صدای خوبی داره خودش بخونه. در بین اینا من کارای میلاد ترابی رو بیشتر می پسندم. به نظر من اگه آلبوم ضربدر 2 میلاد توی یه کشوری مثل آمریکا یا کشورهای اروپایی و به زبون اونا منتشر میشد الان یکی از بهترین آلبوما میشد. چون اینجور سبک موزیک (تینیجری) بین مردم ما و علایقشون زیاد مرسوم نیست ولی این آلبوم قابلیت مقایسه با آلبوم های مطرح جهان رو داشت. در بین تنظیم کننده های دیگه که خواننده شدن و البته کاراشونم گرفته و موفق بودن "پازل باند" رو میشه نام برد با اینکه تازه خوانندگی رو شروع کردن ولی همین 7،8 تا کارشون خیلی با کیفیت بوده.

دوشنبه 17 آذر 1393 - 21:48

بهترینشون میلاد تاربیه که صداشم خوبه نسبت به بقیه ...

سه شنبه 18 آذر 1393 - 00:50

اون اهنگ بهروز هنوز توی گوشیمه.گوشش میدم. معرکه است.

سه شنبه 18 آذر 1393 - 01:14

نمیدونم چرا اما به شدت اعتقاد دارم که اقای یهروز صفاریان اون نوآوری که در البوم های محمد اصفهانی، فریدون آسرایی داشتند رو ندارن و به جز چند کار با فضا سازی مناسب (جشن رمضان محمد علیزاده)کار خوبی ارائه ندادن از تنظیم کارهای آرش اهنگری گرفته تا کاری که واسه ی علیرضا قرایی منش تولید کردن و کاری که برای علی لهراسبی انجام دادن که اگر ما سولو و بداهه نوازی احسان نی زن رو از کار برداریم فکر نمیکنم کار مغز داری باشه یا دو کاری که برای اقای خواجه امیری تنظیم کردن (دروازه های دنیا-تقدیر) که هیچ کدام با اقبال عمومی رو به رو نشد حتی تیتراژ سریال ماتادور یک بار در کنسرت اجرا شد اون هم در کنسرتی که خود اقای صفاریان حضور داشتن و بعد از اون دیگه هیچ وقت اجرا نشد،البته من در جایگاهی نیستم که کار ایشون رو نقد کنم اما احساس میکنم که موسیقی ایشون مثل قبل صدا دهی خوبی نداره و یک مقدار قدیمی شده (در کارهای الکترونیک)و بعد از البوم غریبانه که خیلی از زمان خودش جلو بود کار گوش نوازی ارائه ندادن در این که ایشون در سبک خودشون و کلا تنظیم خبره هستن شکی نیست و در دهه 80 زیبا ترین کارها رو ارائه دادن اما امیدوارم این روال رو در البوم اقای خواجه امیری پیش نگیرن شاهد همون صفاریان دهه 80 باشیم برای ایشون آرزوی موفقیت میکنم.

سه شنبه 18 آذر 1393 - 11:15

جرآت میخوام کسی از استاد بینظیر تنظیم یعنی استاد صفاریان ایراد بگیره
اصلا تو موسیقی پاپ بهتر از ایشون نداریم یه مشت آدم بی تجربه که فرق گیتار رو از ویولن نمیدونن میان راجع به استاد صفاریان نظر میذارن
آهای جماعت بی تجربه شما بهتره هوادار همونایی باشید که با یه نرم افزار تو زیرزمین خونه باباشون موزیک میسازن و تنظیم میکنن

شنبه 22 آذر 1393 - 15:00
محمدرضا بازجو

فریناز عزیز تنظیم کنندگان و آهنگسازانی مثل استاد علیرضا افکاری - نیکان ابراهیمی - حسن شماعی زاده - فرزاد فتاحی - سیروان خسروی و... هستند که خیلی استادانه تر و حرفه ای تر از بهروز هستند.
البته بهروز صفاریان هک جزو خوب های موسیقی کشورمونه

95.38.254.142
سه شنبه 18 آذر 1393 - 12:10

همكاري بهروز صفاريان با استاد كبير موسيقي پاپ ايران " شادمهر عقيلي " در آلبوم مسافر و دهاتي هيچگاه فراموش نخواهد شد ... به اميد همكاري مجدد اين دو ستاره!

سه شنبه 18 آذر 1393 - 12:38

به نظر من اگه يه تنظيم کننده يا اهنگساز يا خواننده روى نقطه قوت خودش بيشتر کارکنه اينده بهترى درانتظارشه.
من نميدونم چرا نبايد مقوله تنظيم .خوانندگى.ملودى.ترانه رو از هم تفکيک کنيم.
چقدر خواننده داشتيم که هم ترانه ميگفتن هم تنظيم ميکردن هم ملودى ميساختن الان ديگه دچار تکرار و از هم گسيختگى شدن.
چون نتونستن درک کنن که يه هنرمند نميتونه توى هر زمينه اى تو حرفه خودش ورود کنه و موفق باشه.
به نظر من شهاب اکبرى پدرام کشتکار ديگه اون ايده هايى رو که توى گذشته داشتن تو زمينه تنظيم ديگه ندارن.
همين البوم مازيار و حميد عسگرى چندتا قطعش رو شهاب اکبرى تنظيم کرد سال قبلشم البوم 13 و دلت با منه حباب محسن چاووشى و محمد عليزاده محسن يگانه رو تنظيم کرد
شما اين تنظيما رو کنار هم بزاريد اکثريت شبيه هم از لحاظ تکنيکاى تنظيم هيچ ايده جديدى به کار گرفته نشده حتى با گذشت زمان.
جالبه همين البوما هم زياد مورد استقبال قرار نگرفتن چون مخاطباى موزيک گوششون ديگه به شنيدن تنظيماى تکرارى عادت کرده.
فرشيد حسامى به نظر من اينده روشن ترى داره چون کنار بهروز صفاريان تجربه زيادى جمع کرده.
در مورد اميرجمالفرد چيزه خاصى واسه گفتن ندارم شما قطعه غلط کردم با دزيره و خوان هفتصد رو گوش کنيد 70 درصد سيمبل و افکتاى که روى کارا گذاشته شده شبيه همه.اصلا خلاقيتى توى کار نيست.
اما معين راهبر هومن نامدارى و ارون حسينى که اسمى ازش برده نشد به نظر من جاى گزين خوبى واسه بهروز صفاريان سيروان خسروى و کوشان حداد خواهند شد.
وسوسه خوانندگى بيشتر به خاطر کسب درامدو بيشتر ديده شدنه.
اين دليل نميشه که هرکس تنظيم کننده ترانه سرا ويا اهنگسازه خوبى باشه ميتونه خواننده خوبى هم باشه.
به نظر من روزبه بمانى واقعاا صداى قوى داره ((شب شيشه اى )) خوب ترانه مينوىسه با عليرضا افگارى هم دوست صميمى اه که بهترين اهنگسازه ايرانه ولى هيچ وقت خودشو درگير خوانندگى نکرد شايد اگه وارد اين مقوله ميشد حجم کار زياد دغدغهاى خوانندگى اونو از مسيره اصليش دور ميکرد.
به هر حال من هيچ مشکلى با اين عزيزان ندارم فقط اميدوار حال بد موسيقى ايران بهتر شه
ديگه خسته شديم ازبس البوماى عجيب و غريب با تبليغ زياد حتى يه سال قبل از انتشار البوم شنيدمو بعد انتشارش هيچى نديديم فقط ادعاا.
√√√√
به اميده البوم احسان

سه شنبه 18 آذر 1393 - 15:26
amir mahmudiyan

نظرت در مورد امیر جمالفر ما را بسیار شادمان کرد :)))))))))))))
70 درصد :||||||
اصلا فکر نکنم با استاندارد های سبک داب استپ آشنایی داشته باشی...
و اما خوان هفصد...
یه آهنگ هاوس که من نمی دونم چه ربطی به دزیره و غلط کردم داره...

188.211.66.236
سه شنبه 18 آذر 1393 - 20:37

اما من همچنان طرفدار تنظیم های فوق العادشون هستم

شنبه 22 آذر 1393 - 15:08

استاد علیرضا افکاری - نیکان ابراهیمی - سعید سام - کوشان حداد - شهاب اکبری - میلاد ترابی - فرزاد فتاحی - سیروان خسروی - مسعود جهانی - مهران عباسی - بابک مافی
این هنرمندان به جرعت بهترین و حرفه ای ترین تنظیم کنندگان حال موسیقی ایران هستند.
به افتخارشون بلند دست بزنید.......

شنبه 22 آذر 1393 - 22:54

خيلي خوشحالم،بالاخره بهروز صفاريان البومشونو دارن اماده ميكنن.هوراااا
چه شود:) .مرسي ازخبرخوبتون

یکشنبه 23 آذر 1393 - 15:01

خسته نباشید.... کاش از خواننده های دیگه هم گزارش میذاشتید....
مثل آقای ‍*** بابک مافی *** که هم تنظیم کننده قهاریست و هم صدای فوق العاده ای دارن...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آن میکروفون را بده به من | موسیقی ما