برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه قمر 27 و 28 شهریور در همدان کنسرت می‌دهد؛
آواز نوربخش بر روی اشعار شیدای گیلانی
موسیقی ما - حمیدرضا نوربخش با همراهی گروه قمر و نوید دهقان به همدان می‌رود.نوربخش خواننده آواز ایرانی در همراهی با گروه قمر و به سرپرستی نوید دهقان برای اجرای کنسرت به همدان می‌رود. بنا به اعلام این خواننده کنسرت قمر در شهر همدان در تاریخ ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه و در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان برگزار خواهد شد. خواننده نام آشنای موسیقی ایرانی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی ما گفت: در کنسرت همدان مجموعه‌ای در مایه‌های همایون، دشتی و ماهور را اجرا خواهیم کرد.

خواننده آلبوم «پنهان چو دل» در ادامه سخنانش با اشاره به اجرای تصنیف‌های پرنده با شعری از سیاوش کسرایی و «خم زلف تو» روی شعری از شیدای گیلانی افزود: تصنیف‌های این کنسرت بر روی اشعاری از شیدای گیلانی، سایه، سیاوش کسرایی و... به مرحله اجرا می‌رسد. ساز و آواز کنسرت همدان هم بر روی اشعاری از سعدی، حافظ و شهریار خواهد بود.

حمیدرضا نوربخش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه شکل گیری همکاریش با گروه قمر گفت: حدود دو سال پیش و به مناسبت برگزاری مراسم یادبود شیدای گیلانی کنگره‌ای برگزار شد که طی آن از من خواسته شد بر بروی اشعار این شاعر معاصر کارهایی را اجرا کنم. من هم پیشنهاد همکاری در این زمینه را به نوید دهقان دادم چرا که معتقد بودم شیدای گیلانی از جمله غزلسرایان خوب در دوره معاصر است. بنابراین شاید بتوانیم با اجرای قطعاتی بر روی آثارش او را به مردم بیشتر بشناسانیم. به همین مناسبت به سراغ پروژه پیش رو رقفتیم و در ادامه همکاری با آقای دهقان مقدمه اضاقه شده نغملت دیگر هم پدید آمد.

گفتنی است در این کنسرت بهزاد رواقی و حمید بهروزی نیا (نوازنده تار)، بابک غسالی (نوازنده عود)، شاهین صفایی (نوازنده بم تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، نسیم اربابی و سارا هستی (نوازنده کمانچه)، نیلوفر شهبازی و مهزاد خردمند (نوازنده کمانچه آلتو)، حسین محمد حسینی (نوازنده نی)، فرهاد صفری (نوازنده تنبک)، شهریار نظری (نوازنده دف) و هادی خداکرمی (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، گروه قمر را همراهی می‌کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1393 - 21:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آواز نوربخش بر روی اشعار شیدای گیلانی | موسیقی ما