برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرداد روحانی:
امیدوارم نخستین بار یک ارکستر ایرانی در تخت جمشید برنامه اجرا کند
موسیقی ما - شهرداد روحانی موزیسین نام آور ایرانی علاقه‌مند است نخستین کنسرت موسیقی در فضای تخت جمشید با حضور هنرمندان داخلی برگزار شود. به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، موضوع حضور آقای کیتارو در ایران و برگزاری کنسرت یانی در تخت جمشید مدت‌ها است در محافل خبری مطرح شده، اما شهرداد روحانی که رهبر ارکستر یانی است می‌گوید: اجرای یک هنرمند ایرانی در این مکان تاریخی می‌تواند نقش ارزشمندی در معرفی فرهنگ و هنر ایران به جهان داشته باشد.

روحانی در حاشیه بازدید از فرهنگسرای نیاوران در گفت‌و‌گو با سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در این خصوص گفت: چندین سال است که بحث حضور هنرمندانی چون یانی برای برگزاری کنسرتی در تخت جمشید مطرح است، اما من خودم به شخصه دوست دارم ابتدا یک هنرمند ایرانی اقدام به اجرای کنسرتی در آن فضا کند و نه یک هنرمند خارجی. البته در فرصت‌های بعدی می‌توان از هنرمندان دیگر برای برگزاری برنامه دعوت کرد اما خیلی خوب است اگر نخستین اجرا به هنرمندان داخلی و ایرانی اختصاص داشته باشد.

این موزیسین و آهنگساز نام‌آشنا در ادامه افزود: اگر برنامه آکروپلیس موفق بود به این دلیل است که اجرای برنامه توسط هنرمندانی از یونان صورت گرفت. همان‌طور که می‌دانید هر ساله در ماه‌های اوت و سپتامبر در یونان جشنواره‌ای برگزار می‌شود و از هنرمندانی از تمام نقاط دنیا برای برگزاری برنامه دعوت به عمل می‌آید و ارکسترهای معتبر تئاترهای خوب و در کل برنامه‌های بسیار موفقی در آنجا اجرا می‌شود ولی هیچ وقت این برنامه‌ها تا این حد موفق نبود و تا زمانی که یک هنرمند یونانی و بزرگ چون یانی در آنجا برنامه گذاشت، بسیار موفق ظاهر شد.

روحانی اظهار داشت: اگر به این برنامه دقت کنید می‌بینید که با استفاده از نور، رنگ و حتی موقعیت قرار گیری دوربین‌ها در عین حالی که برنامه اجرا می‌شد، مثل یک دکور توجه مردم را به نشانه‌های فرهنگی خودشان نیز جلب می‌کردند و موفقیت آن برنامه باعث معرفی آن مکان تاریخی به دنیا شد. من به یاد دارم دو سال بعد از آن کنسرت طبق آمار سازمان جهان گردی و توریسم یونان، استقبال توریست‌ها به آن منطقه چندین برابر شد که مهم‌ترین علت آن اجرای برنامه‌ای موفق در آن مکان بود.

او در پایان گفت: همانطور که گفتم به شخصه علاقه دارم یک هنرمند ایرانی در پرسپولیس و تخت جمشید برنامه اجرا کند و این کار بزرگ باعث معرفی بیشتر ایران به جهانیان می‌شود. در چنین برنامه‌ای باید نوع موسیقی و نوازندگان آن و حتی لباسی که قرار است بر تن هنرمندان باشد و در کل تمام تفکر بر این استوار باشد که معرف معرفت، تاریخ، فرهنگ و تفکر ایرانی باشد. البته در چنین رویدادی می‌شود از بعضی عوامل و نشانه‌های جهانی استفاده کرد و آن را با موسیقی خودمان تلفیق کرد، اما هنرمندان باید از کشور خودمان باشند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1393 - 19:16

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیدوارم نخستین بار یک ارکستر ایرانی در تخت جمشید برنامه اجرا کند | موسیقی ما