برنامه یاد بعضی نفرات
 
4 دیماه و با همراهی گروه موسیقی «بهار»
هنگامه اخوان به یاد لطفی آواز می خواند
موسیقی ما - بانو هنگامه اخوان به یاد استاد محمدرضا لطفی می‌خواند. هنگامه اخوان خواننده نام آشنای موسیقی ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی ما ضمن اعلام خبر فوق گفت: «۴ دی ماه و از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار وحدت با گروه بهار به روی صحنه خواهم رفت.»

این هنرمند پرآوازه فومنی با اشاره به رپرتواری که در این کنسرت ویژه بانوان به مرحله اجرا خواهد رسید گفت: «برنامه ما شامل دو بخش است و به اجرای قطعاتی در ماهور و اصفهان اختصاص دارد. در بخش اول آواز در ماهور، تصنیف مرغ سحر و دو تصنیف قدیمی که البته برای اولین بار با صدای من شنیده می‌شوند را اجرا خواهم کرد.»

او که بسیاری از تصنیف‌های ماندگار قمرالملوک وزیری و بانو روح انگیز را بازخوانی کرده درباره بخش دوم کنسرت ۴ دی ماه گفت: «تصنیف‌هایی که توسط امیر جاهد ساخته شده، ضربی، آواز اصفهان و تصنیف موسم گل از جمله قطعاتی هستند که در بخش دوم اجرا خواهند شد. به یاد استاد فقید «محمدرضا لطفی» در تالار وحدت برگزار می‌گردد.»

اخوان با اشاره به این کنسرت یادواره‌ای برای استاد مرحوم محمدرضا لطفی خواهد بود درباره نوازندگانی که در این اجرا او را همراهی خواهدن کرد گفت: «آزاده امیری (تار)، شیمابلوکی فر (کمانچه)، نسیم اربابی (کمانچه)، نازنین پدرثانی (تنبک) و مرجان راوندی (عود) در این کنسرت با من خواهند بود. این جوان‌ها از سال ۸۹ در حال همکاری با من هستند.»

او که در کارنامه کاری‌اش سابقه همکاری با زنده یاد مشکاتیان و زنده یاد لطفی (به ترتیب در گروه عارف و شیدا) را دارد سخنانش را اینگونه به پایان برد: «می‌خواهم از همین فرصت استفاده کنم و بگویم تمامی دست اندرکاران بنیاد رودکی و به ویژه آقای دکتر جمالی تمام تلاششان را انجام دادند تا این کنسرت برگزار شود. آن‌ها در دو برنامه‌ای که پیش از این در تالار وحدت برگزار کرده بودم هم به من کمک کردند. به علاوه آقای ارجمند مسئول دفتر موسیقی هم برای برگزاری این کنسرت از هیچ کوششی دریغ نکرد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1393 - 11:06

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 15 آذر 1393 - 21:07

براتون ارزوی بهترین ها رو دارم بانو

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنگامه اخوان به یاد لطفی آواز می خواند | موسیقی ما