برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «نقطه ضعف» در گفتگو با سایت «موسیقی ما»؛
یاسر داودیان: با برنامه ریزی از قبل تعیین شده آلبوم «نقطه ضعف» را در این زمان منتشر کردیم
موسیقی ما – چندی پیش دومین آلبوم رسمی «یاسر داودیان» با نام «نقطه ضعف» به بازار عرضه شد. یاسر داودیان این بار هم در چهارده قطعه آلبوم خود با جمعی از چهره های سرشناس همکاری داشت. «روزبه بمانی»، «کوشان حداد»، «بابک زرین»، «مهران خلیلی»، «علیرضا قرایی منش»، «یاحا کاشانی»، «زهرا عاملی» و «رضا تاجبخش» و... جمعی از عوامل تولید نقطه ضعف بودند. یاسر داودیان در گفتگو با سایت «موسیقی ما» درباره روند تولید این اثر سخن گفت. وی همچنین نکاتی را پیرامون زمان انتشار آلبوم و حرف و حدیث های مربوط به آن را مطرح کرد.
 
  • *بازخوردهای آلبوم «نقطه ضعف» تا کنون چگونه بوده است؟
بازخوردها را باید در جامعه بررسی کرد. با توجه به شرایط موجود جامعه و بازار و زمانی که آلبوم منتشر شد، خیلی ها فکر می کردند که اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، اما استقبال از آلبوم خوب بوده است.
 
  • *آلبوم قرار بود که فروردین ماه به بازار عرضه شود. اما زمان انتشار دقیقا با ایام جام جهانی و ماه مبارک رمضان مقارن شد. امکان ارائه آلبوم پس از ماه رمضان وجود نداشت؟
صرفا بحث جام جهانی و ماه مبارک رمضان نبود و پس از این ماه آلبوم های زیادی وارد بازار موسیقی خواهد شد. وقتی هم بازار بیش از حد شلوغ باشد آن اتفاقی که باید و شاید رخ نمی دهد. این ماه، مبارک و پر از خیر و برکت است و فکر می کنم این خیر و برکت شامل حال من هم شد. همچنین مردم در این مدت بیشتر شب ها درگیر فوتبال هستند و روزمرگی های خود را همچنان دارند. همه افراد هم که درگیر فوتبال نیستند و مخاطبان موسیقی به دنبال علایق خود هستند. ما با برنامه ریزی از قبل تعیین شده آلبوم «نقطه ضعف» را در این زمان منتشر کردیم. قرار بود که این آلبوم فروردین ماه به بازار عرضه شود ولی اتاق فکری که داریم این زمان را برای انتشار در نظر گرفتند.
 
  • *همین تاخیر در انتشار آلبوم باعث شد که شایعات مبنی بر اختلاف نظر شما با تهیه کننده و شرکت پخش قوت بگیرد. این مساله را تایید می کنید؟
من با هیچکدام از عوامل تولید و پخش آلبوم مشکلی ندارم. زمان نشان داده است که از 14 سال گذشته تا به امروز با هیچکدام از اهالی موسیقی نداشته و ندارم. شایعات همیشه زیاد است و فکر نمی کنم این صحبت ها بتواند خط مشی و رسالت ما را تغییر دهد.
 
  • *چرا 14 قطعه را برای این مجموعه انتخاب کردید در حالی که آلبوم های پاپ معمولا بیش از 8 یا 10 قطعه ندارند؟
ببینید در دنیا تعریف اینگونه وجود ندارد. برخی از هنرمندان بزرگ دنیا را می بینید که حتی 21 قطعه در آلبوم خود دارند. حتی همین دو سال پیش خواننده ای را داشتیم که اولین آلبوم مجاز او شامل دو سی دی و دو آلبوم بود. ما قطعاتی که پس از آلبوم «فرض کن» مورد توجه مردم قرار گرفت را به عنوان کار مجاز و رسمی در این آلبوم قرار دادیم. من خودم اعتقاد دارم که بیش از هشت قطعه نباید در آلبوم باشد. ولی به دلیل خاطره سازی مردم با قطعات قبلی ترجیح دادیم که آنها را هم در این مجموعه قرار دهیم.
 
  • *شما با آلبوم «فرض کن» و تیم تولید آن جواب مثبت گرفتید. چرا برای این اثر با همان عوامل تولید مجددا همکاری نداشتید و چهره های جدید را هم اضافه کردید؟
آدم هایی که در جامعه موسیقی ما کار می کنند توانایی ها و استعدادهای بسیار زیادی دارند. من اعتقاد به ساکت یا راکد بودن ندارم و برای پیشرفت در موسیقی باید ببینید که چه کارهایی با صدا و حس شما همخوانی دارد. آلبوم «فرض کن» بسیار خوب بود و یکی از شاخصه های آن آلبوم حضور برادر عزیزم «بهروز صفاریان» بود که ارتباط ما همچنان پابرجا است. ارتباط من با تمامی عوامل تولید آن آلبوم همچنان برقرار است. اصلا آلبوم بعدی من قطعا متفاوت تر خواهد بود. برخی از دوستان متاسفانه برای اینکه در پرونده کاری آنها همه اسامی حضور داشته باشد به سراغ چهره های متفاوت می روند. اما من اعتقاد به این کار ندارم و این مساله اهمیت دارد که چه کسانی به احساس و حال و هوای موسیقایی من نزدیکتر هستند.
 
  • *کدام یک از قطعات آلبوم نقطه ضعف را بیشتر دوست دارید؟
تمامی قطعات را دوست دارم. به دلیل اینکه همه قطعات را خودم انتخاب کرده ام با تمامی آنها خاطره سازی انجام داده ام و نمی توانم به یک قطعه خاص اشاره کنم. هیچ کدام نیست که بگویم فقط این کار را دوست دارم.
 
  • *برنامه ای برای اجرای زنده دارید؟
هر خواننده ای تمایل دارد که روی استیج حاضر شود و من هم دوست دارم با مخاطبانم ارتباط نزدیکی داشته باشم. با عجله کار نمی کنم و با تامل بیشتری برنامه ریزی می کنم. پس از ایام ماه مبارک رمضان جزئیات برنامه های کنسرت ها را اعلام می کنم.
 
  • *این روزها صدای شما را در تیتراژ برنامه «شب های روشن» می شنویم و نکته جنجالی این اثر دکلمه استاد «داریوش ارجمند» است. درباره این قطعه و حضور استاد ارجمند کمی توضیح دهید.
دقیقا چهار روز پیش از پخش این برنامه به من اطلاع دادند و این پیشنهاد را به دلیل مساله کمبود زمان قبول نکردم. پس از صحبت هایی که با تهیه کننده و کارگردان برنامه داشتیم تصمیم بر این شد که تیتراژ را بخوانم. خود من هم استقبال کردم و بابت این انتخاب بسیار خوشحال هستم زیرا کار برای ماه مبارک رمضان است و در ساعتی است که مردم سر سفره افطار هستند. دقت خاصی روی مقوله شعر داشتیم زیرا باید کاری خوانده می شد که با حال و هوای این ماه همخوانی داشته باشد. سرانجام دوست خوبم «مجید صالحی» ترانه ای نوشت که مورد تایید تیم تولید قرار گرفت. ملودی این کار در مدت یک روز و نیم توسط «محسن ابراهیم زاده» ساخته شد. در مقوله تنظیم مشکل داشتیم و من حتی با بهروز صفاریان هم صحبت کردم اما وی به دلیل مشغله کاری نتوانست این تنظیم را انجام دهد. اما تنظیم توسط دوست خوبم «راشا تقی پور» انجام شد که او زحمت زیادی برای این کار کشید. در این زمان من پیشنهاد کردم یک بازیگر، دکلمه بخشی از این کار را بگوید. شرایط همکاری با هنرمندان زیادی وجود داشت ولی من خودم اعتقاد و احساس قلبی به استاد داریوش ارجمند داشتم. احساس کردم که حضور ایشان اتفاقات خوبی را به دنبال خواهد داشت. به ایشان در استودیو گفتم که احساس نمی کنم داریوش ارجمند دکلمه کار من را گفته است. احساس می کنم «مالک اشتر» دکلمه کار من را گفته است. حضور ایشان باعث افتخار و مباهات من است و خدا را شکر این اثر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1393 - 01:13

دیدگاه‌ها

شنبه 28 تیر 1393 - 20:16

جناب داوودیان این البوم فوق العاده ضعیف بود. بخصوص از نظر ترانه بسیار بسیار لنگ میزد. البوم اول کجا و این البوم کجا ! تنظیم تراک اول اون البوم از بهروز صفاریان و تنظیم دنیای من می ارزه به کل تنظیم های این البوم که باز بهترینش رو میشه تنظیم کوشان حداد در تراک اول دونست.
واقعا این هنر بهروز صفاریان هست که میتونه یک صدای نسبتا معمولی رو با مدیریت خوب در البوم اول اونطور خوب عرضه کنه و در البوم دوم بدون حضور بهروز ما یک سقوط ازاد رو شاهدیم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یاسر داودیان: با برنامه ریزی از قبل تعیین شده آلبوم «نقطه ضعف» را در این زمان منتشر کردیم | موسیقی ما