برنامه یاد بعضی نفرات
 
سراج عصر جمعه میهمان برنامه هفت اقلیم است
خواننده وداع روی آنتن رادیو فرهنگ
موسیقی ما - برنامه «هفت اقلیم» که جمعه‌ها به موسیقی اختصاص دارد این هفته میزبان حسالم‌الدین سراج، خواننده مطرح موسیقی ایرانی است.به گزارش موسیقی ما سراج جمعه ۹ آبان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ می‌ه‌مان این برنامه رادیویی است تا به سوالات مجری، کار‌شناس و مخاطبان این برنامه پاسخ بگوید.حسام‌الدین سراج که در ابتدای هفته «مسیحا» تجربه جدید خوانندگی خود را روانه باز کرده به رادیو فرهنگ می‌رود تا درباره تجربیات‌اش در حوزه موسیقی آییئنی و عاشورایی بحث‌هایی را مطرح کند.

سراج در سال ۱۳۳۷ در اصفهان‌زاده شد. وی خواننده موسیقی ایرانی و نوازنده سنتور و سه‌تار است و فرزند سید محمدرضا سراج است و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر می‌باشد. وی موسیقی را از سیزده سالگی با آموختن تنبک آغاز کرد. همچنین در زمینهٔ آواز از محضر مرحوم استاد محمود کریمی و استاد محمدرضا شجریان استفاده کرد. وی علاوه بر آواز، در برخی از آثارش آهنگ‌سازی را نیز به عهده داشته و با نواختن سنتور و سه‌تار نیز آشنایی دارد. همچنین در دانشکده هنرهای زیبا بحثی تحت عنوان شناخت هنر را تدریس می‌کند.

حسام الدین سراج با آلبوم «وداع» صاحب یکی از مشهور‌ترین آثار عاشورایی است که در چند سال گذشته در ایام محرم و صفر آن را به شکل زنده اجرا کره است. اخیرا هم آلبوم «مسیحا» با صدایی این خواننده و آهنگسازی بهرام خانی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است. این آلبوم با اشعار مختلفی که در طول تاریخ در وصف نرجس خاتون همسر امام حسن عسگری (ع) شکل گرفته است. از دیگر آثار او می‌توان به آلبوم‌های «جام الست»، «قصه گیسو»، «آئینه و آه» و «شهرآشنایی» اشاره کرد.

بخش موسیقی برنامه هفت اقلیم به تهیه کنندگی مرتضی صداقت گو، مشاوره محتوایی رضا جلالی، گویندگی ناصر قوام‌پور و با حضور امیر بهاری به عنوان کارشناس- مجری پخش می‌شود. این برنامه در طول سال به بررسی سبک‌ها و اثار مختلف موسیقی ایران می‌پردازد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1393 - 05:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خواننده وداع روی آنتن رادیو فرهنگ | موسیقی ما