برنامه یاد بعضی نفرات
 
از روز شنبه 26 مهرماه؛
«اتاق گوشواره»؛ اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» در ایران منتشر شد
موسیقی ما – اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» در ایران منتشر شد. «اتاق گوشواره» پس از «شیراز چل ساله» و «دلتنگ شو» سومین آلبوم دنگ شو است اما دو اثر قبلی آنها با وجود پخش جهانی، مجوز رسمی انتشار در ایران نداشت. آلبوم دنگ شو از سوی شرکت «آوای باربد» به مدیریت «حمید اسفندیاری» مطابق اعلام قبلی از صبح روز شنبه 26 مهرماه راه بازار را در پیش گرفت. آهنگسازی و تنظیم ها توسط این گروه انجام شده است و «طاها پارسا» و «رضا شایا» به عنوان ارکان اصلی دنگ در این مجموعه هم حضور دارند. «علی زندوکیلی» و «سعید آتانی» خوانندگان اتاق گوشواره هستند.

اشعار از سروده های «مولانا»، «سعدی»، «عارف قزوینی»، «فریدون مشیری» و زنده یاد «سیمین بهبهانی» است. همچنین «مازیار عبایی» و «امیر چمنی» به عنوان ترانه سرا در این آلبوم حضور دارند. «اسحاق چگینی»، «نیما عظیمی نژاد»، «سام مظاهری» و «خشایار روانگر» هم عهده دار وظیفه نوازندگی بوده اند.

در توضیح انتخاب اسم اتاق گوشواره برای این آلبوم آمده است:« در معماری ایرانی، در دو طرف اتاق شاهنشین، دو اتاق کوچکتر قرار دارد که به آنها اتاق گوشواره میگویند. زمانی که تعداد مهمانها زیاد باشد، درهای اتاق گوشواره را باز میکنند تا میهمانی بزرگتر شود. در عمارت عالیقاپو و بسیاری از بناهای دیگر، نوازندگان در اتاق گوشواره مینواختند.»

از سوی دیگر طاها پارسا چندی پیش در گفتگو با سایت «موسیقی ما» پیرامون آلبوم اتاق گوشواره اعلام کرد:« من در مورد فضای کار به صورت تخصصی نمی توانم نظر بدهم. به دلیل اینکه بخش عمده طراحی این بخش توسط دوست و برادر خوبم «شایا» انجام می شود. از دیدگاه من به عنوان یک مخاطب که با این گروه همکاری هم دارد، فضای این آلبوم برگرفته از مسیری است که دنگ شو تا کنون طی کرده است. این نتیجه حال و مود دنگ شو در سال های 91، 92 و 93 است که نهایتا به یک فضای آرامش بخش و تا حدودی شاد در قطعات ختم می شود. من نمی توانم قطعات دنگ شو را تقسیم بندی کنم. قطعه «بی خوابی» در این آلبوم که من آن را بسیار دوست دارم کاملا ریتمیک است و در این آلبوم ریتم جریان دارد. یعنی از شروع پخش سی دی تا پایان، بازی های مختلفی از ریتم را می شنویم و به شایا تبریک می گویم. به واسطه تجربه ای که در این سالها به دست آورده است توانسته است استفاده جذابی از ریتم در آلبوم اتاق گوشواره داشته باشد.»

گفتنی است که «دنگ شو»، «یار بیگانه نواز»، «حلوا»، «بی خوابی»، «آبان، کاشی 16»، «ماهی ها»، «دلبند»، «سیاهی» و «پایان» عناوین نه قطعه آلبوم این گروه است.

از کاربران فهیم سایت «موسیقی ما» تقاضا داریم به جهت حفظ حقوق مادی و معنوی صاحبان و مولفان این اثر، نسبت به تهیه نسخه اصلی آلبوم اقدام نمایند.
اتاق گوشواره (demo)
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 - 01:28

دیدگاه‌ها

یکشنبه 27 مهر 1393 - 13:10

چرا جدیدا دمویی که میخواید بذارید اول مطلبو میذارید 10 ساعت بعد فایل دمورو میذارید خب پست رو کامل کنید بعد بذارید
کیفیت رو دارید فدای کمیت میکنیدا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «اتاق گوشواره»؛ اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» در ایران منتشر شد | موسیقی ما