برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرتی برای بانوان؛
نیاوران میزبان گروه «ترمه» و مخاطبانش می‌شود
موسیقی ما - گروه «ترمه» شنبه ۱۹ مهرماه کنسرت ویژه بانوان را در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کند.

به گزارش موسیقی ما، این کنسرت که از دو بخش در ردیف موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی (مقامی یا محلی) تشکیل شده در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

بخش نخست این کنسرت که در دستگاه ماهور و آواز دشتی اجرا می‌شود متشکل از پیش‌درآمد ماهور ساختهٔ نوید دهقان، تصنیف «دل ما را شکستی» (با شعری از سالک اصفهانی)، قطعه «طلوع» ساخته استاد حسین علیزاده (با شعری از سعدی)، تصنیف «افسون سخن» (با شعری از حسین پژمان بختیاری) ساخته نصرالله زرین پنجه، قطعه «شور شباهنگ» (با شعری از هوشنگ ابتهاج) و آهنگی از نوید دهقان و تصنیف «وطن» می‌باشد.

 بخش دوم این کنسرت به اجرای قطعه‌هایی از موسیقی محلی نقاط مختلف ایران اختصاص دارد. تصنیف «گل‌آسا جونوم»، تک‌نوازی کمانچه، «سه گُدار» با شعری از باباطاهر، قطعه «پریچهر و پریزاد» ساخته درویش‌خان، تصنیف «جومه نارنجی» و تصنیف «صوت کبوتر» قطعه‌هایی هستند که در بخش موسیقی نواحی اجرا می‌شود

. در این کنسرت که ساعت ۱۹ روز شنبه ۱۹ مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، آزاده امیری (تار)، نسیم اربابی (کمانچه)، رخساره رستمی (عود)، مریم ملا (تنبک)، زهرا رنج‌پور (دف و دایره)، نیلوفر شهبازی (کمانچه) و فریبا معظمی (خواننده)، به عنوان اعضای گروه موسیقی «ترمه» حضور دارند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 - 01:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نیاوران میزبان گروه «ترمه» و مخاطبانش می‌شود | موسیقی ما