برنامه یاد بعضی نفرات
 
حاشیه نگاری مراسم تشییع «مرتضی پاشایی»؛
همه برای وداع آمده بودند
موسیقی ما – حضور پرتعداد دوستداران مرتضی پاشایی در مراسم تشییع پیکر این خواننده باعث ترافیک شدید در حوالی چهار راه ولیعصر و پل کالج شد.

به گزارش «موسیقی ما»، این ازدحام به قدری بود که در اواخر برنامه کنترل نظم مراسم از عهده همه خارج بود و همین باعث بی نظمی های فراوان در اواخر برنامه شد.

حاشیه نگاری خبرنگاران «موسیقی ما» از محل برگزاری برنامه را می خوانید:

*پیش از آغاز مراسم چند جوان با سنج و دمام به هنرنمایی پرداختند و نوای عزا نواختند. روی پیراهن آنها عکس مرتضی پاشایی نقش بسته بود.

*برخی از حاضرین پوسترهایی در دست داشتند که عکس مرتضی پاشایی در کنار عکس زنده یاد «مجید بهرامی» روی آن دیده می شد. زنده یاد مجید بهرامی، بازیگر سینما و تئاتر، روز گذشته در نبرد با بیماری سرطان ناکام ماند.

*در هنگام اجرای «محمد علیزاده» و «بنیامین بهادری» بر پیکر «مرتضی پاشایی»، کسانی که در خیابان حافظ، خارک و ضلع دیگر خیابان استاد شهریار حضور داشتند قطعات را زمزمه می کردند.

*پس از اجرای بنیامین، پیکر زنده یاد پاشایی از درب جنوبی تالار خارج شد و به دلیل حضور انبوه مردم در خیابان حافظ، حرکت آمبولانس به سختی انجام می شد. اغلب مردم هم پشت آمبولانس حرکت کردند و برخی هم به سمت بهشت زهرا رفتند.

*تشییع پیکر این هنرمند فقید در داخل حیاط تالار انجام گرفت و همزمان با آغاز آن قطعه ماه عسل چند مرتبه و بدون توقف پخش شد.

*در لحظاتی که پدر مرتضی پاشایی بر پیکر فرزند خود روضه حضرت علی اکبر(ع) را می خواند، نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی هم همراه با مردم گریه می کردند.

*تخمین جمعیت حاضر در مراسم وداع با مرتضی پاشایی غیرممکن بود. تمام خیابان استاد شهریار، خیابان خارک و خیابان حافظ حد فاصل انقلاب تا نوفل لوشاتو کاملا مسدود شده بود. جمعیت زیادی هم روی پل کالج و پل حافظ حضور داشتند. صدها نیروی راهنمایی و رانندگی و انتظامی وظیفه برقراری نظم را بر عهده داشتند اما ترافیک سنگینی از میدان انقلاب تا بعد از میدان فردوسی ایجاد شده بود. در ورودی های مترو چهارراه ولیعصر(ع) تا یک ساعت پس از پایان مراسم ازدحام وجود داشت.

* یک دستگاه آمبولانس در خیابان های اطراف حضور داشتند اما به دلیل ازدحام جمعیت برخی از هوش رفتند.

* هنرمندان و چهره های سرشناس از درب معاونت هنری وارد حیاط تالار وحدت می شدند. به دلیل تجمع افراد عادی و تقاضای آنها برای ورود متاسفانه بین برخی از حاضرین با نیروهای حراست درگیری پیش آمد. سپس این درب را بسته شد و برخی از هنرمندان از جمله «ایرج نوذری» نتوانستند وارد حیاط تالار وحدت بشوند.

* چند دستگاه اتوبوس در ضلع شرقی تالار برای انتقال حاضرین به بهشت زهرا تدارک دیده شده بود.

* در خیابان حافظ و انقلاب چند جوان در کنار پیاده رو با گیتار قطعات مرتضی پاشایی را می نواختند و می خواندند که با استقبال مردم همراه شد.

*جمع کثیری از دوستداران این خواننده در پایان برنامه راهی پارک دانشجو شدند و در آنجا قطعات محبوب خواننده خود را زمزمه کردند.

*با اتمام مراسم «سید جواد هاشمی» پشت تریبون حاضر شد و از مردم درخواست کرد تا محل برگزاری را ترک کنند و راهی بهشت زهرا شوند.

*برخی از کتاب فروشی های میدان انقلاب عکس های زیبایی از مرتضی پاشایی را پشت شیشه فروشگاه های خود نصب کرده بودند.

* «پیروز ارجمند» (مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد) در گوشه ای از محوطه نظاره گر برنامه بود.

* تعداد محدود اتوبوس هایی که برای انتقال مردم به بهشت زهرا تدارک دیده شده بود، به هیچ وجه پاسخگوی تعداد بالای حاضرین نبود وخیلی ها با وسایل نقیله مختلف و تاکسی سعی کردند خود را به بهشت زهرا برسانند.

* بسیاری از عکاسان خبری با استقرار در سردر ورودی تالار وحدت در حال عکاسی بودند و با توجه به کاذب بودن سقف این محل، هر لحظه نگرانی ها از هر اتفاق تلخی وجود داشت. همین نگرانی باعث شد که مسئولین حراست تالار وارد عمل شوند و آن منطقه را تخلیه نمایند.

* در ازدحام شدید محل برگزاری برنامه، خانواده پاشایی دقایق کوتاهی را توانستند زیر تابوت او قرار بگیرند.

* تعداد زیادی از ستاره های موسیقی و سینما در محل برگزای حاضر بودند که به خاطر ازدحام شدید خیلی زود محل را ترک کردند و یا در داخل ماشین های خود نظاره گر شرایط بودند.

* بسیاری از حاضرین از شهرستان ها برای این برنامه خود را به تهران رسانده بودند و به طرق مختلف سعی داشتند آدرس بهشت زهرا را از حاضرین در جمع بگیرند.

* پدر مرتضی پاشایی به طرز عجیبی ساکت بود و این سکوت باعث شد نگرانی اطرافیان وی درباره او بیشتر و بیشتر شود.

* در حالی که مراسم در حال اجرا بود، زمزمه هایی از سوی نزدیکان پاشایی درباره دستگیری عامل انتشار فیلم تلخ لحظات آخر زندگی پاشایی در بیمارستان شنیده شد.

* خبرنگاران حاضر در محل به صورت لحظه ای در حال مخابره اخبار بودند.

* گفته می شد که شهرام شکوهی و روزبه نعمت اللهی نیز در این مراسم به اجرای زنده خواهند پرداخت، این اتفاق نیفتاد.

* «مهدی و عباس کُرد» در زمانی که تابوت را داخل آمبولانش قرار دادند بر اثر شدت فشار وارده از هوش رفتند و به نگهبانی تالار منتقل شدند.

* در لحظه تلاوت قران در ابتدای برنامه، سکوتی عجیب در محل برگزای برنامه حاکم بود.

* یک اکیپ مجهز فیلم برداری در حال تصویر برداری از مراسم بود. ظاهرا این مراسم امشب قرار است از یکی از شبکه های سیما پخش شود.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1393 - 13:10

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 25 آبان 1393 - 13:58

امیدوارم اونی که فیلم ها و عکسای ناراحت کننده رو پخش کرد، دستگیر و مجازات بشه.
خیلی پستی و رذالت می خواد همچین کاری.

یکشنبه 25 آبان 1393 - 14:28

اگر قرار شد پخش بشه میشه بگین چه ساعتی پخش میشه؟؟؟؟

یکشنبه 25 آبان 1393 - 15:50
حسین چاووشیست

امشب ساعت10.30 شبکه سه برنامه بعضیا

5.234.61.58
یکشنبه 25 آبان 1393 - 14:57

خیلی دلم میخواست منم الان تهران بودم اما به دلایلی نشد که بیام

یکشنبه 25 آبان 1393 - 15:12

دوستان امشب( یکشنبه 25 ابان)ساعت 22:30 شبکه سوم سیما برنامه " بعضیها " با اجرای علی ضیاء رو حتما ببینید...اختصاص داره به مرتضی عزیز..فیلم و مصاحبه ای از مرتضی قراره پخش بشه که تا حالا پخش نشده...موسیقی ما لطفا اعلام کنید تا همه بتونن ببینن...با تشکر

دوشنبه 26 آبان 1393 - 16:51
لیلا

تو این برنانه بعضیا مگه قرار نبود مرتضی پاشایی رو پخش کنن ؟؟!!
اون پخشی که انجام شد یه دقیقه هم طول نکشید .بعد درباره شهید بابایی صحبت کردن، چرا به اسم مرتضی برنامه ای رو به مردم میگید که ببینن در حالی که برنامه مرتضی نبود ؟؟!!
خوبه دیگه همه دارن از مرتضی عزیز استفاده میکنن . یه جوری گفتید که مصاحبه با مرتضی پاشایی قراره پخش بشه ما گفتیم فوقش ده دقیقه ای هست ...
اگه مادر شهید بابایی فوت نمیکردن درباره کی میخواستن صحبت کنن واقعا ؟؟!!

151.241.176.128
یکشنبه 25 آبان 1393 - 16:51

سلام منم به خانواده عزیزش و دوستان و طرفدارانش تسلیت میگم من خودم یکی از طرفدارانش هستم . رفتنش خیلی آزارم میده باورم نمیشه رفته هروقت اسمش تو تلویزیون میاد و میگن مرحوم یا زنده یاد مرتضی پاشایی دلم میلرزه واقعا صدای بی نظیری داشت حیف شد که رفت حیف . و خدا لعنت کنه اون کسایی رو که آخرین لحظات زندگی ایشون رو پخش کردند مرتضی و خانواده اش نبخشیدنش ما هم نمی بخشیمشون
حیف که دیگه نیستی برامون بخونی یکی هست تو قلبم
حیف که نمیتونم بغض ها تو ببینیم بغضم گرفته وقتشه ببارم
حیف که نبض و ضربانت نمیزنه . نبض احساستو میگیرم حالت خوش نیست
حیف که دیگه نمی تونیم نفس هاتو بشمریم نفس نفسم تو رو داد میزنه
خوب که درد نمیکشی راحت شدی عزیزم
آرمش ابدیت مبارکت باشه راستی سفارش ما هم به خدا بکن
دوستت داریم تا ابد

یکشنبه 25 آبان 1393 - 19:55

اقا مااونجا بودیم جنازه رو دفع نکردنا فردا ساعت5صبح

یکشنبه 25 آبان 1393 - 21:22

سلام
نماز یادتون نره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همه برای وداع آمده بودند | موسیقی ما