برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجم مهر ماه؛
کیهان کلهر، گروه همنوازان و حسین علیشاپور در قونیه به صحنه می‌روند
موسیقی ما - کیهان کلهر، نوازندهٔ چیره دست کمانچه، به همراه گروه همنوازان و حسین علیشاپور، آواز خوان، روز پنجم مهر ماه مصادف با ۲۷ سپتامبر، در جوار مولانا در قونیه، کنسرتی را به مناسبت بزرگداشت او برگزار می‌کننداین کنسرت به مناسبت بزرگداشت جهانی مولانا جلال الدین محمد مولوی برگزار می‌شود.

به گزارش موسیقی ماٰٰ در این کنسرت، علیشاپور، ساخته‌های کیهان کلهر بر اشعاری از مولانا را در دستگاه نوا و آواز دشتی می‌خواند.

پیش از این نیز و در جریان تورهای اروپایی کیهان کلهر در سال ۲۰۱۱، علیشاپور در کنار کلهر کنسرت‌هایی را در انگلستان، فرانسه، مجارستان و بلژیک اجرا کرده‌اند.

در آن کنسرت‌ها، علی بهرامی فرد به عنوان نوازندهٔ سنتور و مجید خلج، تنبک نواز نیز حضور داشتند.

در کنسرت قونیه هم، علاوه بر بهرامی فرد، هادی آذرپیرا نوازندهٔ تار، نوا سلیمانی نوازندهٔ عود و علی رضا ملا‌حسینی نوازندهٔ تنبک و دف، گروه همنوازان کلهر را تشکیل می‌دهند.

کیهان کلهر نوازندهٔ گروه راه ابریشم، کنسرت‌های بسیاری را در اقصی نقاط جهان برگزار کرده و تاکنون سه مرتبه نیز نامزد جایزهٔ گرمی، معتبر‌ترین جایزهٔ موسیقی جهان شده است. شب، سکوت کویر با صدای محمدرضا شجریان، تنها نخواهم ماند با سنتورباس علی بهرامی فرد و شهر خاموش همراه با گروه بروکلین رایدر از آثار شاخص او هستند.

حسین علیشاپور نیز از آوازخوانان فعال موسیقی ایرانی است که با بهره گیری از تعالیم استاد آواز مکتب اصفهان، به شیوه‌ای، متمایز از شیوهٔ رایج آواز می‌خواند؛ او نیز آثار بسیاری را اجرا کرده و چند آلبوم با صدای وی در بازار موسیقی عرضه شده است. علیشاپور از معدود آوازخوانان نسل حاضر است که فعالیت خود را بر حوزهٔ آواز متمرکز کرده است؛ اپراهای حافظ و مولانا و همکاری با مسعود شعاری، نوازندهٔ برجستهٔ سه تار از دیگر فعالیت‌های او هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 شهریور 1393 - 00:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیهان کلهر، گروه همنوازان و حسین علیشاپور در قونیه به صحنه می‌روند | موسیقی ما