برنامه یاد بعضی نفرات
 
در پی کسب نشان درجه یک خیام دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه توسط صادق شیخ‌زاده؛
آلبوم «حافظ»، ماحصل همکاری شیخ‌زاده و سرایی در فرانسه منتشر شد
موسیقی ما - در پی کسب نشان درجه یک خیام دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه توسط صادق شیخ‌زاده، آلبوم موسیقی بزرگداشت «حافظ» به خوانندگی این هنرمند و آهنگسازی پویا سرایی در این کشور منتشر شد.

به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی این آلبوم، امتیاز تولید این مجموعه در پی کسب نشان درجه یک خیام دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه توسط صادق شیخ‌زاده در حوزه آواز ایرانی به ایشان اعطا گردیده که هم اکنون این اثر به آهنگسازی پویا سرایی در این کشور منتشر شده است.

شیخ‌زاده در خصوص این اثر گفت: محتوای مشخصات این فرآیند بر اساس موضوع گرامیداشت یکی از شاعران تاثیر گذار مشرق زمین و با فرم استفاده از یک ساز ملودی و یک ساز ریتمیک در فضای موسیقی دستگاهی ایران بر اساس محوریت توضیح و تفسیر عملی آواز ایرانی در قالب تصانیف و استفاده از تکنیکهای شایع گذشتگان این آوردگاه معرفی گردیده است.

وی ادامه داد: در این ره آورد از آثار بی‌بدیل حضرت حافظ در یک اجرای موضوعی با تکیه بر عدم به کارگیری اشعاری که تا هم اکنون به کرات مورد توجه قرار گرفته‌اند و بهره جویی از هنر موسیقی پویا سرایی به سبب علم آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی سنتور، صادق شیخ‌زاده به جهت آواز اصیل ایرانی و زکریا یوسفی به عنوان نوازندگی ساز کاخن استفاده شده است.

این خواننده موسیقی سنتی اظهار داشت: این اثر که درکشور فرانسه توسط دانشنامه فردریک لونورمان بصورت چند رسانه‌ای و با مرکزیت پخش شهر استراسبورگ به انتشار رسیده است شامل سه تصنیف در فضاهای شور، بیات ترک، کرد بیات، دو تکنوازی سنتور در شور و بیات ترک و یک آواز بدون مشارکت ساز در دستگاه نوا {برگزیده جایزه مس‌تر وکال فنلاند} است.

آلبوم بزرگذاشت «حافظ» پس از اعمال تغییراتی به زودی در ایران نیز منتشر خواهد شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1393 - 18:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «حافظ»، ماحصل همکاری شیخ‌زاده و سرایی در فرانسه منتشر شد | موسیقی ما