برنامه یاد بعضی نفرات
 
منوچهر صهبایی از خورشیدفر سخن گفت؛
خورشیدفر زندگی را آسان می‌گرفت
موسیقی ما- علیرضا خورشید فر نوازنده با سابقه و چیره دست کنترباس امروز صبح از دنیا رفت. منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک در گفت‌و‌گوی کوتاهی با موسیقی ما از خاطرات مشترکش با مرحوم خورشید فر و ویژگی‌های شخصیتی مرد آرام و بذله گوی موسیقی ارکسترال سخن گفت:
 
  • - آقای صهبایی متاسفم از اینکه این گفت‌و‌گو به خاطر از دست دادن مردی است که از بهترین نوازندگان کنترباس ایران بود. خورشید فر از دنیا رفت...
متاسفانه من هم این خبر را تازه شنیدم و خیلی ناراحت شدم. باعث ناراحتی بسیار است که امروز بهترین نوازنده کنترباس را از دست دادیم.
 
  • - شما با آقای خورشیدفر تا چه حد آشنا بودید؟
من از دوران هنرستان ایشان را می‌شناختم. حتی در سال‌های قبل از انقلاب هم هر وقت به ایران می‌آمدم او را به عنوان یکی از اعضای ارکس‌تر می‌دیدم. همیشه از بهترین‌ها بود. بعد از انقلاب هم کار خود را با انگیزه و انرژی بالا انجام می‌داد.
 
  • - آخرین همکاری شما با آقای خورشیدفر مربوط به چه زمانی است؟
سال گذشته. جشنواهر پارسال یک ارکس‌تر زهی را رهبری کردم که آقای خورشید فر در آن کنترباس می‌زد.
 
  • - با توجه به سال‌های همکاری و البته سال‌های طولانی‌تر آشنایی اگر بنا باشد درباره ویژگی‌های بارز این نوازنده پیشکسوت صحبت کنید چه می‌گویید؟
او خیلی خوب بود. از نادر‌ترین انسان‌هایی بود که در عرصه موسیقی دیده بودم. هیچ وقت از او بدی ندیدم و حتی هیچ وقت ندیدم از کسی بدی بگوید و زبان به گلایه باز کند. یادم هست هر وقت با هم ملاقات داشتیم از بذله گویی‌هایم شاد می‌شدم. همیشه اهل جوک و شوخی و لطیفه بود. مسائل زندگی را خیلی راحت می‌گرفت. سعی می‌کرد با بیان کردن یک موضع خنده دار دیگران را هم به خنده وا دارد. در مجموع اصلا اهل این نبود که درباره مسائل زندگی شکوه و گلایه کند.
 
  • - یکی از خاطراتی که در مواجهه با او برایتان شکل گرفته را برایمان تعریف کنید؟
می‌خواهم درباره کار دیجگری که غیر از نوازندگی کنترباس انجام می‌داد صحبت کنم. خورشید فر خیلی خوب سوت می‌زد و دقیقا به خاطر همین توانایی در بسیاری از موسیقی فیلم‌ها از او استفاده می‌کردند. او در بسیاری از فیلم‌ها به جای ساز، با سوت ملودی می‌زد. چند وقت پیش که او را دیدم برایم حکایت جالبی درباره همین سوت زدن تعریف کرد. گفت یک نفر او را دیده وگفته اگر می‌خواهی بهرت سوت بزنی باید لب‌هایت را چرب کنی. خورشید فر گفت در جوابش گفتم: نه لازم نیست لب‌هایم را چرب کند. باید سبیل‌هایم را چرب کنی را بهتر سوت بزنم!
 
  • - سخن آخر...
او در ایران بهترین نوازنده کنترباس بود. از دست رفتن او ضربه سختی به موسیقی ما وارد می‌کند چرا که جایگزین کردن افرادی در حد او در ارکس‌تر کار بسیار سختی است. در چنین شرایطی بسیار بعید است بشود برای خورشیدفر جایگزینی پیدا کرد. از دست دادن خورشید فر باعث تاسف همه ماست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1393 - 14:42

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 5 آذر 1393 - 23:32

درگذشت استاد خورشیدفر رو به جامعه هنری تسلیت میگم /خواهشا غلط های املایی رو درست کنید در شان سایت نیست ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خورشیدفر زندگی را آسان می‌گرفت | موسیقی ما