برنامه یاد بعضی نفرات
 
پوریا اخواص یکی از خوانندگان آلبوم باده توئی
جشن موسیقی ما؛ انگیزه زیبایی برای بهتر بودن و بهتر شدن
موسیقی ما - پوریا اخواص خواننده جوان آواز ایرانی به عنوان یکی از خوانندگان آلبوم موفق باده تویی به آهنگسازی استاد حسین علیزاده برگزاری جشن موسیقی ما در سال گذشته را زمینه ساز بهتر بودن و بهتر ماندن اهالی هنر می‌داند. این خواننده که به خاطر باده تویی در لیست نامزد‌ها قرار گرفته است با موسیقی ما گفت‌و‌گویی انجام داده که شرح آن در ادامه آمده است:
 
  • از اینکه از سوی مردم یکی از بالا‌ترین آرا را در بخش بهترین آلبوم موسیقی سنتی به دست آورده‌اید چه احساسی دارید؟ آیا فکر می‌کردید در نظرسنجی سایت موسیقی ما یکی از نامزد دریافت تندیس طلایی باشید؟
البته که بسیار خوشحال و دلگرم شدم و در مورد آلبوم «باده تویى» که مورد اقبال مردم عزیزمان قرار گرفته باید بگویم که من نقش کوچکى را ایفا کردم و در حقیقت اگر افتخار دریافت تندیس طلایى را هم داشته باشم آن را پیشاپیش تقدیم می‌کنم به پیشگاه استاد عزیز و بزرگوارم جناب حسین علیزاده که ١٢ سال افتخار همکارى در کنار ایشان را داشتم و ایشان بودند که فرصت هم آوازى با هم آوایان را در اختیار بنده گذاشتند و هرچه هست از اعتماد ایشان است که در این نظر سنجى من اینگونه مورد لطف مردم واقع شدم. تمام مدتى که با هم آوایان مشغول ضبط و کنسرت «باده تویى» بودم به تنها چیزى که نمى اندیشیدم آراء مردمى و اخذ تندیس طلایى موسیقى ما بود و از این بابت از مردم عزیزم سپاسگزارم و امیدوارم در آینده اى نزدیک بتوانم با کوشش بیشتر در خلق آثار جدید و مستقلم پاسخگوى اعتماد این عزیزان باشم.
 
  • برگزاری نظرسنجی‌ها و جشن‌هایی از این دست دارای چه تاثیراتی در روند موسیقی کشور است؟
به عقیده من این گونه گردهم آیى‌ها باعث دلگرمى میان اهالى موسیقى می‌شود و کارکرد و جایگاه اجتماعى هنر موسیقى را در جامعه و به منکران این هنر ارزشمند، بیش از پیش گوشزد می‌کند و نشان مى دهد و در ضمنِ این، هنرمند نیز درمى یابد که هرچقدر در خلق یک اثر جدى‌تر باشد و بر روى تکامل و پیشرفت آثارش متمرکز‌تر باشد بیشتر و بهتر دیده خواهد شد. البته ناگفته نماند هرچقدر هنرمند به خط فکرى مشخص، استقلال بیان، احساس و خلوص در هنر نزدیک‌تر شود هم خودش منصفانه‌تر داورى می‌کند و هم در دیدگاه تیزبین و نکته سنج مردم هنرپرور ما از جایگاه رفیع ترى برخوردار خواهد بود.
 
  • در مورد اینکه چنین جشنی با شعار همدلی و توسط یک نهاد خصوصی برگزار می‌شود چه نظری دارید؟
در دورانى که زندگى می‌کنیم به دلیل مشغله، وسعت کار و سرعت بالاى زندگى کمتر فرصتى براى معاشرت و همدلى اینچنین فراهم می‌شود. این گردهم آیى‌ها و جشن‌ها فرصت مغتنمى ست براى تجدید دیدار و همفکرى و وحدت میان هنرمندان که واقع باعث دلگرمى و اشتیاق در بین هنرمندان این عرصه می‌شود و چه بهتر که چنین هنگامه باشکوهى توسط یک نهاد خصوصى برپاست.
 
  • به جز خودتان کدامیک از نامزد‌ها در بخش بهترین آلبوم موسیقی ایرانی را شایسته دریافت تندیس طلایی می‌دانید؟
باید با افتخار بگویمبا اکثرهنرمندانى که نامزد دریافت تندیس شدند دوستى و مرافقتى دیرینه دارم و کلیه این دوستان شایسته بهترین و بالا‌ترین درجات هستند و براى یکایکشان صمیمانه آرزوى موفقیت روزافزون دارم. به قول حسین منزوى:
تنها صداست آنچه در این راه ماندنى ست
خوش باد زنده ماندنمان در صداى هم.
 
  • ارزیابی شما از اولین جشن سالانه موسیقی ما چه بود و چه بازخوردهایی را در مورد آن شنیدید؟
من فقط موفق شدم تصاویر و اخبار مربوط به جشن سال قبل را رصد کنم و چون نخستین هنگامه بود بى خبر ماندم و متاسفانه نشد که در جشن سال پیش حضور داشته باشم و مدتى بعد دریافتم که چه کسانى مورد اقبال مردمى قرار گرفتند و کدامین اثر بیشترین آراء را به خود اختصاص داده و خوشحالم که این مراسم باشکوه امسال نیز با شعار همدلى دوباره برگزار شده بسیار خوشحال و دلگرم شدم و فکر می‌کنم انگیزه زیبایى ست براى بهتر بودن و بهتر شدن در هنر موسیقى.
 
  • مهم‌ترین برنامه شما در سال نود و سه چیست؟
٢ آلبوم در دست انتشار دارم که ضبط هر دوى اون‌ها به پایان رسیده و در مرحله اخذ مجوز هستند که یکى از این ٢ اثر «سایه هاى مست» نام دارد و قرار هست توسط موسسه نقطه تعریف منتشر شود. کنسرتهایى را هم چه در ایران چه خارج از ایران در دست اجرا و تمرین دارم که اخبار، زمان و مکان اجرى اون‌ها رو هم متعاقباً به اطلاع علاقمندان خواهم رساند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1393 - 10:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشن موسیقی ما؛ انگیزه زیبایی برای بهتر بودن و بهتر شدن | موسیقی ما