برنامه یاد بعضی نفرات
 
تنظیم‌کننده آلبوم «پاروی بی‌قایق» در اولین گفت‌وگوی رسمی خود با «موسیقی ما» عنوان کرد؛
امیر جمالفرد: در تنظیم آثار، هیچوقت درگیر سبک‌ها نبوده‌ام
موسیقی ما – چند سال پیش بود که «محسن چاوشی» در حالی که به شدت درگیر کار روی آلبوم اش «پرچم سفید» بود، از کشف استعدادی جوان در زمینه تنظیم و موسیقی الکترونیک خبر داد که توانایی‌های جالب توجهی دارد و قطعا در صورت حمایت، میتواند جزو بهترین‌های این حوزه باشد. روزها گذشتند و «امیر جمالفرد» به عنوان تنظیم کننده، کارش را با چاوشی آغاز کرد و از همان ابتدای همکاری اش توانست نظرها را به خود جلب کند.

مهارت و استعداد او وقتی باتجربه و سابقه چاوشی توام شد، نتیجه اش آثاری بود که فارغ از هر سبک و عنوانی به خوبی مهر و امضای شخصی این جوان را به خود می دید و آرام آرام توانست نامی برای خود دست و پا کند.

حالا «امیر جمالفرد» در جدیدترین آلبوم «محسن چاوشی» یعنی «پاروی بی قایق» تنظیم دو قطعه مهم آلبوم را بر عهده داشته و «دزیره» و «خواب» حاصل جدیدترین نگاه او به مقوله موسیقی در آلبوم جدید این خواننده است.

با «امیر جمالفرد» درباره این آلبوم، محسن چاوشی، ایده های کاری و فضای موسیقی کشور گپ زده‌ایم که متن حاضر با اندکی جرح و تعدیل (و حذف بخش‌هایی از مصاحبه که مربوط به همکاری پر سر و صدای جمالفرد با «حامد زمانی» به خواسته خود امیر بود)، را درادامه می خوانید:
 
  • *محسن چاوشی اصولا هنرمندی پر وسواس و سختگیری است و اینکه دو قطعه از مهم ترین آثار آلبوم جدیدش را برای تنظیم به تو سپرده قطعا اعتماد بالای او به تو را نشان می‌دهد. این اعتماد چگونه شکل گرفته؟
قبل از هرچیزی باید بگم خدا را شاکرم برای همه چیز و جمله‌ای که واقعا از اعماق وجودم به آن اعتقاد دارم این است که : «محسن چاوشی به من یاد داد، من را تشویق کرد و با اعتمادش در حق من برادری کرد و خیلی خوشحالم که نتیجه این همکاری‌ها به لطف خدا رضایت بخش بوده . محسن همیشه وقتی اثری را برای تنظیم در اختیار من می گذارد، من را برای انتخاب‌هایم کاملا آزاد می‌گذارد و جمله‌ای که معمولا استفاده می‌کند این است که: «فقط سعی کن احساس ملودی حفظ شود.»
 
  • * تو هیچوقت درباره چگونگی آشنایی‌ات با «محسن چاوشی» صحبت نکرده‌ای. این آشنایی از کجا شروع شد اصلا؟
من در سالهای گذشته خودم برای خواندن اقدام کرده بودم. دوست داشتم خواننده باشم. برای عکاسی پیش یکی از دوستان عکاسم (محسن عسگری) رفتم و کارهایم را برایش گذاشتم تا بشنود . ایشان در همان مقطع وظیفه عکاسی از «محسن چاوشی» را هم داشت و همان جا به من گفت که دوست داری آثارت را محسن چاوشی بشنود و نظربدهد؟ و من هم که خیلی علاقمند بودم گفتم که خیلی دوست دارم و همین باعث شد که ایشان آثارم را به محسن چاوشی رساند و به مرور همین رویه باعث آشنایی من با محسن چاوشی شد. «خوان هفتصد» اولین قطعه‌ای بود که محسن آنرا برای تنظیم دراختیار من قرار داد. این قطعه برای آلبوم «پرچم سفید» استفاده شد و من در بخش میکس و مستر هم همکاری‌هایی را با محسن داشتم و همین استارتی بود برای همکاری من و این هنرمند. بعد همکاری ما وارد فاز جدیدی شد و قطعه «بگو مگو» و بعد هم قطعه «غلط کردم غلط» و آلبوم «من خود آن سیزده ام».
 
  • * درباره این اعتماد حرف نزدی. اعتماد محسن چاوشی چطور به تو جلب شد؟ یعنی کدام شاخصه کاری تو بود که باعث شد محسن برای همکاری با تو جدی‌تر شود؟
ببین این سوال را شاید خود محسن باید جواب دهد. ولی ماجرا این است که من هر زمانی که می‌خواهم برای محسن کاری را انجام بدهم همه تلاشم را میکنم تا کار به بهترین حالت ممکن باشد. یعنی من برای آن کار وقت و انرژی زیادی می‌گذارم. چندین و چند بار تنظیم‌ها را تست می‌کنم و سعی می‌کنم بهترین حالت ممکن را برای آن در نظر بگیرم. به هر حال محسن چاوشی بهترین خواننده ایران است و همین برای من کافی است که بخواهم بهترین صدا و محصول را داشته باشم. یک رابطه دلی هم بین ما هست و من محسن را خیلی زیاد به شخصه دوست دارم و نسبت به او احترام ویژه ای قائل‌ام. یعنی کارهای او را به چشم یک سفارش کاری نمی بینم. اصولا بهترین و بیشترین انرژی را صرف آنها می‌کنم و خروجی کار باید در بهترین حالت ممکن باشد.
 
  • * بعد از نخستین همکاری تو با محسن چاوشی بود که پیشنهادهای کاری زیادی به سمت تو آمد. خیلی از آنها را قبول نکردی. چرا آن اتفاق‌ها افتاد؟
البته من قبل از همکاری با محسن برخی تجربه‌های جسته و گریخته را در موسیقی داشتم ولی قطعا به این حرف اعتقاد دارم که آغاز کار هنری حرفه‌ای من از همکاری با محسن چاوشی شروع شد. بعد آن اتفاق بسیاری از چهره‌های سرشناس موسیقی که خودشان مولف بودند و آهنگسازی و تنظیم و ترانه سرایی هم می‌کردند سمت من آمدند و این برای من جالب بود. اتفاقا تعدادی از این همکاری‌ها را هم پذیرفتم و هنوز هم مشغول برخی از آنها هستم ولی ماجرا اینجاست که به شدت در یک سال گذشته روی آلبوم خودم تمرکز کرده‌ام و می‌خواهم هر چه زودتر آنرا وارد بازار موسیقی کشور کنم. آلبوم خودم برای من این روزها بسیار جدی‌ست و برای انتشارش وقت و انرژی زیادی صرف کرده‌ام.
 
  • * آلبومت چه زمانی وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد؟
به لطف خدا مشغولم و ابتدا شاید قبل از انتشار آلبوم چند تک تراک را در فضای مجازی منتشر کردم. چند سال پیش تنها یک قطعه را به صورت رسمی منتشر کرده‌ام و در مورد آن یک قطعه هم باید بگویم که نگاه امروزم نسبت به سالهای گذشته خیلی جدی تراست و کارهای جدیدم را با همان ایدئولوژی پرانرژی بودن و با طعم امروزی آماده می‌کنم. تنظیم آهنگ‌ها در آثاری که برای خودم می‌سازم در اولویت هستند از این رو در این آلبوم برای چند قطعه با دو تنظیم کننده غیر ایرانی و خوشنام دنیای موزیک هم همکاری دارم . کارها تنظیم محور‌اند و سعی‌ام این است که در هر قطعه رنگی جدید از موسیقی را به مخاطب ارائه کنم.
 
  • * همکاران تو در آلبوم شخصی‌ات مشخص شده‌ا‌ند؟
همکاران آلبوم من در بخش ترانه چهره‌های جوانی هستند مثل مصطفی کشیر و دوستان دیگر و من با آنها ارتباط خوبی گرفته ام و همین باعث شده که با آنها همکاری داشته باشم. من در همه این سالها درس‌های زیادی از محسن چاوشی یاد گرفتم. محسن خیلی از مواقع به من می گفت که امیر هر آنچه که دغدغه ات است را برو به سراغش و آنرا بخوان. مردم از تو می‌پذیرند و قبول می‌کنند. چون حرف دلت را زده‌ای و ادا در نیاورده ای. دروغ نگفته‌ای و مردم این چیزها را درک می‌کنند.
 
  • * محسن چاوشی و حسین صفا در آلبوم تو حضور ندارند؟
احتمال همکاری من با «حسین صفا» زیاد است و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. در مورد محسن چاوشی هم باید بگویم که محسن به هر حال استاد من است و مثل همیشه از نظارتش و راهنمای‌هایش استفاده می‌کنم. قطعا در بخش ملودی هم افتخار همکاری با محسن چاوشی در این آلبوم برای من هست.
 
  • * برسیم به آلبوم «پاروی بی قایق»... دو قطعه این آلبوم که اتفاقا جزو پرطرفدارترین آثار آلبوم نیز هستند را تو تنظیم کرده‌ای. «دزیره» و «خواب» که از همان روزهای ابتدایی انتشار آلبوم به خوبی مورد توجه قرار گرفته‌اند. ایده نوع تنظیم این آثار چطور شکل گفت؟ 
آلبوم «پاروی بی قایق» را بسیار دوست دارم و اعتقاد دارم فضاهای این آلبوم به شدت حرفه‌ای و فکر شده هستند. در مورد ایدئولوژی تنظیم‌ها هم باید بگویم که از همه نظر قبل از شروع تنظیم یک کار به آن فکر می‌کنم. خیلی‌ها از من می پرسند که سبک هایی که در آثار این آلبوم کار کرده‌ام چه نام دارد؟ ولی ماجرا اینجاست که من هرگز درگیر سبک‌ها در کارم نبودم و خودم را محدود به سبک‌هایی خاص نمی‌کنم. چون به نظرم اگر من برای تنظیم یک قطعه، سبکی را انتخاب کنم مجبورم که در آن چهارچوب کار کنم و خروجی کار قطعا شبیه آثاری می‌شود که مخترعین و خالقان این سبک داشته‌اند. پس نتیجه‌ای جز یک کار تکراری نخواهم داشت. به همین دلیل هرگز درگیر اسم سبک‌ها نمی‌شوم. روش من اینگونه است که در ابتدا چندین بار ترانه و ملودی کار را گوش می‌کنم و غرق در آن می‌شوم. محتوای کلامی کار برای من خیلی مهم است. اعتقاد دارم تنظیم یک قطعه باید همراستا با حرف‌های شاعر و بستری برای ملودی وصدای خواننده باشد. و در عین حال تنظیم یک کار مثل بسته بندی یک کالاست . وقتی یک کالای درجه یک در یک بسته بندی شیک و لوکس باشد و در فضایی امروزی، قطعا آن کالا کالایی پرطرفدار می‌شود.
 
  • * تنظیم قطعه «دزیره» چند بار عوض شد؟
همین یک تنظیم را زدیم و به آن پرداختیم. یک عاشقانه کهن که سعی کردم با موسیقی روز دنیا آنرا تلفیق کنم. برای همین سراغ تلفیق یک ساز آکوستیک و موسیقی الکترونیک رفتم و به این نتیجه رسیدم که باید با ترکیبی از ویولن و صداهای الکترونیک این فضای عاشقانه را به نهایت رساند. روی جزئیات به صورت شبانه روزی فکر کردم و به قطعیتی رسیدم که این عاشقانه فرانسوی با اجرای بی‌نظیر میثم مروستی نتیجه‌بخش خواهد بود و بعد از اینکه در مورد این جزئیات با میثم مروستی حرف زدم، او با هنر قابل احترامش به خوبی توانست در استودیو اجرا کند و «دزیره» با این روند متولد شد.
 
  • *«وهم آلود بودن» فضای قطعه «خواب» به قدری ملموس از آب درآمده که خیلی ها اعتقاد دارند تنظیم این اثر باعث شده ملودی و کلام بهتر و عمیق تر مخاطب را درگیر کند. این فضای وهم آلود و جذاب از کجا آمده؟ ایده از کجا نشات گرفته؟
کمی توضیح‌اش پیچیده است. من از زمان کودکی عادت عجیبی داشتم که شاید درک آن کمی برای خیلی‌ها سخت باشد. من وقتی به خواب می‌رفتم، می دانستم که خوابم و در عالم خواب هم زندگی می‌کردم در حالی که به خوبی می دانستم این اتفاقات در عالم واقعی نیست و من خوابم! مثلا خیلی دوست داشتم بدانم وقتی کسی از پرتگاه سقوط می‌کند چه اتفاقی برایش می‌افتد و می‌رفتم سراغ این ماجرا و تست می‌کردم! همین الان هم همین طور هستم. بعد دیدن فیلم Inception به این فکر کردم که چقدر جالب است که یک نفر در دورترین نقطه دنیا از این حالت آگاهی در خواب فیلم ساخته و بالاخره همه آن چیزهایی که من به بقیه می‌گفتم و مردم باور نمی کردند، در این فیلم به همه ثابت شد. اینها را گفتم که به این برسم که کلا در زندگی‌ام ارتباط خوبی با خواب دارم و خوابیدن برای من یک زندگی دیگر است. «محسن چاوشی» تهران نبود و زنگ زد گفت قطعه خواب را تنظیم کنم. چند باری با پیانو ملودی را شنیده بودم و البته ملودی را حفظ بودم. محسن گفت که تا زمانی که بر می‌گردد روی تم اصلی قطعه کار کنم. محسن آمد و اصل ملودی را هم به من داد و جالب اینجا بود که مدت زیادی برای نهایی شدن پروژه زمان صرف نشد.
 
  • * یعنی تو همه خیالات‌ات را که در دنیای خواب دیده بودی را وارد کار کردی؟
در خیالاتم آن فضاسازی‌ها را انجام داده بودم و فقط آنها را به مرحله عمل رساندم. کمی پیچیده است ولی برای خودم هم جالب است که انقدر از تصورات دنیای غیر واقعی و خواب آلود من خیلی‌ها لذت برده‌اند. به نظرم قطعه «خواب» یک کابوس عاشقانه ست. من در آهنگ خواب همه سعی ام این بود که با صداها تصویر بسازم. در واقع من در این کابوس عاشقانه باید فیلمی می ساختم که هم لحظات فرود و سقوط یک داستان را برای مخاطب به تصویر بکشم و هم جلوه های ویژه در آن به کار ببرم البته فقط با استفاده صداها و بدون دوربین فیلم برداری. شما با صداها میتونید یک فیلم در ذهنتان ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آبان 1393 - 00:20

دیدگاه‌ها

شنبه 10 آبان 1393 - 12:19

ممنون از موسیقی ما ممنون از آقای جمال فرد
به نظرم بهترین آلبوم محسن تا به حال پاروی بی قایق و بهترین ترکش قطعه خوابه
دیونه کنندست این ترک

شنبه 10 آبان 1393 - 14:49
Siavash (شادمهر.محسن چاوشی.علی اصحابی.حمید عسکری.علی لهراسبی)

بهترین آلبوم حریص و بهترین قطعه چمدون

5.234.97.230
شنبه 10 آبان 1393 - 17:03
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

دعوا نکنید بهترین آلبوم حریص و بهترین قطعه پروانه ها

37.98.20.100
شنبه 10 آبان 1393 - 17:55
داریوش چاوشیت

همه ی آلبوما و قطعات چاوشی عالی هستن من فقط نظر خودمو گفتم آلبوم حریص به نظرم بهترین قطعش کافه های شلوغه

5.222.67.174
شنبه 10 آبان 1393 - 19:12
حسینی لقب رضا

بهترين البوم يه شاخه نيلوفر و بهترين قطعه هم قله خوشبختي
هرچند فعلا نميشه البوم پاروي بي قايق تو بين البوم ها قرار داد هنوز زوده قضاوت كرد
دركل من كه خيلي از البوم جديد راضي بود

2.184.98.84
شنبه 10 آبان 1393 - 19:41
سعید

دزیره بهترین ترک البوم بود به نظره من
و این قطعه هم با فرزاد فرزین هم دوصدایی می خوند محسن عزیز هم جالب میشد

2.180.249.167
شنبه 10 آبان 1393 - 21:23
علی-طرفدارای آقای خاص

اصلا که اینجور شد...
بهترین آلبوم حریص و بهترین قطعه بوف کور

2.186.80.72
شنبه 10 آبان 1393 - 23:09
میلاد

بهترین البوم پرچم سفید
بهترین قطعه قطار

2.190.216.207
یکشنبه 11 آبان 1393 - 00:16
قیماخ

بهترین آلبوم پاروی بی قایق بدون تعصب
بهترین قطعه سنگ صبور

198.74.60.220
یکشنبه 11 آبان 1393 - 14:18
حسن عاشق چاوشی

بهترین البوم بی شک پاروی بی قایق
بهترین قطعه قطار

95.38.188.95
یکشنبه 11 آبان 1393 - 14:27
amir mahmudiyan

بهترین آلبوم پاروی بی قایق (تمام قطعات محشره)
بهترین قطعه بوف کور (البته خیلی سخته انتخاب بهترین قطعه بین اون همه قطعه ی عالی :p )

2.190.97.72
یکشنبه 11 آبان 1393 - 20:55
Saeed Arbabpour

بهترین آلبوم : پاروی بی قایق
زیباترین آلبوم : من خود آن سیزدهم
بهترین قطعه : هر روز پاییزه-بوف کور
زیباترین قطعه : سنگ صبور-ستمگر

65.49.68.154
یکشنبه 11 آبان 1393 - 21:12
behireal

بهترین آلبوم پاروی بی قایق.
بهترین قطعه(از همه نظر) سنگ صبور.
بهترین تنظیم غلط کردم غلط.
بهترین ترانه قطار.
Special one

46.41.203.196
دوشنبه 12 آبان 1393 - 14:56
Saeed Arbabpour

بهترین آلبوم : پاروی بی قایق
زیباترین آلبوم : من خود آن سیزدهم
بهترین قطعه : بوف کور-هر روز پاییزه
زیباترین قطعه : سنگ صبور

178.157.42.248
سه شنبه 13 آبان 1393 - 21:57
محمد

اساتید گرامی مظمئنا بهترین آلبوم چاوشی من خود آن سیزده بود و آلبومای پرچم سفید و پاروی بیقایق جزو ضعیف ترین آلبومای چاوشی بودن
اینو بی تعصب میگم و به عنوان یه طرفدار دوآتیشه محسن چاوشی
و بهترین قطعه ای که چاووشی اجرا کرده قطعه سنگ صبور بوده تو آلبوم سنتوریش
پرچم سفید و پاروی بی قایق در حد واندازه های دیگر آلبومای چاوشی نبودن

2.182.241.72
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 13:09
حسن عاشق چاوشی

بله بله
استاد محمد استفاده کردیم

95.38.167.46
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 22:59
Saeed Arbabpour

چناب محمد... اومدی همه رو استاد خطاب کردی بعد مثل بقیه نظر دادی؟!!
حداقل یه نقد فنی-ساختاری مینوشتی استفاده کنیم !!!!

212.50.240.127
شنبه 10 آبان 1393 - 12:32

الان ديگه طرفداراي چاوشي موندن كجا و در چه پستي كامنت بزارن ...
واقعا پاروي بي قايق غوغا كرده ...
در مورد جمالفرد هم بايد بگم چقد صادقانه در مورد چاوشي و البوم حرف زد ...
تشكر ميكنم از جمالفرد و مثل هميشه از موسيقي ما

شنبه 10 آبان 1393 - 12:48

چقد این پسر دوسداشتنیه ! واقعا خلاق و با استعداده .. بیشتر از اون چیزی که فکرشو میکردم خوب کار کرد ! یعنی سنگ تموم گذاشت ... خصوصا خواب که با فضاسازیاش یه فیلم سینمایی رو تصویر سازی میکرد ! توو آلبوم پرچم سفید خیلی خوب کار کرد ولی به نظرم جنس اون کارا با صدای محسن جور در نمیومد .. غلط کردم واقعا عالی تنظیم شد و همه جوره اون ترک غول بود !
راستش وقتی شنیدم بجای فرشاد حسامی قراره امیر جمالفرد خوابو تنظیم کنه ، یه مقدار دو دل شدم که آیا کار خوب میشه یا نه ولی الان میگم این ترک شاهکار تنظیم شده ! البته ملودی و شعر خیلی به موفق شدنِ این قطعه کمک کردن .. ممنون از امیر عزیز که همه جوره تلاش کرد تا بهترین اتفاق ها واسه این 2 ترک بیفته ..چقدر ساده و دلی حرف زده بود ، خیلی خوشم اومد
بی شک "پاروی بی قایق" بهترین آلبوم چاوشی تا به الانه

شنبه 10 آبان 1393 - 13:22

این آلبوم عالی بود ..... هر چقدر حرف بزنن درموردش کمه....

شنبه 10 آبان 1393 - 13:52

با درود به اقای جمالفرد عزیز////

اولا باید یه خسته نباشید جانانه بگم بابت تنظیم خارق العاده ی "خواب"...
دوم یه پیشنهاد دوستانه دارم برات... سعی کن در مورد همکاری هات با برخی خواننده ها که وجهه ی مردمی ندارن بیشتر فکر کنی...!باید با مردم بود و برای مردم کار کرد تا بتونی بین همین مردم مانگار بشی

هر چی نباشه تو کارت رو با محسن چاوشی بزرگ شروع کردی و برای ده سال بعدِ منِ چاوشیست نوستالژی ساختی...
---

موسیقی عزیز لطفا بچاپ

شنبه 10 آبان 1393 - 14:04

واقعا قطعه خواب برای من تصویر سازی شد.خیلی خوب تنظیم کردند ایشون .
ممنون از موسیقی ما.

شنبه 10 آبان 1393 - 14:11

اينجاشو واقعا كاملا درست گفتي ...به هر حال محسن چاوشی بهترین خواننده ایران است و همین برای من کافی است که بخواهم بهترین صدا و محصول را داشته باشم.

شنبه 10 آبان 1393 - 14:25

بسیار عالی بود

شنبه 10 آبان 1393 - 14:49

کار امیر عالی بود
ترک خواب رو خیلی دوس دارم
امیدوارم البوم خودش بزودی منتشر بشه

شنبه 10 آبان 1393 - 14:50

امیر جمالفرد در بخش تنظیم اهنگ خواب حرفی برای گفتن نذاشت.
اصن مگه محسن میره ادم معمولی رو پیدا میکنه.
.
نمیدونم کی قدر محسن رو میخوان بدونن

شنبه 10 آبان 1393 - 14:59

سلام
عشق است محسن چاوشي
ممنون از موسيقي ما، بابت پوشش خبري آلبوم زيبا و موفق آقاي چاوشي عزيز
آقا من ديونه تركهاي خواب، يوسف، يه خونه كوچيك، قهوه قجري هستم
تا حالا بيشتر از هزار مرتبه ترك خواب رو گوش دادم و لذت بردم و هنوزم سيرش نشدم
همچنين از صحبت هاي آقاي جمالفرد نيز كمال تشكر و قدرداني را دارم.

شنبه 10 آبان 1393 - 15:20

خیلی جالبه از وقتی خواب رو شنیدم یاد شاهکار کریستوفر نولان یعنی اینسپشن می افنادم
قطعا خواب یکی از مدرن ترین آهنگ های موسیقی ایرانه
خیلی تصویر سازی امیر جمالفردو در این قطعه دوست دارم
واقعا خواب قشنگی بود این ترک!!!!!!!

شنبه 10 آبان 1393 - 15:22

امیر جمالفرد واقعا محشره...
منتر آلبوم خودش هم هستم... صدای خوبی داره.

شنبه 10 آبان 1393 - 16:10

به هر حال محسن چاوشی بهترین خواننده ایران است و همین برای من کافی است که بخواهم بهترین صدا و محصول را داشته باشم. یک رابطه دلی هم بین ما هست و من محسن را خیلی زیاد به شخصه دوست دارم و نسبت به او احترام ویژه ای قائل‌ام. یعنی کارهای او را به چشم یک سفارش کاری نمی بینم. اصولا بهترین و بیشترین انرژی را صرف آنها می‌کنم و خروجی کار باید در بهترین حالت ممکن باشد.تشکرازمحسن جاوشی عزیزوهمه همکارانش همین <3

شنبه 10 آبان 1393 - 16:26

به نظرم کار درستی میکنه که توی چهارچوب سبک ها کار نمیکنه

چون اولا اینجوری میتونه امضای خودشو توی کارش بیاره.
مثل کاری که همیشه محسن میخونه و امضای خودش داخلش هست

ثانیا اگه بره توی یه سبکی کار کنه، اگه از خودش بخواد حرف جدیدی بزنه، بهش میگن که این کار اصلا توی اون سبک نیست!
اگرم بره دقیقا داخل چهارچوب کار کنه به کارش برچسب اقتباس و کاور میزنن!

پس برای حفظ خلاقیتشم که شده باید بره و کارای با امضای شخصیش رو پیش ببره...

دزیره و خواب دو تا از بهترینای البومن...
هر چند تنظیم قهوه قجری، تفنگ سرپر ، پاروی بی قایق، کلنجار و وصیت به نظرم در کنار خواب و دزیره ، همگی عالی هستن...

محسن توی این البوم به همه نشون داد اگه میخواید اهنگ شاد هم کار کنید نیاز نیس ریتم 6 و 8 داشته باشه. میشه یه کار مدرن مثل جز با سبک فانک راک تنظیم کرد...

البوم تنظیم ضعیف نداشت. توی تنظیمش حرفی نیست.
هر چند باقی بخش هاشم فوق العاده و عالی هستن

فقط من تعجب کردم که محسن با چه سرعتی به یکی از بهترین تنظیم کننده های ایران تبدیل شد
خسته نباشی ساده ی شگفت انگیز ;)

شنبه 10 آبان 1393 - 16:51

دزيره عالي بود و همچنين خواب ...
دركل البوم خيلي خوب بود

شنبه 10 آبان 1393 - 19:12

به نظر من قطعه ی خواب بی نظیر بود.من با این آهنگ زندگی میکنم ولی به نظرم توی تنظیم های دیگه ایشون خیلی اغراق وجود داره

شنبه 10 آبان 1393 - 19:18

وای خدا وقتی محسن چاوشی بنده توئه تو خودت دیگه چه غوغایی هستی
خدایا ممنونم بخاطر خلقتش

شنبه 10 آبان 1393 - 20:47

درود بر محسن چاووشی
یه انسان به تمام معنا
واقعا کار امیر جمالفردم عااالیه...
ممنون بابت مصاحبه ی خوب تون.

شنبه 10 آبان 1393 - 21:25

استاد تاحالا استعداد های خوبی از جمله حسین صفا و امیر ارجینی و امیر جمالفرد و ........ رو کشف کرده

شنبه 10 آبان 1393 - 23:44

به نظر من نقطه قوت آلبوم قایق بی پارو تنظیم هاش هست.
امیر جمالفرد هم خیلی با استعداده مخصوصا در ترک غلط کردم عالی بود

یکشنبه 11 آبان 1393 - 01:08

موسیقی نوین = چاوشی

یکشنبه 11 آبان 1393 - 11:40

مصاحبه ی جالبی بود ...

اوج قطعه خوا اینه که بعد از اینکه به ملودی و تنظیم خو میگیری متوجه معنای عمیق شعر کار میشی !

یکشنبه 11 آبان 1393 - 14:24

انصافا خیلی عالی از پس کار بر اومد مخصوصا ترک خواب که تصویر سازی فوقالعاده ای داره

محسن چاوشی با این البوم یه دوره جدید از مسیر هنریش رو استارت زد
خیلی داره کارهای اقای خاص جذاب میشه و صبر ما کم

دوشنبه 12 آبان 1393 - 11:24

ترک "دزیره" و "خواب" از بهترینای "پاروی بی قایق" بود و وقتی این دوتا آهنگو شنیدم محو تصویرسازیه اونا شدم.
کارتون بی نظیر بود آقای جمالفرد و براتون بهترینارو آرزو میکنم. منتظر آلبوم خودتون هستم.

چهارشنبه 21 آبان 1393 - 12:26

بچه ها شروع آهنگ خواب با صدای یک زنه! کسی میدونه دقیقا چی میگه؟ من بیش از صد بار گوش دادم در این حد فهمیدم که میگه: فک کن، داره گوله برف میاد!!

پنجشنبه 22 آبان 1393 - 22:46
وحید

تو یکی از وبلاگها خوندم که میگه:
"من از فکرت بیرون نمیرم، داره کلی برف میاد قد یه بارون بهاری...دستتو بکن توی قاب! سریع تر!..."

199.111.239.115
چهارشنبه 28 آبان 1393 - 20:20
پدرام

مرسی وحید جان، آره این چیزایی که گفتی خیلی بهش نزدیکه، احتمال زیاد همینه

76.164.218.20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیر جمالفرد: در تنظیم آثار، هیچوقت درگیر سبک‌ها نبوده‌ام | موسیقی ما