برنامه یاد بعضی نفرات
 
ساعاتی پس از اعلام خبر درگذشت این هنرمند فقید و در گفتگو با سایت «موسیقی ما» مطرح شد؛
علیرضا افکاری: «مرتضی پاشایی» از طریق موسیقی انرژی مثبت بی پایانی را به مردم تقدیم کرد
موسیقی ما – چندی پیش صحبت هایی مبنی بر همکاری بین زنده یاد «مرتضی پاشایی» و «علیرضا افکاری»، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی پاپ، انجام شده بود. سرنوشت اینگونه شد که چنین اتفاقی رخ ندهد و علیرضا افکاری اکنون پس از درگذشت خواننده آلبوم «یکی هست» درباره او صحبت کند. افکاری در بخشی از صحبت های خود به نقد آثار مرتضی پاشایی هم اشاره کرد و درباره میزان تاثیرگذاری او در موسیقی هم سخن گفت. گفتگوی سایت «موسیقی ما» با این آهنگساز در ادامه پیش روی شما قرار دارد:

علیرضا افکاری در ابتدا گفت:«میزان تاثیرگذاری این هنرمند در روند موسیقی کشور اهمیت ندارد. مهم این است که او مخاطبان گسترده ای دارد که پس از اعلام خبر درگذشتش به جلوی بیمارستان می آیند. با او همصدا می شوند و دوستش دارند. «مرتضی پاشایی» از طریق موسیقی انرژی مثبت بی پایانی را به مردم تقدیم کرد و صد در صد تمام این انرژی ها باز می گردد. زیباترین قسمت زندگی او همین بازگشت انرژی هایی بود که به مردم تقدیم کرد. این به نظر من اعجاز موسیقی است که باعث جاودانگی می شود.»

او در ادامه افزود:«به نظر من نباید پس از مرگ مرتضی پاشایی او را نقد حرفه ای کنیم. این آدم اگر در هر اندازه خوب یا بد اگر نقد بشود باز هم مخاطبانی دارد که دوستش دارند. به خاطر ملودی ها، احساس صدا و نوع کارهایش جذب شده اند و دوستش داشتند و دارند. به نظر من اشتباه است که بخواهیم از بعد حرفه ای راجع به این موضوع صحبت کنیم.  قطعا هنرمندی که روی مخاطب خود تاثیر گذاشته است یقینا احساس خوبی را منتقل کرده است. نمره دادن و قضاوت در مورد آثار جوانی که عمر کوتاهی داشته اشتباه است.»

این آهنگساز با سابقه صحبت های خود را اینگونه ادامه داد:«من امیدوارم در طول زندگی هنری هنرمندان قدر احساس آنها را بدانیم زیرا با ارزش است. قبل از اینکه اتفاق و پیش زمینه ای برای رفتن هنرمندان پیش بیاید همین انرژی های مثبتی که از او گرفته ایم را باید تقدیمش کنیم. باید بزرگی او را درک کنیم و احساس خوبش را دنبال کنیم. این اتفاق برای مرتضی رخ داد هرچند که در روزها و ماه های پایانی عمرش بیشتر بود. انرژی هایی که طی این یکی دو ماه اخیر به مرتضی تقدیم شد نشان می دهد که ظرفیت بالایی در بین مخاطبان و هنرمندان است. نکته مهم این است که امیدوارم این اتفاقات بابت ترحم نبوده باشد و حقیقتا او را از لحاظ شخصیت و هنر درک کرده باشند.»

افکاری نهایتا گفت:«همه متاثر هستند و این ناراحتی بیشتر به خاطر جوانی است که عمر او کوتاه شده است. امیدوارم روحش شاد باشد و می دانم که اینگونه است زیرا به آرامش رسید.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1393 - 09:07

دیدگاه‌ها

شنبه 24 آبان 1393 - 21:30

دقیقا همینطوره کاملا درست فرمودن.من و خواهرم با شنیدن آهنگها و صدای مرتضی عزیز طوری انرژی مثبت میگرفتیم و خستگی از تنمون در میرفت که خودمون هم تعجب میکردیم. انشالله خداوند پاداش این انرژی های مثبت رو تو اون دنیا به این عزیز بده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا افکاری: «مرتضی پاشایی» از طریق موسیقی انرژی مثبت بی پایانی را به مردم تقدیم کرد | موسیقی ما