برنامه یاد بعضی نفرات
 
«محمدحسین مقدس تفرشی» پیرامون کنسرت شهریورماه «چارتار» اعلام کرد؛
گروه چارتار به دنبال کیفیت است نه کثرت مخاطبان!
موسیقی ما – کنسرت تابستانه گروه «چارتار» در هفته پایانی شهریورماه تهران برگزار خواهد شد. سامانه بلیت فروشی  کنسرت این گروه ابتدا برای شب های 20 و 21 شهریور در اختیار مخاطبان قرار گرفت که بلیت های این دو شب ظرف مدت کمتر 24 ساعت به اتمام رسید. این برنامه برای شب های 23 و 24 همین ماه مجددا تمدید شد. باز هم طرفداران چارتار رکورد خود را شکستند و ظرف مدت 12 ساعت تمام بلیت های دو شب دوم هم به اتمام رسید. اما قرار است که این برنامه برای اولین بار در فضای برج میلاد تهران برگزار شود. منظور از فضای باز، سایت «ورزش» این مجموعه است که در قسمت شرقی برج میلاد قرار دارد. پس از خروج مخاطبان از آسانسورها باید به سمت برج و خلاف جهت مرکز همایش ها حرکت کنند. در قسمت شرقی این نماد پایتخت، پلکانی وجود دارد که  آنجا مسیر ورود به فضای باز سایت ورزش است. جشن ها و جشنواره های متعددی در این فضا برگزار شده است اما تا کنون سایت ورزش برج پذیرای یک کنسرت موسیقی نبوده است. «محمدحسین مقدس تفرشی»، یکی از تهیه کنندگان این گروه، در گفتگو با سایت «موسیقی ما» از کم و کیف اجرای فوق و برنامه های چارتار برای پذیرایی از مخاطبان سخن گفت:
 
  • *برای کنسرت «چارتار» چرا فضای باز برج میلاد انتخاب شد؟
پس از برنامه موفق خردادماه، اعضای گروه تمایل داشتند با یک برنامه جدید و متفاوت روی صحنه حاضر شوند. به همین دلیل از همه جهات سعی کردیم که این اختلاف با اجرای قبلی وجود داشته باشد. تغییرات موسیقایی در مورد قطعات رخ داده است و با نظر بچه ها به این جمع بندی رسیدیم که این کنسرت را در فضای باز تجربه کنیم. اتفاق جدیدی خواهد بود و برای اولین بار است که یک کنسرت در فضای باز برج میلاد برگزار می شود. طی نامه نگاری ها و رایزنی هایی که با مجموعه برج میلاد و اداره ارشاد، واحد حراست دفتر موسیقی و اداره اماکن تهران اتفاق افتاد سرانجام مقدمات و ملزومات قانونی این کنسرت فراهم آمد.
 
  • *با توجه به اینکه برای اولین بار چنین اتفاقی در برج میلاد رخ می دهد چه تمهیداتی از سوی شما به عنوان برگزارکننده برنامه اندیشیده شده است؟
از طریق سایت «موسیقی ما» این اطمینان خاطر را به تمامی هواداران عزیز می دهم که محل برگزاری برنامه از تمامی امکانات رفاهی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی، بوفه، خدمات آتش نشانی و اورژانس تهران برخوردار است. تمامی استانداردهایی که در داخل سالن برج وجود دارد در این قسمت هم رعایت شده است. بهترین تجهیزات نور، صدا و تصویر جمعی حرفه ای ترین پیمانکارها و اپراتورها را هماهنگ کرده ایم تا حداکثر توان خود را برای ارائه بهترین خدمات به کار ببرند.
 
  • *چرا در هر شب فقط یک سانس اجرا دارید؟
به دلیل ظرفیت برگزاری است. با این تمهیداتی که در نظر گرفته شده است در هر شب میزبان 2500 نفر از هواداران عزیز گروه چارتار هستیم. به لحاظ امکانات رفت و آمد و آماده سازی فضای برگزاری، اجرای بیش از یک سانس می توانست لطمات کیفیتی و کمیتی داشته باشد. ترجیح دادیم که در دو شب متوالی و یک شب استراحت و مجددا دو شب متوالی در خدمت هواداران باشیم. در این شرایط توان گروه برای اجرا حفظ خواهد شد و خدمت رسانی به مخاطبان در یک سانس به مراتب بهتر خواهد بود.
 
  • *بلیت های دو شب دوم هم به اتمام رسیده است؟
بله تمام بلیت‌ها فروخته شده است.
 
  • *تعداد شب ها باز هم تمدید خواهد شد؟
بعید می دانم. به دلیل اینکه باید شرایط جوی را در نظر داشته باشیم و پس از این کنسرت تور شهرستانها را ادامه می دهیم. از سویی دیگر فکر می کنیم این ظرفیت برگزاری برای مخاطبان تهرانی فعلا مناسب باشد. انشاالله در نوبت های بعدی که فکر می کنم اواخر سال جاری باز هم در خدمت عزیزان ساکن پایتخت خواهیم بود.
 
  • *میزان استقبال از کنسرت‌های برخی خوانندگان به مراتب کمتر از چارتار است اما شاهد هستیم که در طول یک ماه، شش سانس یا بیشتر هم برنامه دارند. چرا کنسرت های تهران چارتار با وجود اتمام بلیت ها ظرف کمتر از یک هفته اینگونه نیستند؟
بر اساس آمار، بلیت‌های کنسرت‌های تهران گروه چارتار ظرف دو تا نهایتا سه روز به اتمام می‌رسد و اصلا بحث هفته در میان نیست. اما عدم تعدد اجراهای چارتار چند دلیل دارد. این یک اشتراک نظر فکری بین من و همکارم آقای «مهدی سوفالی» و اعضای گروه است. ما تصمیم بر این داریم تا در فواصل مناسب و با اجرای خوب و حرف های جدید به دیدار مخاطبان برویم. مخاطبان محبت دارند و استقبال می کنند اما تکرار گذشته ها برای ما جذابیتی ندارد. این باعث می شود که کیفیت و پویایی کار حفظ شود. طرفداران چارتار همیشه مطمئن باشند که با یک کنسرت جدید رو به رو خواهند شد. همین که این برنامه در فضای باز با آن وجد و شور برگزار خواهد شد قطعا برای همه عزیزان از فضای داخل سالن خوشایندتر خواهد بود.
 
  • *کنسرت اسفند92 این گروه در سالن «اریکه ایرانیان» بود و سپس از لحاظ ظرفیت، جهشی داشتید و برج میلاد به عنوان محل اجرای بعدی انتخاب شد. خیلی ها توقع داشتند که شما برای این برنامه، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی را با توجه به ظرفیت بیش از 2000 نفری که دارد انتخاب کنید. چرا این اتفاق رخ نداد؟
گروه چارتار به دنبال کیفیت است نه کثرت مخاطبان! بعد از کنسرت خرداد هم امکان حضور گروه در سالن میلاد نمایشگاه وجود داشت ولی ما به لحاظ سمعی، بصری و رفاهی برای مخاطبان خود احترام قائل هستیم. هیچ وقت انتخاب من و آقای سوفالی و بچه های گروه یک مجموعه با پتانسیل و امکانات کم نبوده است. ما همیشه به دنبال بهترینها برای گروه و مخاطبان بوده ایم. قبل از اجرای «اریکه ایرانیان» هم امکان رزرو سالن برج میلاد را داشتیم. اما به لحاظ ترافیک کاری برج، سالن اریکه را انتخاب کردیم. باز هم این سالن به مراتب جزو سالن هایی است که می توان برای مخاطب برنامه ریزی خوبی در آنجا داشت و امکانات جنبی یک کنسرت در آنجا دیده می شود. برای نوبت های بعدی هم به تعداد مخاطبان بیشتر در یک اجرا نگاه نمی کنیم. در آینده باز هم در سالنی مثل برج میلاد با این امکانات کیفیت برنامه خواهیم داشت یا اگر سالن مشابهی با امکانات بهتر فراهم شود انتخاب دیگری انجام می دهیم.
 
  • *و کلام آخر؟
این توضیحات در آخرین لحظات بلیت فروشی به مخاطبان ارائه خواهد شد ولی به تمامی عزیزان اعلام می کنم که می توانند دقیقا همانند برنامه های داخل سالن به برج میلاد مراجعه کنند. از طریق پایانه بلیت فروشی اطلاع رسانی بیشتری هم برای خریداران بلیت انجام می شود. با توجه به برگزاری جشن های تابستانی برج از همه دوستان درخواست می کنم که زمان مناسبی را برای حضور در مجموعه اختصاص دهند. ذکر این نکته را هم ضروری می دانم که اگر ظرفیت پارکینگ های برج به دلیل جشن تابستانی و بازدیدکنندگان برج تکمیل باشد، فضاهای جنبی در اطراف مجموعه تدارک دیده شده است. از طریق خودروهای «ون» امکانات رفت و آمد به محل پارک وسایل نقلیه مخاطبان تدارک دیده شده است. در صورتی که هر کدام از دوستان توسط نیروهای محترم انتظامات راهنمایی شوند و خودروی خود را در هر منطقه ای پارک کنند، وسیله رفت و آمد برای آنها فراهم است. هیچ نگرانی از بابت دسترسی به مجموعه نداشته باشند. جای هر کسی طبق بلیتی که تهیه کرده است در آن فضا محفوظ خواهد بود. تمامی صندلی ها شماره گذاری می شوند و زوایای دید مناسبی نسبت به استیج وجود دارد. از مدیران مجموعه برج میلاد و پرسنل محترم آنها تشکر می کنم که از همه جهت ما را در برگزاری این حرکت جدید همراهی می کنند. هر بخش از این برنامه متولیانی دارد و زحمات زیادی کشیده شده است. مطمئن هستم که با اجرای خوب بچه ها، شب های بسیار خاطره انگیزی در کنار هواداران خواهیم داشت. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1393 - 11:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه چارتار به دنبال کیفیت است نه کثرت مخاطبان! | موسیقی ما