برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش «موسیقی ما» از نمایش – موسیقی پرطرفدار این روزها؛
در جستجوی یک مشت خاطره موزیکال
موسیقی ما – سالن اصلی تئا‌تر شهر تهران این روز‌ها شاهد برگزاری نمایش – موسیقی پرطرفداری ست که توانسته مخاطبان زیادی را به سالن اجرای این برنامه بکشاند.

به گزارش «موسیقی ما»، موسیقی – نمایش «ترانه‌های محلی» به کارگردانی «محمد رحمانیان» این روز‌ها در سالن اصلی تئا‌تر شهر تهران روی صحنه می‌رود و با توجه به موفقیت قابل توجه تجربه قبلی همین تیم در اجرای کنسرت – تئا‌تر «در روزهای آخر اسفند...»، دوستداران این قبیل برنامه‌ها باردیگر واکنش‌ها و استقبال قابل توجهی از این اجرا نشان داده‌اند. سناریو این نمایش جوری طراحی شده که از طریق ۹ فیلم سینمایی شاخص که به فرهنگ و موسیقی بخش‌های مختلف کشور پرداخته است، گروه نمایشی و موسیقی توانمندی‌هایشان را در‌‌‌ همان حوزه به نمایش در می‌آورند.

قصه بر محور تلاش‌های «اشکان خطیبی» برای پیدا کردن ردی از بزرگان موسیقی نواحی ایران، که در فیلم‌های قدیمی و پرطرفدار حضوری کوتاه داشته‌اند می‌چرخد. جستجوهایی مصرانه برای رسیدن به خاطرات موزیکالی که در نسل‌های مختلف در سینمای ایران شاهد‌اش بوده‌ایم.

در این نمایش از موسیقی متن ۹ فیلم تاریخ سینمای ایران یعنی: «بدوک، قصه ناتمام، بمانی، ناخداخورشید، داش آکل، شیرسنگی، مادیان و اتوبوس» استفاده شده است و «اشکان خطیبی» در تلاش است با روایت ماهیت موسیقی این فیلم‌ها و پیدا کردن ردی از چهره‌های حاضر در این فیلم‌ها، بتواند پای صحبت و درد دل آن‌ها بنشیند.

در لابه لای صحنه‌های نمایشی، گلچینی از آثار موسیقی نواحی و بومی ایران توسط چهره‌هایی چون: «علی زند وکیلی، روزبه مهر، بهرخ شورورزی، هانا کامکار، الهام نامی و مهدی ساکی» اجرا می‌شود که دراین بین اجرای تحسین برانگیز «هانا کامکار» که آثاری را به زبان کردی می‌خواند، حاضران در سالن را شگفت زده می‌کند. اجرای مسلط و قوی «علی زندوکیلی» نیز از دیگر بخش‌های پرطرفدار این برنامه که مدیریت بخش موسیقی آن به صورت کامل در اختیار «فردین خلعتبری» است.

محمد رحمانیان در کنفرانس خبری این برنامه درباره حضور و تاثیر فراوان «فردین خلعتبری» در این نمایش – موسیقی گفته بود: «تعداد خوانندگان در کار ما زیاد است و کمک خلعتبری به غیر از مشاوره‌ای که درباره موسیقی نواحی به من دادند این بود که به این نتیجه رسیدیم که چون داستان از زاویه دید آهنگسازی می‌گذرد که سال‌ها در خارج از ایران زندگی کرده و آمده تا روی موسیقی محلی کارویژه خودش را انجام دهد بنابراین با ملودی‌های ساده آغاز می‌شود اما در ادامه گسترش پیدا می‌کند و کار به جایی می‌رسد که حتی ترانه محلی ناگهان تغییر ماهیت داده و فارسی می‌شود و ما از مسعود کلانتری به عنوان یکی از طراحان صحنه دعوت کردیم تا روی ریتم موسیقی که انجام می‌شود ترانه فارسی بگوید.»

علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، ژاله صامتی، اشکان خطیبی، هومن برق نورد، علی سرابی، رامین ناصرنصیر، امیرکاوه آهنین جان، هانا کامکار، الهام نامی، س‌ها سناجو، پرستو رحمانیان، مارال بنی آدم و میلاد حمیدی از جمله بازیگران این نمایش – موسیقی هستند و گروه نوازنده‌های نیز عبارتند از: «بهنام ابوالقاسم، هادی ثابت، شایان ریاحی، مرتضی قنبرنسب، پریسا کاشفی، سام مظاهری، روزبه مهر و مهرناز دبیرزاده». نمایش – موسیقی «ترانه‌های محلی» همه روزه غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹: ۳۰ میزبان علاقه مندان در سالن اصلی تئا‌تر شهر است.

این اجرا در روزهای پنج شنبه و جمعه در دو نوبت ۱۹: ۳۰ و ۲۱: ۳۰ روی صحنه می‌رود.

درادامه عکس‌های «احسان نقابت» از حاشیه و متن این برنامه را مشاهده می‌کنید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 12:17

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 10:58

گوشه گوشه سرزمینم پر از نواها و آواهای برجای مانده از روزگار گنج و رنج مردم این کهن بوم و بر است . رنگ و رقص ، غم و شادی ، ترنم و ترانه . و حال موسیقی - نمایش ترانه های محلی یاد آور این شکوه و زیبایی است . دست مریزاد و خدا قوت

جمعه 17 مرداد 1393 - 13:13

تئاتر فوق العاده زیبایی بود
واقعا ارزش دیدن داشت....خسته نباشید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در جستجوی یک مشت خاطره موزیکال | موسیقی ما