برنامه یاد بعضی نفرات
 
وحید تاج، خواننده آلبوم برف خوانی در گفت و گو با موسیقی ما :
جشن موسیقی ما می تواند موجب اعتلای فرهنگ سرزمینمان شود
موسیقی ما - آلبوم برف خوانی با آهنگسازی علی قمصری و آواز وحید تاج در دومین دوره نظرسنجی موسیقی ما و در بخش مردمی بهترین آلبوم موسیقی سنتی جز نامزد‌ها قرار گرفت. وحید تاج خواننده جوان موسیقی ایرانی که در همین سال آلبوم‌های از روزگار رنگ آمیز و خاطره را هم در بازار موسیقی کشور داشت در گفت‌و‌گوی پیش رو با موسیقی ما درباره جشن موسیقی و تاثیرات آن بر عرصه موسیقی کشور سخن می‌گوید:
 
  • از اینکه از سوی مردم بیشترین رای را در بخش بهترین آلبوم موسیقی سنتی یکی از بالا‌ترین آرا را به دست آورده‌اید چه احساسی دارید؟ آیا فکر می‌کردید در نظرسنجی سایت موسیقی ما یکی از نامزد دریافت تندیس طلایی باشید؟
از این انتخاب خیلی خوشحالم چرا که برای مردم کار می‌کنم و نیک می‌دانم هدف هر هنرمندی مورد توجه قرار گرفتن از سوی مردم است. البته باید این نکته را بگویم که اساسا برای رقابت کار نکرده‌ام. در وهله اول هدفم اعتلای فرهنگ سرزمینم ایران است. بنابر این تا کاری دل خودم را نلرزاند دست به انجام آن نمی‌زنم اما اگر دلم را لرزاند آن را می‌خوانم و می‌دانم مردم هم با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.
 
  • برگزاری نظرسنجی‌ها و جشن‌هایی از این دست دارای چه تاثیراتی در روند موسیقی کشور است؟
هنرمندان صرف نظر از اینکه بخواهند یا نخواهند کار‌هایشان توسط هیئت داوران مورد توجه و ارزشیابی قرار می‌کیرند بنابراین موضوع بالا کواه تاثیر بر عرصه موسیقی است. یادم هست در دوازدهمین دوره جشن خانه موسیقی روح من از شرکت داشتن آلبوم «روزگار غریب» در این جشن حضور نداشت اما این کار توسط خانه موسیقی به عنوان اثر بر‌تر معرفی شد. اقدامات فستیوال سایت موسیقی ما هم فضا اینگونه است. ما در این شرایط سطح کیفی کار‌هایمان را بالا می‌بریم چرا که می‌دانم این کار‌ها روزی توسط جمعی مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.
 
  • در مورد اینکه چنین جشنی با شعار همدلی و توسط یک نهاد خصوصی برگزار می‌شود چه نظری دارید؟
من معتقدم هنرمندان باید با هر ارگان و هیئتی که از موسیقی حمایت می‌کند کمال همکاری و همدلی را داشته باشد. ما و اصحاب رسانه باید هوای همدیگر را داشته باشیم. می‌دانیم که هنرمندان موسیقی در یک غربت نسبی مشغول به کارند. رویدادهایی از این دست صمیمیت را در بین آن‌ها افزایش می‌دهد و باعث می‌شود با همدلی بیشتری کار خود را ادامه دهند.
 
  • به جز خودتان کدامیک از نامزد‌ها در بخش بهترین آلبوم موسیقی سنتی را شایسته دریافت تندیس طلایی می‌دانید؟
اگر من به جای سایت موسیقی ما بودم به همه نامزد‌ها جایزه می‌دادم چرا که همگی برای ارائه کارشان زحمت کشیده‌اند. البته که در این بین سلیقه هم شرط است.
 
  • ارزیابی شما از اولین جشن سالانه موسیقی ما چه بود و چه بازخوردهایی را در مورد آن شنیدید؟
زحمات زیادی برای برگزاری آن جشن کشیده شده بود و باز هم تکرار می‌کنم هر اقدامی که موجب اعتلای فرهنگ سرزمینمان شود ستودنی است و جشن موسیقی ما یکی از همین اقدامات است. در ادامه باید بگویم این جشن مانند کودکی است که تازه به دوسالگی رسیده. قطعا فرزند دوساله امروز می‌تواند در ادامه راه را به خوبی و موفقیت و با تجربیات بیشتری ادامه دهد. من هم به سهم خود برایش آرزوی موفقیت و بهروزی و به بیان کلی بهترین‌ها را دارم.
 
  • مهم‌ترین برنامه شما در سال نود و سه چیست؟
طبق معمول کنسرت‌هایی در پیش دارم. در نیمه دوم سال و از آغاز پاییز سفرهای خارجی‌ام برای اجرای کنسرت افزایش خواهند داشت. به علاوه در صدد تهیه آلبوم‌هایی هستم که در موقع مقتضی اخبار آن‌ها هم منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1393 - 17:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشن موسیقی ما می تواند موجب اعتلای فرهنگ سرزمینمان شود | موسیقی ما